Ga naar inhoud


[RE-8000HD] UPDATE-SHEET REBOX SITE


amrabed

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: CronoS
Hopelijk is het nu weer wat duidelijker geworden smile

V.w.b. jouw verhaal, helemaal duidelijk maar daarmee kan ik wederom eigenlijk alleen maar constateren dat het aan jouw zenderlijst moet liggen.

Ikzelf heb dezelfde typen Rebox, heb dezelfde zenders aan mijn zenderlijst toegevoegd maar geen probleem met de EPG van SBS6.
Gebruik jij overigens voor de RE-8000 en RE-9000 twee verschillende zenderlijsten?
Ik in elk geval niet.

Ik denk dat voor jouw niets anders op zit om na een verse Fastscan weer een nieuwe zenderlijst te produceren.
Maar misschien krijgt een van de forumleden nog een lumineus idee hoe het probleem op te lossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Rebox meldt overigens dat v65 momenteel intern getest wordt. Hopelijk wordt hij snel vrijgegeven.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil ik nou ook wel es scripts runnen runnen behalve die 'closed' linux box..

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
wil ik nou ook wel es scripts runnen runnen behalve die 'closed' linux box..



Dan moet je overstappen op Octagon firmware. Dan kun je veel meer.

Ik heb gisteren de handleiding van de nieuwe Octagon 1028 doorgenomen. Die heeft wisselbare tuners (dvb-c/dvb-s2/dvb-t/dvb-t2). Er zit ook al standaard een browser en youtube in. Volgens mij moet dit ook werken op de rebox 9000 als je hem ombouwt naar Octagon firmware.

Ik durf het alleen nu nog niet aan, omdat ik hem binnenkort wil opsturen voor RMA.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
RMA

Waar staat dit voor ?.


Gewoon een garantieclaim. Ik heb een sterk vermoeden dat mijn tuners hardwarematig niet helemaal goed werken. Omdat ik na een koude start niet of nauwelijk ontvangst heb op History HD, Eurosport HD en Servus HD. Als tuner 1 een poosje aanstaat (zeg een kwartiertje) en daarbij ook fysiek warm is, verbetert de ontvangst. Wanneer ik naar tuner 2 switch, begint het verhaal weer opnieuw.

Als tuner 1 warm is en ik zet het apparaat helemaal uit en vervolgens weer aan, dan is de ontvangst wel weer goed.

Dus het lijkt erop dat er in het tunertje iets verbeterd als hij fysiek warm is.

In de changelog van v65 stond :
'fix signal problem on some tp'. Ik heb een klein beetje hoop dat dat mijn probleem misschien oplost. Zo niet, dan stuur ik de tuner gelijk op begin januari (als de software dan hopelijk uit is).

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Dit probleem heeft een vriend van me ook. Hij heeft een rebox 8000 + Astra 60 cm + duo lnb.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Rebox meldt overigens dat v65 momenteel intern getest wordt. Hopelijk wordt hij snel vrijgegeven.

Voorzover ik gelezen heb, is het probleem van het niet kunnen verwijderen van opnames nog niet opgelost in deze (komende) update.
verder heb ik geen problemen met de boxen, dus zou ik deze kunnen overslaan.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: amrabed
RMA

Waar staat dit voor ?.


Gewoon een garantieclaim. Ik heb een sterk vermoeden dat mijn tuners hardwarematig niet helemaal goed werken. Omdat ik na een koude start niet of nauwelijk ontvangst heb op History HD, Eurosport HD en Servus HD. Als tuner 1 een poosje aanstaat (zeg een kwartiertje) en daarbij ook fysiek warm is, verbetert de ontvangst. Wanneer ik naar tuner 2 switch, begint het verhaal weer opnieuw.

Als tuner 1 warm is en ik zet het apparaat helemaal uit en vervolgens weer aan, dan is de ontvangst wel weer goed.

Dus het lijkt erop dat er in het tunertje iets verbeterd als hij fysiek warm is.

In de changelog van v65 stond :
'fix signal problem on some tp'. Ik heb een klein beetje hoop dat dat mijn probleem misschien oplost. Zo niet, dan stuur ik de tuner gelijk op begin januari (als de software dan hopelijk uit is).

