Ga naar inhoud


[RE-8000 / RE-9000] REBOX-SOFTWARE MOET OPEN SOURCE WORDEN


amrabed

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van wat MACKerMD heeft gepost in het draadje "bugs,vragen enof wensen, werd ik nieuwsgireg naar de gedachtengang van de rest van de REBOX bezitters omtrent het vrijgeven van de FIRMWARE, zodat de hobbyisten er mee aan de gang gaan.

 

Graag jullie mening.

 

 

 

 

Citaat

[MACKerMD] Lekker 'open source' als die box zo locked als de pest is met bugs die nog erger zijn als de NewYork-BedBugs.

 

Zendernamen die elkaar overlappen [en er dus geen hol meer van klopt], spontane vastlopers en dan met een vorige instelling zit en je van voren af aan kan beginnen, afstandsbediening die 't dan weer wel dan weer niet doet, ongeacht batterijsoort/verwissel, opnames die -op normale gebruikswijze- niet te verwijderen zijn. (Let effe op, niet iedereen beschikt nou eenmaal over de kennis om met telnet of ftp op z'n bak te komen en weet net aan wat een usb-stick is en hoe ze een firmware erop kunnen zetten; dan zal ik nog achterwege laten als deze gezipped ZOU zijn).

 

Ik dacht, dat ReBOX de box op de markt had gefl****rd onder het mom dat het een 'hobby-box' was. Nou, wanneer mag ik er dan es mee HOBBY'en ipv dat 'restricted' gedoe ?

 

Als de hardware identiek is aan meedere doosjes zoals de Octagon, gooi dan gewoon dezelfde firmware met de naam ReBOX op de site, dan kunnen hobbyisten eens aan de slag.

 

Geef de source vrij, zodat men onder het mom van Common Licence/Sourceforge/Etc. zelf aan de slag kan om een werkende firmware te maken, want de huidige, wat zeg ik, constante behandeling van ReBOX [b.V.] is zwaar beneden pijl. Je wordt als een noob behandeld, als een randdebiel zonder hersens, -IK- krijg totaal geen reacties op WELKE email ik ook stuur, en zo zou ik nog een meter aan tekst kunnen doorgaan.

 

Ik heb 2 dagen met een droomdoos mogen spelen en ik ben om. Ik ga effe wat centjes apart leggen en me dan daarop focussen omdat ik dan -wel- kan experimenteren wat ik met die Refurbished-Box niet kan.

 

Wens : Maak de boel open en vrij ipv locked en restricted.

Wens : Neem eens normale vertalers in dienst die Nederlands kunnen schrijven in de firmware want ik erger me dood aan foute T's en D's om over een mix van engels en nederlands nog maar te zwijgen. (ja, geen hoofdletters hier)

Bugs : Teveel

 

weer 0ct en 10 minuten van me tijd gespendeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan niet anders dan me hierbij aan te sluiten.

 

Ik denk dat de doorontwikkeling van bepaalde zaken alleen maar beter kan gaan.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Open source goed zou zijn voor Rebox en voor de gebruikers.

Tenslotte gaat iedereen er op vooruit, als het toestel beter wordt.

Ik weet alleen niet of het kan, want de firmware voor de Sti710x schijnt proprietary API van ST te zijn...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze (zo verstandig zouden kunnen worden) overstappen naar een open source goed zou zijn voor de gebruikers, maar zo traag als ze nu reageren of beter gezegd niet reageren heb ik er geen vertrouwen in.

 

Tot op heden willen ze niet eens "openbaar" reageren naar de kopers die deze versies van rebox, ik ken meer personen die het rotbox noemen, aangeschaft hebben, tevens geven ze geen mededeling waarom de software versie *.37 niet meer te downloaden is.

 

Als koper van een van deze apparaten ben je dus overgeleverd aan het geen de importeur uitkomt of deze al dan niet de nieuwe software uitgeeft of terug trekt zonder mededelingen daarover (vreemde gang van zaken).

