Ga naar inhoud


[RE-8000HD] UPDATE-SHEET REBOX SITE


amrabed

Aanbevolen berichten

Dit zag ik op de site van REBOX.

is er op gezet op 06-12-2010

 

[]Handleiding software update Rebox ontvangers

Procedure geldt voor alle Rebox modellen.

 

· Gebruik een FAT32 geformatteerde USB Stick;

· Sla de software op via uw PC op de USB Stick (niet openen);

· Zorg dat de ontvanger aanstaat;

· Doe de USB Stick in de ontvanger;

· Software wordt gedetecteerd;

· Druk op de rode knop;

· Na software update, herstel fabrieksinstellingen (menu - installatie - terug naar fabrieksinstellingen);

· Zet de ontvanger 3 minuten uit dmv de power schakelaar achterop;

 

 

OPMERKING

Zet na de update géén oude zenderlijst terug.[]

 

 

vooral dit ''Zet na de update géén oude zenderlijst terug'' verbaasde mij, willen ze nou dat wij na elke update de zenderlijs weer inscannen en overnieuw naar onze wensen gaan aanpassen?.

 

Dit kost uren, is dit niet aantepassen in de software?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat maakt echt niets uit voor de werking van de rebox.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dit ook altijd al zo en heb hier eigenlijk weinig problemen mee. Dus geen idee waarom dit niet ondersteund wordt.

 

De vraag is dus wanneer Rebox dit gaat ondersteunen, want deze actie moet gewoon werken. Je zou dan bij elke firmware update een nieuwe zenderlijst moeten maken, misschien niet erg als ze maar 2 firmwares per jaar uitbrengen, maar als je het bijna maandelijks is dan werkt dit niet smile

 

Uiteindelijk snap ik wel een beetje de aanleiding; want in een zenderlijst staat gewoon meer rotzooi, dan alleen je zenders. Ik heb dus ook een keer corrupte EPG informatie gehad op sommige zenders wat direct te wijten was aan mijn zenderlijst en mijn NAS mount gegevens worden ook opgeslagen in de zenderlijst, terwijl dit niets met de zenders te maken heeft smile.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dachten jullie van de bijna wekelijkse aanpassingen in de fastscan lijst van CDS ? je gaat door het regelmatig veranderen van die lijst allerlei wijzigingen terug zetten die niet meer actueel zijn zoals pid,s.

het probleem zit dus meer bij CDS, lijkt me een verstandig advies.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
OPMERKING
Zet na de update géén oude zenderlijst terug.


Buiten het feit dat ik nog nooit problemen heb ondervonden nadat ik een oude zenderlijst na een update had teruggezet is het gewoon een belachelijke OPMERKING.

Ik heb maanden geleden nogal wat tijd gestoken om d.m.v. PolarEdit een voor mij zinvolle zenderlijst te produceren en ik ben niet voornemens om dat na elke update weer opnieuw te gaan doen.

Dit is simpelweg een zwaktebod van Rebox.
Ik zou nog wel begrip voor deze opmerking hebben gehad als Rebox deze opmerking had onderbouwd, dus met opgave van reden en de toevoeging dat dit maar van tijdelijke aard is en z.s.m. wordt verholpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Wat dachten jullie van de bijna wekelijkse aanpassingen in de fastscan lijst van CDS ? je gaat door het regelmatig veranderen van die lijst allerlei wijzigingen terug zetten die niet meer actueel zijn zoals pid,s.
het probleem zit dus meer bij CDS, lijkt me een verstandig advies.


Dat bedoel ik nu met onderbouwing.
Laat Rebox bij een dergelijke opmerking dan ook duidelijk maken waarom deze opmerking.
Dat de PID`s regelmatig wijzigen is duidelijk maar dat betreft dan vaak één of meerdere zenders en heeft niets met de functionaliteit van de Rebox te maken.
De geplaatste opmerking doet nu vermoeden dat na het terugzetten van een zenderlijst de Rebox mogelijk niet meer of niet goed zou kunnen functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met jurgen eens.

 

Als dit eenmalig was bij een bepaalde SW-UPDATE had ik hier begrip voor, net zoals toen met het formatteren van de HDD, om nu de zenderlijst te gaan bewerken na elke update vind ik echte onzin.

 

Ik heb met de laatste SW heel weinig problemen met mijn REBOX, ook hier is de oude zenderlijst teruggezet, dus zou ik zeggen ''Beste REBOX werk verder aan de SW en haal de BUG's er uit en verkondig geen onzin A.U.B., want jullie waren/zijn op de goede weg".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Wat dachten jullie van de bijna wekelijkse aanpassingen in de fastscan lijst van CDS ? je gaat door het regelmatig veranderen van die lijst allerlei wijzigingen terug zetten die niet meer actueel zijn zoals pid,s.
het probleem zit dus meer bij CDS, lijkt me een verstandig advies.


Ook niet helemaal waar, ik gebruik niet de Canal Digitaal FastScan lijst maar een eigen variant. Ik heb ook de zenders van TVV er bij staan.. Hierdoor zou ik bij elke update ook weer een nieuwe zenderlijst in elkaar moeten knutselen. Ik heb dit een keer lang geleden gedaan en dat was zeker een avondje werk, dus ik heb geen zin om het nog een keertje te doen smile Het probleem is, is dat de Canal Digitaal FastScan lijst een filter/sortering is op de gevonden zenders. Deze gevonden zenders worden gewoon willekeurig in de decoder gezet. PolarEdit of DRedit ziet alleen deze willekeurige volgorde en niet de FastScanlijst (Althans niet toen ik het deed). Hierdoor moest ik dus elke zender weer een nieuw plekje geven, wat dus veel werk is...
Ik sluit me dus bij jürgen aan dat Rebox dit moet ondersteunen bij een firmware update!

