Ga naar inhoud


OpenSuse grafische interface


alleenjan

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Lamko,

 

Ik heb de vraag verkeerd geformuleerd, op dit moment kan ik onder VMWare remote webserver de W2003 benaderen, stel dat ik deze W2003 stop, is dan de verbinding intern (die in de AD zitten) niet verbroken ?

Maw moet je dit altijd vanuit een ander netwerk doen ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de VM stopt heb je ook geen AD meer en waarom je dit uit een ander netwerk wilt doen heb ik geen idee. Beide keren als je hem stopt heb je geen AD meer.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lamko,

 

Indien ik inlog via de vm webserver; dus https://serverip:8333;

kan ik ook vanuit thuis de server benaderen en dus ook wijzigen, nu is de vraag als ik w2003 stop, wijzig, en weer opstart kan ik deze dan nog via de webserver benaderen ; ik neem aan van wel want Vmware wordt niet ´gestopt´, toch ?

 

PS indien ik het van thuis doe (dit bedoel ik met een ander netwerk) kan ik ´ingelogd´ blijven, het interne netwerk zit in de AD.

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vmware blijft up dat klopt. En je kunt 2003 zo vaak stoppen als je wilt en herstarten maar de AD in 2003 is tijdens het stoppen niet bereikbaar.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lamko,

 

Ik zal thuis w2003 eens wijzigen en opstarten, waarschijnlijk in het weekend.

 

Een veel groter probleem is de snelheid naar de fileserver op de W2003 OS loopt, deze is erg traag.

Met BW meter gemeten ca 200 kb/s max 945 kb/s; hier is moeilijk mee te werken.

 

Ik kan maar niet vinden wat de reden is van deze trage snelheid, ik heb de drivers van de netwerkkaart geupdate dit had geen effect, wij hebben ook het gevoel dat de snelheid steeds trager wordt, maar nu ben ik effectief aan het meten.

 

Maar voor een 1 GB netwerk is dit toch veel te laag ??; wat zou nou de oorzaak zijn van dit probleem ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lamko,

 

De gebruikte netwerkkaarten zijn allemaal type 1 GB,de server is verbonden met cat 5 kabel naar een patchkast, dus ik schat de werkelijke snelheid (kabellengten etc) op zo'n 40-50 MB/s echter de reeele snelheid is nu ca 200 kB/s zeer traag dus.

 

Het probleem is dat ik de oorzaak niet kan achterhalen, ik heb de firewall uitgezet, dit had geen effect, ik denk dat het een switch of router is die niet goed 'doorgeeft' ???

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Een veel groter probleem is de snelheid naar de fileserver op de W2003 OS loopt, deze is erg traag.
Met BW meter gemeten ca 200 kb/s max 945 kb/s; hier is moeilijk mee te werken.

Ik kan maar niet vinden wat de reden is van deze trage snelheid, ik heb de drivers van de netwerkkaart geupdate dit had geen effect, wij hebben ook het gevoel dat de snelheid steeds trager wordt, maar nu ben ik effectief aan het meten.


Welke netwerk kaart types kan je selecteren in VMWare? (Dus welke netwerk kaarten kan VMWare emuleren?)
Je gebruikt nu de "standaard" AMD, maar kijk eens of hij ook de intel netwerk kaart kan emuleren.
Als je die toevoegt aan je VM, kan je daarna in Windows de drivers installeren voor deze kaart. (Je hoeft dus niet de originele kaart te verwijderen) Als je die dan als "bridge" opzet, dan zal hij verschijnen als een extra node op het netwerk, met z'n eigen IP adres etc. (Misschien moet je dat configureren aangezien ik niet weet of je een DHCP server draait...)

Wat ook het probleem kan wezen is dat je netwerk kaart op je host (OpenSuse dus) niet goed staat ingesteld.
- Gebruiken jullie jumbo frames op jullie netwerk? Zo ja, hoelang zijn ze? Staat de instelling voor jumbo frames correct op de OpenSuse server?
- Welke netwerk kaart gebruiken jullie?
- Gebruik eens mii-tool ("mii-tool -v" als root) om te kijken hoe alles staat ingesteld in OpenSuse

Probeer eens wat te kopieren vanaf de OpenSuse machine. Gaat dat wel snel?
Als je een test file wilt aanmaken kan je "dd" daarvoor gebruiken:

bigfellow@test:~$ dd if=/dev/zero of=t.bin bs=512 count=200k
204800+0 records in
204800+0 records out
104857600 bytes (105 MB) copied, 0.388093 seconds, 270 MB/s

Als je die dan in de /var/www directory zet (dat is de standaard lokatie van de apache webserver als die geinstalleerd is) dan kan je hem downloaden met "http://123.123.123.123/t.bin" waarbij 123.123.123.123 uiteraard het IP adres is van de host.

Als je zeker weet dat de host snel genoeg is, dan pas gaan kijken naar de guest...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Big fellow,

 

Het type netwerkkaart is BroadCom Netxtreme 5708 Gigabit, in VMware staat deze (inderdaad Bridged) ingesteld op PN advanced AMD driver.

 

Wij gebruiken geen jumbo frames, MTU staat op 1500.

Voor de IP-adressen wordt inderdaad een DHCP-server gebruikt die draait op de Host (OpenSuse dus).

 

Ik heb nog niet gekeken hoe de netwerkkaart in OpenSuse staat ingesteld, zal maandag dit eens bekijken.

 

Om te testen of het niet aan de switchen/router en andere bedrading ligt zal ik mijn laptop eens rechtstreeks aan de server hangen en dan kijken wat de snelheid is, en inderdaad eens proberen om van de host te downloaden.

 

Het vreemde van het verhaal is dat het steeds trager wordt, het blijft nu wel redelijk constant maar is de afgelopen maanden steeds trager geworden. ??

 

 

mvg

Jan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat testen draai dan iostat in een window terwijl je aan het downloaden bent...

iostat 2

zal elke 2 seconden een overview geven van je harddisk activiteit.

 

Origineel bericht van: alleenjan
Het type netwerkkaart is BroadCom Netxtreme 5708 Gigabit, in VMware staat deze (inderdaad Bridged) ingesteld op PN advanced AMD driver.

Het gaat er dus om welk ander type je kan kiezen in VMWare...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrinden,

 

Ik heb nu de notebook rechtstreeks aan de server aangesloten met hetzelfde resultaat.

Ik denk echter dat, gezien de prestatiemeting in w2003, er veel programma´s lopen.

 

Hiertoe heb ik eens gekeken naar de div schermen;

Crtl Alt F2 geeft:

 

(**) RADEON(0) : RADEONSaveSreen (0)

(**) RADEON(0) : RADEONSaveSreen (2)

(**) RADEON(0) : RADEONSaveSreen (2)

(**) RADEON(0) : RADEONSaveSreen (2)

 

Ctrl Alt F3

 

SaX2 -r -m 0=vesa (zelf ingegeven om de grafische schil op te starten)

 

SaX: access to your display has been granted

SSP: prepare device [0] profile: Depth16

SSP: including prepared profile (s)

SaX: Startup

SaX: X-server: 0.0 grant

SaX: using cache data

 

Ctrl Alt F4

 

Het YAST2 Control Center.

 

Zou de server niet bezig zijn met deze aktiviteiten ?

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...