Ga naar inhoud


VU+ laten meekijken op harde schijf van andere VU+Duo


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een kennis met één VU+DUO met harde schijf en één VU+DUO zonder harde schijf. Is het mogelijk om met de decoder zonder schijf de opgenomen bestanden op de decoder met schijf te bekijken, zonder dat de decoder met schijf daar last van heeft?

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Flying DutchMan

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad. Even zoeken naar apparaten binnen je netwerk, de vu met schijf kiezen, inlognaam en wachtwoord ingeven en het lijkt net alsof de schijf in het schijfloze apparaat zit! laughlaugh

 

Het werkt als een trein en 1 VU+ met schijf kan meerdere ontvangers probleemloos voorzien van opname en afspeelmogelijkheden!

 

..overigens werkt een NAS ook uitstekend volgens hetzelfde principe.;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om met de ene VU+ de opgenomen bestanden van de andere VU+ te bekijken als de twee apparaten via internet verbonden zijn?

 

(de 2 VU+ apparaten bevinden zich in 2 verschillende locaties/steden)

 

Alvast bedankt!

 

 

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SimplySam
Is het ook mogelijk om met de ene VU+ de opgenomen bestanden van de andere VU+ te bekijken als de twee apparaten via internet verbonden zijn?

(de 2 VU+ apparaten bevinden zich in 2 verschillende locaties/steden)

Alvast bedankt!



Al geprobeerd zelf , het gaat als je het bestand een tijdje op voorhand gaat downloaden van die andere ontvanger.
tijdens het downloaden kan je al kijken . het is enkel een beetje uitrekenen dat het einde van uitzending na het voltooien van de file valt wink

Al is dat meer gewoon een bestand downlouden ipv streamen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens kan het makkelijk ingesteld worden om je VU+ HD te koppelen via het internet aan een andere ontvanger.

Alleen heb je minstens een dikke glasfiber aansluiting nodig om probleemloos je filmpje af te spelen aan de andere kant van de lijn.

De VU+ speelt als het ware als een soort van NAS.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drz, de reactie van smolly geeft aan dat hij eigenlijk kopieert en dan de film start, dus daarmee is er een buffer ingebouwd.

 

maar ik vraag me af wat je upload en download moet zijn om dat vloeiend te laten verlopen.

 

met 6 down en 1 up gaat het hier echter ZEKER niet.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb een 50 mbit glas verbinding (50 up & down) en daar gaat het prima mee, mits de internet verbinding "aan de andere kant" ook toereikend is.

 

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 Mbps down - 1,5 Mbps up .

 

Zeg het nog , dit is niet streamen , je kan alles downloaden ,zelfs met een tragere verbinding als je tijd hebt .

 

Dit was trouwens maar een probeersel dat in de praktijk niet echt bruikbaar is met mijn up snelheid , maar het werkt natuurlijk wel.

 

Trouwens , radio rechtstreeks streamen over Internet vanaf de vu+ naar een pc op andere lokatie kan ook gewoon met de webinterface . Beeld niet .

Had ik ook eens geprobeerd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Overigens kan het makkelijk ingesteld worden om je VU+ HD te koppelen via het internet aan een andere ontvanger.

De VU+ speelt als het ware als een soort van NAS.


@Tonskidutch @Smolly @drz @wiz thanx for the replies!

@drz
Hoe koppel je de VU+ HD via het internet aan een andere VU+ ontvanger?

Ik zou dat graag willen om soms opnames op de ene VU+ naar de andere VU+ te uploaden zonder een PC te hoeven gebruiken.

Vu+ Duo HD, VTI-Image

Samsung EcoGreen 1.5 TB

Wavefrontier T90 (13°E / 19.2°E / 23.5°E / 26°E / 28.2°E)

Triax 110 (7°W)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...