Ga naar inhoud


OpenSuse grafische interface


alleenjan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: alleenjan
Beste Big Fellow,

Los van de problemen met het toevoegen van gebruikers is een ander probleem de up en downloadsnelheid van de fileserver.

Een voorbeeld het downloaden van een file van de server naar de PC (ca 850 MB) duurt ca 25 min, dit lijkt mij erg veel, voor een 100 mb verbinding.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

mvg
Jan

Bekend probleem... Heeft te maken met de netwerk kaart driver. Ik weet niet welke versie vmWare je draait, maar je kan verschillende types kaarten emuleren naar het gast besturingssysteem toe. Dus afhankelijk van de kaart die vmWare emuleert zal Windows de driver installeren. Echter niet alle drivers van Windows kunnen goed genoeg met de emulatie overweg.
Dus mijn advies is om je netwerk kaart type te veranderen in vmWare, en de drivers in Windows dus te updaten....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Big Fellow,

 

Ik denk dat het certificaat-verhaal enige uitleg vraagt, de PC wordt ook gebruikt om via een webapplicatie vertrouwelijke gegevens te kunnen invoeren, hiervoor wordt de interne kaartlezer gebruikt icm een id kaart.

Indien men dus https intoetst komt men automatisch terecht bij een vraag voor certificatie.

 

Ik heb ook geprobeerd om mbv een Id,die admin rechten heeft, in te loggen maar het probleem blijft, nl een blanco scherm.

 

Het probleem is dat de huidige server als webserver , FTP (onder suse) en fileserver (onder w2003) funcioneert.

Indien ik de server uitschakel zullen deze toepassingen, uiteraad nog dienen te werken (de data op de fileserver wordt elke dag gebackuped dus dat is geen probleem)

 

De mailserver is een aparte computer.

 

Ik krijg de neiging om de boel een backup te maken en de zaak opnieuw te installeren, maar ja dit zal weekend werk worden.

 

mvg

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je opnieuw gaan installeren? OpenSuse met VMWare?

Indien ja, maak dan een backup van je virtual machines. Dan kan je die terug zetten zodra je klaar bent, en dan werkt alles weer. De virtual machines bestaan uit een aantal files, een goede installatie heet ze allemaal bij elkaar staan in een aparte directory voor elke VM.. (Dan weet je wat bij elkaar hoort ;-) )

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Ik weet hoe een backup te maken van de VM machines,maar het idee achter het hele concept is dat het systeem opensource is.

Maw indien ik dezelfde functionaliteit onder OpenSuse (of een ander Linux, BSD systeem) zou kunnen creeeren zou dit de oplossing zijn.

 

Het gaat dus over de connectie van de PC's (die geconfigureerd zijn met Windows Vista) in een Linux systeem, waarbij men dus zoals in w2003 (2008) een domein kan implementeren met de daarbij behorende gebruikers.

 

Heb je hiervoor enige suggesties ?

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met Samba 4. Echter wel met de vorige versies van Samba waarin geen AD vervanging aanwezig was.

Mijn ervaringen zijn opzich prima met Samba, dus waarschijnlijk is Samba 4 een prima optie om je sharing mee te doen...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Ik ben aan het stoeien met ClearOS, de 'opvolger' van clarck-connect, dit ziet er zeer belovend uit, FTP, webserver, DNS, alle functies di ik nodig heb en een zer mooie grafische (remote via brower) omgeving.

 

Ben hem momenteel rhuis aan het testen en het ziet er goed uit.

 

Ben er alleen nog niet uit hoe de webserver te draaien.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste linuxvrinden,

 

Na wat research blijkt dat Firefox de console-mode van VMWare niet ondersteunt, dus had big fellow gelijk, echter onder EI kreeg ik hem ook niet aan de praat dan maar een andere browser geprobeert en hierbij heb ik Avant gebruikt, plugin geinstalleerd en het werkt.

 

So far so good, maar in de console kom ik in de root uit van OpenSuse, hetzelde als gewoon op de server inloggen.

