Ga naar inhoud


OpenSuse grafische interface


alleenjan

Aanbevolen berichten

Beste Linuxvrienden,

 

Ik heb het volgende probleem, ik moet op een server (amd 64 bit met OpenSuse 11.0 , draaiend met VMWare en windows 2003 server) een aantal gebruikers toevoegen (via w2003 in vmware).

 

Het probleem is dat ik de computer alleen via de comandoline kan benaderen en alleen via de root.

 

Met CRTL ALT F7 krijg ik een blauw scherm met daarop het kruisje van de muis.

Het opnieuw installeren van de grafische kaart (via YAST) werkt niet dan loopt het vast.

Hoe krijg ik de grafische schil aan de praat, zonder de server te herstarten ??

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan je niet gewoon connecten naar de VmWare web interface? Dan daar je VM kiezen met je Windows installatie. Als je die gekozen hebt dan kan je de "console" openen, welke gewoon je windows desktop is...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de vmWare interface zit, gewoon inloggen met de username root / password van root, dan kan je daarna je windows vm selecteren.

Als je dan de "console" opent van die vm dan kan je inloggen met de gebruikers gegevens van die windows machine.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Het aanloggen mbv https://ipadress-server:8333 is gelukt (aangelogt met het root-password).

 

Daar mijn browser (firefox) geen console add-on´s had moest ik deze eerst installeren, dit ging feilloos.

 

Na een herstart van firefox, opnieuw ingelogd, bij het klikken op console krijg ik echter, na een tijdje, Cannot access Virual machine the requested is timed out.

 

Vlgs de ´handleiding´ dien ik echter wel in de console kunnen komen, wat kan er fout zijn ? ; cq doe ik fout ?

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee dingen die je kan proberen;

- Gebruik eens Internet Explorer... De console app is een active X applicatie volgens mij en die werken "het beste" in IE...

- Controleer of er geen firewall draait op de host machine. (Dus de OpenSuse machine) Als die wel draait zet hem dan eens uit om te proberen. Als het dan welk werkt moet je de poort open zetten in de firewall configuratie...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Met EI krijg ik niet eens het inlogscherm (krijg een blanco scherm).

Het vreemde is dat de server is geconfigureerd om met remote control te werken, ik denk dat het te maken heeft met rechten om op de console te komen.

Heb mijzelf via roles en permissie recht gegeven maar dit mag niet baten.

 

Hoe stel ik via de commandoprompt de firewall van OpenSuse in (of stel ik een poort in) ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat "blanco" scherm komt mij bekend voor. Als je een ssl (https) verbinding gebruikt kan het te maken hebben met je browser instellingen die voorkomen dat je een ssl verbinding maakt met een server waarvan het certificaat niet is getekend door een bekende ondertekenaar...

Dus in je internet explorer even alle beveiligingen uitzetten en nog een keer proberen.. (Certificaat toevoegen helpt ook in 99% van de gevallen)

 

In SuSe gebruiken ze neem ik aan de standaard iptables firewall.

Lees eens de actieve rules uit met:

iptables --list

 

Wel als root uitvoeren...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Het probleem is dat er ook een programma op de PC zit waarbij je met je ID kaart moet kunnen inloggen.

Indien ik EI gebruik vraagt deze om een certificaat, uiteraard zal dit certificaat, in mijn ogen, geen authorisatie geven om in de server te komen.

 

Maar ik zal jouw tip uitvoeren en de beveiligingen eens uitschakelen.

Het uitschakelen van de firewall had geen effect.

 

Als ik de server zou resetten, start dan automatisch vmware met w2003 op, vlgs mij wel, met deze aktie zou ik nl de grafische driver opnieuw kunnen installeren.

 

NB de server is een erfenis uit het verleden,

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Los van de problemen met het toevoegen van gebruikers is een ander probleem de up en downloadsnelheid van de fileserver.

 

Een voorbeeld het downloaden van een file van de server naar de PC (ca 850 MB) duurt ca 25 min, dit lijkt mij erg veel, voor een 100 mb verbinding.

 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Indien ik EI gebruik vraagt deze om een certificaat, uiteraard zal dit certificaat, in mijn ogen, geen authorisatie geven om in de server te komen.

Dit snap ik niet. Welk certificaat praat je over? Als je de vraag krijgt over een niet vertrouwd certificaat bij het benaderen van de vmWare server dan klopt dat helemaal. Die moet je dus wel accepteren. Dit certificaat is namelijk een "self signed certificate" welk geinstalleerd werdt tijdens de installatie van vmWare...
Origineel bericht van: alleenjan
Als ik de server zou resetten, start dan automatisch vmware met w2003 op, vlgs mij wel, met deze aktie zou ik nl de grafische driver opnieuw kunnen installeren.

NB de server is een erfenis uit het verleden,

mvg
Jan

Alle Vm's die draaiden zullen opnieuw worden opgestart als deze optie is aangezet in het control panel van vmWare... Dus eerst even controleren..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...