Ga naar inhoud


Nieuwe Microsoft Security Essentials


ArsLP

Aanbevolen berichten

Zoals onderwerp al zegt, is er een nieuwe gratis virusscanner van Microsoft uitgebracht. Het betreft versie 2.0.657.0

Voor o.a.

 

* Windows XP 32;bits

* Windows Vista/Windows 7 32;bits

* Windows Vista/Windows 7 64;bits

 

 

 

Vanaf hier->>www.microsoft.com/security_essentials/

 

Ik werk er al een aardige tijdje mee en moet zeggen bevalt mij goed.

 

Geen idee wat de veranderingen zijn, behalve dan dat het een wat frisser uiterlijk heeft gekregen.

De bediening van deze virusscanner is nog net als zijn voorganger super simpel. Zelfs een leek kan ermee overweg.

 

Letop: Is alleen op legale versies van Windows xp/vista of 7 te installeren.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich een prima door MS afgegeven gebaar om dit product gratis te verstrekken, het blijft alleen de vraag hoelang dit gratis verstrekt wordt.

 

Nu gebruik ik op dit moment de gratis en vooral goed functionerende Comodo Internet Security Premium software met daarin Antivirus - Defense+ - Firewall.

 

Is er nog enige aanleiding of wat zou de toegevoegde waarde kunnen zijn om i.p.v. Comodo de nieuwe Microsoft Security Essentials te gebruiken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Microsoft Security Essentials al een jaar en is een prima programma. Enige nadeel is het directe beschermen van de computer die checked namelijk niet alles waardoor je wekelijks een full virus scan moet doen die dan de doorgelekte klapjes opvangt.

 

Ben benieuwd naar de update!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

penthe idd.

 

goede gratis scanner, maar laat geregeld wel nog wat shit door.

 

ik denk dat de perfect scanner niet bestaat.

ik heb een betalende McAffee, nadeel: kost veel resources van je pc.

 

ik denk een beetje gezond verstand kan veel virussen tegen houden. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veranderingen zijn:

 

Versie 2.0 van het gratis pakket biedt onder andere heuristic scanning, integratie met Internet Explorer en monitoring van internetverkeer.

 

Waar de eerste versie van Security Essentials enkel nog leunde op signatures voor het ontdekken van malware, biedt versie 2.0 ook heuristische analyse.

Daarbij wordt niet gekeken naar specifieke, bekende virussen, maar wordt gezocht naar verdacht gedrag.

Daardoor kan malware worden ontdekt nog voordat deze bekend is bij een maker van antivirussoftware.

Een nadeel is dat het aantal false positives hoger kan komen te liggen, als programma's onbedoeld verdachte bewerkingen uitvoeren.

 

Ook biedt de update integratie met Internet Explorer, waardoor wordt voorkomen dat verdachte scripts worden uitgevoerd, en wordt inkomend netwerkverkeer op bedreigingen geïnspecteerd. Tot slot zou de snelheid van het anti-malwarepakket zijn verbeterd, belooft Microsoft. Security Essentials kan gratis worden gedownload, mits het gaat om thuisgebruik of gebruik in bedrijven met maximaal tien pc's.

 

De nieuwe versie van het anti-malwarepakket was al enkele maanden als beta beschikbaar.

Security Essentials werd in september 2009 geïntroduceerd en is de gratis opvolger van het weinig succesvolle Windows Live OneCare.

 

Bron: tweakers.net

 

 

Draait goed op mijn PC met Windows 7 Pro.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Microsoft lanceert Security Essentials 2.0

Microsoft heeft zonder enige aankondiging een nieuwe versie van de gratis virusscanner Security Essentials uitgebracht. Versie 2.0.675.0 zou sneller werken, ondersteunt het Windows Filtering Platform, beschikt over heuristieke detectie en zorgt voor een betere integratie met Internet Explorer en de Windows Firewall. Ook is er een nieuwe engine toegevoegd, die meer malware herkent, malware beter kan verwijderen en beter presteert. De scanner is door de heuristieke toevoeging niet meer alleen afhankelijk van signatures

De bètaversie van Security Essentials 2.0 werd eind juli gelanceerd en meteen getest door het Duitse AV-Test.org. Uit de test bleek dat de nieuwe versie vooral voor Windows 7 is geoptimaliseerd, aangezien het scannen veel sneller verliep dan op systemen met Windows XP. "We zagen een versnelling van zo'n 15 tot 20% voor een tweede scan, dus er is nu een soort cachingmechanisme aanwezig", aldus Andreas Marx van AV-Test.org destijds. Ook de geluiden voor de uiteindelijke versie van Security Essentials 2.0 zijn positief.

Vooralsnog geeft versie 1.0 niet aan dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Gebruikers zullen deze dan ook handmatig moeten downloaden. Inmiddels gebruiken meer dan 30 miljoen internetgebruikers Microsofts gratis virusscanner, waarvan 700.000 in Nederland.

Bron: security.nl
Datum: 18-12-2010 18:48

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...