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Dit probleem heeft een vriend van me ook. Hij heeft een rebox 8000 + Astra 60 cm + duo lnb.

Ik heb ook ditzelfde probleem met History HD al een tijdje op mijn RE9000. Eerste 10 minuten als de decoder aanstaat, dan kan je er niet naar kijken. Na een minuut of 10 begint het wat soepeler te draaien. Ook ik hoop dat dit met de V65 gefixt wordt.
Ik weet alleen niet zeker waardoor het door komt (zeker omdat ik ook een Aston gebruik en de CAM's werken nou niet echt optimaal). Mijn RE8000 (die op dezelfde sat opstelling hangt), heeft dit probleem totaal niet, maar hier gebruik ik ook maar 1 kaart in het interne kaartslot.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: MACKerMD
wil ik nou ook wel es scripts runnen runnen behalve die 'closed' linux box..



Dan moet je overstappen op Octagon firmware. Dan kun je veel meer.

Ik heb gisteren de handleiding van de nieuwe Octagon 1028 doorgenomen. Die heeft wisselbare tuners (dvb-c/dvb-s2/dvb-t/dvb-t2). Er zit ook al standaard een browser en youtube in. Volgens mij moet dit ook werken op de rebox 9000 als je hem ombouwt naar Octagon firmware.

Ik durf het alleen nu nog niet aan, omdat ik hem binnenkort wil opsturen voor RMA.


Ik heb ook gezien dat je dan eerst 700 plugins moet installeren wil 't een beetje ergens op lijken. Daarnaast heb ik een 8000, geen 9000. Intern prima, maar geen interne-hdd, verder imo identiek, maar dat terzijde. Misschien toch maar doorsparen voor een DM800HD SE erbij.


RMA - Return to Manufacturer At-once smile Zo noemde ik 't iig altijd.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf nooit problemen met verwijderen van opnames. Werk momenteel met een externe usb disk. Ik hoop over een poosje over te stappen op een interne WD Green harddisk.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik hoop over een poosje over te stappen op een interne WD Green harddisk.


Kijk dan maar uit, dat je net zoals ik, geen te grote HD kiest...

Ondanks het feit dat er op hun eigen FAQ in de threads over de 9000 staat dat groottes tot 4TB ondersteund worden, denken ze dat een deel van mijn problemen veroorzaakt worden door een te grote HD... die slechts 2TB is (begrijpe wie het begrijpe kan...).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Samenvatting dan. Ik heb twee Rebox decoders met een eigen zenderlijst omdat ik TVV en CD zenders gebruik. Het probleem is dat de EPG informatie van SBS6-HD niet meer werkt als ik de twee nieuwe zenders van de 11739 (23,5) transponder inscan. Het maakt niet uit hoe waar en met welke tools ik de zenders in mijn decoder zet, op het moment dat deze erin zitten dan geeft SBS6-HD geen EPG informatie door. SBS6-HD zit op dezelfde transponder als de ingescande zenders en dit botst blijkbaar.


Voor degene die dit probleem een beetje gevolgd hadden met SBS6-HD, lijkt dit vooralsnog de enige echte oplossing te zijn voor mijn probleem (zonder een nieuwe zenderlijst te maken):

In elk geval was mijn zenderlijst corrupt, op de 11739 transponder. De oplossing was:
- Huidige zenderlijst inladen met Polaredit (via FTP up/download)
- Alle zenders verwijderd uit de 11739 transponder
- Vervolgens de 11739 transponder ook los verwijderd uit mijn zenderlijst met Polaredit (staat bij die 23,5), zodat er geen referenties meer naar deze transponder zijn.
- Reset Service Data om de zenderlijst te verwijderen uit mijn decoder
- De nieuwe zenderlijst ingeladen (via FTP up/download) en het systeem daarna helemaal even uitgezet.
- De 11739 transponder opnieuw ingescand
- Zenders verplaatst via het menu.
- Daarna nog een keer de decoder helemaal uitgezet.

Voor alsnog (ook een paar keer herstart), lijkt SBS6-HD nog steeds zijn EPG informatie te tonen en het foutje wat dus “ergens” zat lijkt er dus uit te zijn.
Deze handelingen kan je dus ook uitvoeren als er dus wat onverklaarbare zaken gebeuren op een bepaalde transponder/zender.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...