Ga naar inhoud


Auto invoeren van Nederland naar Belgie...Hoe?


Catalán

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb net een auto gekocht in Nederland ,(Audi A4) en wou vragen aan mensen die dit al gedaan hebben wat ik allemaal moet doen om hiermee te kunnen rijden.

 

Eerst met de verkoper naar de RDW om de wagen uit te schrijven,en dan verder?

 

Alvast bedankt.

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag werd eigenlijk gestelt aan een Belg die een auto uit Nederland heeft ingevoerd.

Wat de juiste stappen zijn nadat de wagen in Nederland is uitgeschreven,snappie?

 

Waarom in NL?

Omdat ik enkel wagens vond met veel meer kilometers...

 

mvg

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat duidelijk niet vooraf afmelden bij de RDW, eerst zorgen voor inschrijving in Belgie met belgisch kenteken etc. en dan pas afmelden met deze bescheiden bij de RDW in Nederland.

 

Het komt er dus op neer dat je met de auto op nederlandse registratie de grens overgaat en dan zorgt voor de registratie in Belgie, vervolgens afmelden in Nederland.

Zou je dit al in Nederland regelen dan moet je met een export kenteken de grens over, dit geeft extra kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catalán
De vraag werd eigenlijk gestelt aan een Belg die een auto uit Nederland heeft ingevoerd.
Wat de juiste stappen zijn nadat de wagen in Nederland is uitgeschreven,snappie?

Waarom in NL?
Omdat ik enkel wagens vond met veel meer kilometers...

mvg


ach zo

Ja ik snappum. smile

succes ermee!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zo, hoe duurder de auto hoe groter het verschil. Zonder belastingen, toeslagen etc. zijn Nederlands auto's het goedkoopst nadat de roverheid langs is geweest zijn we een pak duurder vergeleken met ons omringend landen.

 

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Zonder belastingen, toeslagen etc. zijn Nederlands auto's het goedkoopst ...

Dit klopt helemaal maar niet geheel zonder reden en zeker niet omdat de autofabrikanten Nederland zo`n fijn land vinden.
Voor auto`s die voor de verkoop in Nederland bestemd zijn worden de kale inkoopprijzen door de fabrikant kunstmatig laag gehouden want anders zou na toevoeging van de BPM en BTW in Nederland beduidend minder auto's verkocht worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat je een kopie conformiteits verklaring van de importeur hebt, je auto reeds gekeurd is in Belgie, inclusief de export papieren vanuit NL en een bewijs van inschrijving in je eigen gemeente. Importeren is dan een kwestie van uren. Daarna kun je er onmiddelijk je kenteken ophangen (als je dat al hebt). Links en rechts nog wat belastingen en een verzekering en gaan met de banaan.

 

Maar volgens mij begint alles met vragen en lezen ;-)

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de auto al reeds gekocht of heb je 'm op het oog?

 

Indien nog niet aangekocht: VW, AUDI, BMW en MERCEDES uit Duitsland halen, niet eens over nadenken. scheelt je gauw duizenden euro's zelfs na het betalen van de invoerkosten en je hebt er nog completere auto's ook, Duitsers houden van hun auto en dat zie je dus ook terug in de staat waarin ze er aangeboden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...