 

Maar via een computer in het netwerk (in hetzelfde domein) ben ik wel in staat om via een remote console in te loggen op de w 2003 server, echter de gebruiker van de PC heeft wel administrator rechten maar niet om remote access te gebruiken.

Ik heb al geprobeert om deze rechten aan te passen maar dit dient op domeinniveau te gebeuren.

 

Samenvattend ik heb wel een root password (van openSuse) en een gebruikersnaam in het domein met admin rechten, hoe kom ik nu op de w2003 server (virtueel).

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is maar een vreemd iets... Je zou namelijk met je remote console bij al je VM's moeten kunnen, behalve bij het host os! Dus je zou met je console niet eens bij je OpenSuse moeten kunnen...

Ik neem aan dat je de juiste VM hebt gekozen? Kan je wel alle VM's zien? (M.a.w. heb je voldoende rechten binnen de VMWare interface?)

 

Welke versie van VMWare gebruik je??

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Op dit moment kan ik niet inloggen op de VMWARE remote, op papier staat VMWare server versie 1.04 maar vlgs mij is deze recenter (zal vanavond thuis proberen in te loggen).

 

Een beetje uitleg

1. Server (met webserver, FTP ) draait op OpenSuse (systeem)

2. OpenSuse onder VMWARE (staat uit) waarschijnlijk voo test

3. Red Hat onder VMWARE (staat uit) voor testen

4. Windows 2003 onder VMWARE (AD, gebruikersbeheer, fleserver)

 

Het console dient dus te connecten met 4. Op dit moment werkt dit echter ook niet ??

 

PS OpenSuse 11.0 Kernel 2.6.25.20-0.5

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk dat de persoon die het geinstalleerd heeft de VNC optie heeft aangezet in de configuratie.

Ik weet niet hoe "handig" je bent in een unix shell, maar je zou eens kunnen kijken wat er in de configuratie staat van de Windows server VM. De VNC optie is iets wat je met een editor erin moet zetten, kan niet worden gedaan via de GUI. (Veel over te vinden via google)

 

Echter... De console optie zou moeten werken in VMWare. Het is zeer vreemd dat je een connectie krijgt naar het host-os, en niet naar de Windows server...

Het is iets wat ik ook niet eerder heb gezien of heb gehoord, dus ik kan je op dat punt niet echt veel verder helpen... frown

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big Fellow,

 

Ik wil toch proberen om de server te herstarten, maar er zijn scripts die opgestart dienen te worden, ik weet niet of dit automatisch gebeurt of dat deze manueel opgestart dienen te worden.

 

Het opnieuw opstarten van w2003 (onder VMWare) lijkt mij geen probleem, alleen loopt er een script dat elke 2 uur de gebruikers in een file kopieert.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als VMWare juist is geinstalleerd dan zou het allemaal automatisch moeten opstarten op het moment dat de host server gereboot wordt.

 

Als je wilt kan ik wel een blikje werpen op je probleem. Maar dan moet je een nieuwe user aanmaken op je vmware server en moet hij publiek toegankelijk zijn... Laat maar weten via PM.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Big Fellow,

 

Na wat research en ´Bloed zweet en tranen´ is het geluk om via Remote Desktop op de VMWARE server met win 2003 te komen, hier kan ik in de AD aanmelden bij de groep etc.

 

Nu het volgende, toch wel zeer vervelend probleem, de snelheid van en naar de Fileserver is erg traag, max zo´n 250 kb/s, en dit met een 1 GB aansluiting; de PC die zijn aangesloten draaien over het algemeen op Windows Vista.

 

De netwerkkaart is geconfigureerd als VMWARE Accelerated AMD PCNet Adapter, dit lijkt in orde te zijn.

Wat kan toch de oorzaak zijn van deze trage snelheid ??

 

 

mvg

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrinden,

 

Ik weet niet of dit onderwerp met OpenSuse te maken heeft maar dit is toch de Host, ik zou graag het geheugen wat toegekend is in VMWare voor win 2003 verhogen van 256 MB naar 1 GB, maar hiertoe moet ik de VM eerst uitzetten, kan ik dit zonder complicaties zomaar doen, zonder de configuraties te veranderen ?

 

Wie heeft ervaring met VMWare ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...