Ga naar inhoud


[RE-8000HD] UPDATE-SHEET REBOX SITE


amrabed

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: herre
Conclusie is dat er een verzoek ligt om de zenderlijst die men kan downloaden en terug zetten (na een eventuele update) in een dusdanig formaat te maken dat men die probleemloos kan terug zetten.


....en zo is dat, goed gesproken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: herre


Conclusie is dat er een verzoek ligt om de zenderlijst die men kan downloaden en terug zetten (na een eventuele update) in een dusdanig formaat te maken dat men die probleemloos kan terug zetten.



Dit is wat er staat (Zet na de update géén oude zenderlijst terug)

Dus blijft de conclusie: MAAK NA ELKE UPDATE EEN NIEUWE ZENDERLIJST, dus valt er niets terug te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Origineel bericht van: herre

Conclusie ....

Dit is wat er staat (Zet na de update géén oude zenderlijst terug)

Dus blijft de conclusie: MAAK NA ELKE UPDATE EEN NIEUWE ZENDERLIJST, dus valt er niets terug te zetten.

Tenzij ik het nu verkeerd begrijp denk ik dat we nu 2 zaken door elkaar halen.
Herre reageert met zijn conclusie niet direct op het door Rebox gedane verzoek maar bedoeld hiermee een verzoek aan Rebox om ervoor zorg te dragen dat de te down- / uploaden zenderlijst probleemloos gebruikt kan worden.

Maar misschien heb ik het ook mis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik kijk bij de update download informatie van de 8000 staat er niets over het wel of niet terugzetten van de zenderlijst.

 

Wanneer bij een bepaalde software update het formaat van de lijst verandert, kan ik mij voorstellen, dat je een nieuwe lijst moet maken, in alle andere gevallen niet.

 

Waar staat eigenlijk precies deze informatie, ik kan hem namelijk niet terug vinden op de Rebox site.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah, gevonden.

 

Ik keek onder download software, en FAQ's.

Daar wordt alleen gesproken over een fabrieksreset.

 

Wanneer je al geruime tijd een Rebox hebt, kijk je niet meer regelmatig naar een factsheet.

 

Mogelijk verduidelijkt Rebox de instructie, naar aanleiding van deze thread.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Tenzij ik het nu verkeerd begrijp denk ik dat we nu 2 zaken door elkaar halen.
Herre reageert met zijn conclusie niet direct op het door Rebox gedane verzoek maar bedoeld hiermee een verzoek aan Rebox om ervoor zorg te dragen dat de te down- / uploaden zenderlijst probleemloos gebruikt kan worden.
Maar misschien heb ik het ook mis.
Dat is idd wat ik bedoel Jürgen, dank voor de uitleg :-)
Ik denk trouwens dat het mss toch wel zinvol kam zijn om al "onze" bugs en wensen te verzamelen in een excel sheet en dan bij te houden wat er verwerkt is en wat er openstaat..., voor de Inverto werkte dat destijds prima. Rebox heeft mij wel toegezegd dat ze de thread met bugs hier volgen:
Origineel bericht van: mail van Rebox aan mij
via oa het forum hebben we de meest nijpende bugs er ondertussen uit gefilterd, waar we uiteraard al mee aan de slag zijn.

H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het niet goed werken met de zenderlijsten. Ben nu een paar uur bezig geweest om de nieuwe HD zenders van de 11739 transponder (23,5) toe te voegen aan mijn zenderlijst.

 

Op het moment dat ik deze zenders toevoeg (ongeacht zenderplaats), dan valt de EPG informatie bij SBS6 HD uit, die ook op deze transponder zit. Now/next blijft altijd op "geen informatie" staan en de gids blijft dus leeg, het beeld werkt in elk geval zonder problemen. Ga ik terug naar een eerdere versie van mijn zenderlijst (zonder deze nieuwe zenders), dan werkt de EPG zoals het hoort.

 

Zelfs als ik de zenders via PolarEdit in mijn zenderlijst kopieer vanuit een andere zenderlijst (dus geen zenders via de decoder manueel toegevoegd); dan valt de EPG informatie op SBS6 HD weer uit.

 

Als ik weer terug ga naar mijn originele zenderlijst en ik doe een geavanceerde scan op de 11739 transponder en ik vul elke waarde manueel in (Video PID/Audio PID etc..)dan valt de SBS 6 HD EPG informatie weer om, dus het maakt in elk geval niet uit hoe ik de zender toevoeg en waar deze staat.

 

Conclusie; de nieuwe zenders van de 11739 transponder maar niet toegevoegd, want het werkt SBS 6 HD bij mij dus niet frown

 

Het kan dus zijn dat de Rebox toch wat moeite heeft met de onderscheid tussen de zenders die dicht bij elkaar zitten, dus misschien ligt het niet specifiek aan mijn zenderlijst? Hebben andere dit probleem ook?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aanvulling op mijn vorige post...