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
OPMERKING
Zet na de update géén oude zenderlijst terug.


Het is maar een advies van Rebox. Als je 100% zeker wil zijn dat alles lekker werkt zet je de oude zenderlijst niet terug. Of je doet het wel en kijkt of er geen problemen zijn.
Het is geen verplichting he smile
Ik zet hem ook geen drie minuten uit, maar korter :D
En tot nu toe heb ik ook geen probleem om de oude zenderlijst terug te zetten. Alleen wel even aan denken dat je hem vlak voor je update binnenhaalt, anders ben je al je actuele opname instellingen ook kwijt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Het is maar een advies van Rebox.

Als dit als advies bedoeld zou zijn geweest dan had Rebox dit op een eenvoudige wijze kenbaar kunnen maken door dat simpelweg in de tekst op te nemen.

Dus ik zie dit toch wel als een vrij dwingend verzoek waarbij het onduidelijk is wat de gevolgen zijn als jij je hier niet aan houdt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer een oude bug naar voren gekomen, wat aangeeft dat de zenderlijst toch fragiel is. Op de 11739 (23,5) transponder zijn van de week wat zenders bijgekomen, deze zenders handmatig toegevoegd en verplaatst (via de decoder) binnen mijn zenderlijst.

En nu is mijn EPG informatie op de SBS6 HD weer weggevallen, die op dezelfde transponder zit. In het verleden hier ook al mee te maken gehad, enige remedie voor me was om terug te gaan naar een oudere zenderlijst en het opnieuw proberen. Die EPG informatie krijg ik met geen mogelijkheid meer terug...

 

Dit geeft toch aan dat het antwoord van Rebox wel de beste is, maar ik zie liever dat de zenderlijsten gewoon een platte text file is met transponderinformatie . Nu staat er gewoon overbodige rommel in, wat er voor zorgt dat er soms gewoon wat bitjes omvallen (zoals dus het wegvallen van EPG info op mijn SBS 6 HD zender)..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Dit geeft toch aan dat het antwoord van Rebox wel de beste is, maar ik zie liever dat de zenderlijsten gewoon een platte text file is met transponderinformatie .

Nogmaals, het door Rebox gegeven advies is symptoombestrijding en geen probleemoplossing.

Nog even over de aanvulling op de zenderlijst.
Ook ik heb deze week vanuit de transponder 11739( 23,5) zenders toegevoegd.
De ontbrekende dus nog niet eerder handmatig gescande zenders komen dan aan het einde van de huidige zenderlijst te staan.
Daarna download ik deze zenderlijst, laad deze in PolarEdit in, verplaats de zender(s) naar de juiste plaats en upload de gewijzigde zenderlijst weer naar de Rebox.
Zowel hiervoor als hierna geen probleem met de EPG van SBS6 HD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Nogmaals, het door Rebox gegeven advies is symptoombestrijding en geen probleemoplossing.

Nog even over de aanvulling op de zenderlijst.
Ook ik heb deze week vanuit de transponder 11739( 23,5) zenders toegevoegd.
De ontbrekende dus nog niet eerder handmatig gescande zenders komen dan aan het einde van de huidige zenderlijst te staan.
Daarna download ik deze zenderlijst, laad deze in PolarEdit in, verplaats de zender(s) naar de juiste plaats en upload de gewijzigde zenderlijst weer naar de Rebox.
Zowel hiervoor als hierna geen probleem met de EPG van SBS6 HD.

Ik begrijp dat jij dit probleem niet hebt, want het is "iets" in mijn zenderlijst. Ik gebruikte nog niet eens Polaredit, verplaats de zenders gewoon via de zenderlijst manager en dat ging dus niet goed smile Maargoed, moraal van het verhaal is, is dat de fdu file wel vervuilt (of corrupt) kan raken, want dat is dus bij mij gebeurt wink Uiteindelijk moet dit natuurlijk wel zonder storingen gaan werken en moet het een ondersteunende actie zijn. Het is niet te doen om elke keer een nieuwe zenderlijst te maken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Het is niet te doen om elke keer een nieuwe zenderlijst te maken.



Ben benieuwd of REBOX Haarlem dit begrijpt of eerder er begrip voor heeft?.

Als het ja is, moeten ze ook begrijpen dat ze dit zo snel mogelijk moeten oplossen, bijvoorbaat nog bij de eerst volgende SW-UPDATE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als dit als advies bedoeld zou zijn geweest dan had Rebox dit op een eenvoudige wijze kenbaar kunnen maken door dat simpelweg in de tekst op te nemen.
Dus ik zie dit toch wel als een vrij dwingend verzoek waarbij het onduidelijk is wat de gevolgen zijn als jij je hier niet aan houdt.


Sorry hoor, maar ik weet niet hoe jij dan met de gebruiksaanwijzingen van je auto, wasmachine, televisie, centrale verwarming en alle andere apparaten omgaat. En het is duidelijk wat er kan gebeuren als je je niet aan de adviezen houdt, dan garandeert Rebox niet dat alles optimaal werkt.

Conclusie is dat er een verzoek ligt om de zenderlijst die men kan downloaden en terug zetten (na een eventuele update) in een dusdanig formaat te maken dat men die probleemloos kan terug zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...