Nog wat verder getest met mijn andere decoder. Deze heeft exact hetzelfde probleem. Als ik de beide zenders toevoeg aan mijn zenderlijst dan is het afgelopen met de EPG van SBS6 HD.

 

Maar... Als ik een fabrieksreset doe van mijn decoder en vervolgens een Fastscan doe van de HD zenders, dan krijg ik 3x een servicefout op SBS6-HD na het opzoeken en het herstarten, maar uiteindelijk komt het wel goed. De servicefout geeft mij wel aan dat de decoder toch wat moeite heeft met de SBS6-HD zender, omdat deze gewoon erg dicht bij andere zenders zit op deze transponder. Maargoed, via Fastscan uiteindelijk wel EPG met de zenders erbij, dus misschien toch een bug in de zenderlijst smile

 

Nu heb ik even gekeken, maar om een CD Fastscan lijst te reorganiseren via Polaredit is dus een hele avond werk smile Kan iemand mij toevallig via PM een zenderlijstje opsturen, waar de basis al goed in is? Liefst een zenderlijst\ ongeveer gebaseerd op de CD HD fastscanlijst?

 

Bedankt alvast!

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk dan eindelijk ook scripts kunnen draaien... wie weet.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de Topic vervuiling, maar doe je voordeel ermee.

 

Op zich heb ik de EPG informatie op SBS6-HD weer werkend gekregen. Ik had nog een zeer oude prehistorische zender in mijn zenderlijst op de bewuste transponder.

 

Nadat ik deze bewuste zender had verwijderd uit mijn zenderlijst, begon SBS6 HD weer EPG info te tonen. Dus er zat toch een afhankelijkheid naar die zender toe met SBS6 HD

 

Ik moet mijn tweede decoder nog doen, maar ik verwacht dat het nu wel gaat werken. Moraal van het verhaal is; als je problemen hebt met een zender; gooi alle zenders weg van de bewuste transponder (kan je zien via Polaredit) en doe een rescan van de bewuste transponder en dan zal het wel gaan werken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Ik moet mijn tweede decoder nog doen, maar ik verwacht dat het nu wel gaat werken. Moraal van het verhaal is; als je problemen hebt met een zender; gooi alle zenders weg van de bewuste transponder (kan je zien via Polaredit) en doe een rescan van de bewuste transponder en dan zal het wel gaan werken...

Helaas ging dit feestje weer niet op voor mijn andere decoder, dus de nieuwe zenders maar niet toegevoegd.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
... maar doe je voordeel ermee.

Dit is op zich een goede opmerking maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de draad nu wel kwijt ben.
Verder vrees ik dat iemand die deze thread als leek voor het leest er ook niets van kan bakken en waarschijnlijk ook geen voordeel kan behalen.

Zou jij in een aantal regels de constateringen in hoofdlijnen nog eens beknopt willen samenvatten zodat we een helder overzicht van deze problematiek kunnen krijgen?

Ik heb toch stellig de indruk dat het geschetste probleem sec aan jouw eigen zenderlijst ligt maar een aantal van jouw opmerkingen spreken dit weer tegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Zou jij in een aantal regels de constateringen in hoofdlijnen nog eens beknopt willen samenvatten zodat we een helder overzicht van deze problematiek kunnen krijgen?

Ik heb toch stellig de indruk dat het geschetste probleem sec aan jouw eigen zenderlijst ligt maar een aantal van jouw opmerkingen spreken dit weer tegen.

Samenvatting dan. Ik heb twee Rebox decoders met een eigen zenderlijst omdat ik TVV en CD zenders gebruik. Het probleem is dat de EPG informatie van SBS6-HD niet meer werkt als ik de twee nieuwe zenders van de 11739 (23,5) transponder inscan. Het maakt niet uit hoe waar en met welke tools ik de zenders in mijn decoder zet, op het moment dat deze erin zitten dan geeft SBS6-HD geen EPG informatie door. SBS6-HD zit op dezelfde transponder als de ingescande zenders en dit botst blijkbaar.

Als test had ik een fabrieksreset en een Fastscan uitgevoerd, dan werkte de EPG weer. Maar krijg ik eerst wel 3x een servicefout, wat aangeeft dat de decoder toch wat moeite heeft met SBS6HD. Uiteindelijk heb ik het bij de ene decoder opgelost om een oude zender die nog in mijn zenderlijst zat (iets van Film 1.3) te verwijderen. Deze zender was hier de oorzaak dat de EPG informatie van SBS6-HD wegviel. Het lijkt dus net dat er afhankelijkheden tussen de zenders zit.
Mijn andere decoder ook deze bewuste zender verwijderd, echter zonder resultaat. Als ik hier de zenders toevoeg dan stopt de EPG op SBS6HD. Als ik de zenders weghaal (wat nu is), dan werkt EPG weer. Bij deze decoder heb ik het probleem dus nog niet opgelost en dit moet ik nog even verder bekijken.

Hopelijk is het nu weer wat duidelijker geworden smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...