 

Dus hoe zouden wij, de kopers, naar de ondersteuning in de toekomst moeten kijken met een importeur die zich houd aan "bekijk het maar ondersteuning"?

 

En dit terwijl een ieder met de beste bedoelingen gegevens aan draagt ter verbetering van hun aangekochte apparatuur, zouden ze iets van ons als kopers/gebruikers aangetrokken hebben dan hadden ze zich allang al gemeld naar de kopers toe.

 

Zelf ga ik er van uit dat wij als kopers geen informatie zullen verkrijgen wat de toekomst voor het volgende jaar zal bieden voor wat de software betreft.

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat toch de hele tijd al geroepen. Ze willen wel verkopen, en dan BEKIJK HET MAAR.

Ben blij dat jullie nu ook zo over denken. Ik kan je nog veel meer vertellen over deze firma. Ik zal dat maar niet in het openbaar doen, want dan moet ik mijn huis verkopen. Maar ja we weten nu hoe de firma is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Als ze (zo verstandig zouden kunnen worden) overstappen naar een open source goed zou zijn voor de gebruikers, maar zo traag als ze nu reageren of beter gezegd niet reageren heb ik er geen vertrouwen in.

Tot op heden willen ze niet eens "openbaar" reageren naar de kopers die deze versies van rebox, ik ken meer personen die het rotbox noemen, aangeschaft hebben, tevens geven ze geen mededeling waarom de software versie *.37 niet meer te downloaden is.

Als koper van een van deze apparaten ben je dus overgeleverd aan het geen de importeur uitkomt of deze al dan niet de nieuwe software uitgeeft of terug trekt zonder mededelingen daarover (vreemde gang van zaken).

Dus hoe zouden wij, de kopers, naar de ondersteuning in de toekomst moeten kijken met een importeur die zich houd aan "bekijk het maar ondersteuning"?

En dit terwijl een ieder met de beste bedoelingen gegevens aan draagt ter verbetering van hun aangekochte apparatuur, zouden ze iets van ons als kopers/gebruikers aangetrokken hebben dan hadden ze zich allang al gemeld naar de kopers toe.

Zelf ga ik er van uit dat wij als kopers geen informatie zullen verkrijgen wat de toekomst voor het volgende jaar zal bieden voor wat de software betreft.

catw.
as

versie *.37 heb ik nog wel voor de 9000
Porter staat ook weer op hun site. Was er even vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Ik heb dat toch de hele tijd al geroepen. Ze willen wel verkopen, en dan BEKIJK HET MAAR.
Ben blij dat jullie nu ook zo over denken. Ik kan je nog veel meer vertellen over deze firma. Ik zal dat maar niet in het openbaar doen, want dan moet ik mijn huis verkopen. Maar ja we weten nu hoe de firma is.


Gelukkig is er de mogelijkheid om over te stappen op octagon software. Dan heb je al wat meer mogelijkheden. Ook enigma kan, maar ik weet niet of dat dit al stabiel genoeg is.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat jullie er net zo over denken.

 

Ze (ReBOX) mogen wel opschieten, want zo onderhand is dat ding al bijna EOL (End-Of-Life/End-Of-Line).

 

Als de Octagon al 'bewerkbaar' is, zou de ReBOX dat ook moeten zijn.

Gezien het feit dat de 8000 en 9000 -toch- (nog steeds niet) CD certified zijn. Desondanks dat de 4000 dat wel is en daar wordt ondertussen al meer mee gestoeid.

 

Evenals de enorme tussenpauzes tussen de officiele octagon firmware en die van rebox. Al een tijdje is .62 er en nog altijd niet voor de ReBOX...

 

... je zou er bijna een kerstbomenhoofd van gaan krijgen ...

 

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Werkt bij de Octagon de interne kaartlezer met een SECA 3 kaart?

 

Worden opnamen ongecodeerd opgeslagen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Werkt bij de Octagon de interne kaartlezer met een SECA 3 kaart?

Worden opnamen ongecodeerd opgeslagen?

Bij de laatste versie van de Octagon moet er een plugin worden geinstaleerd voor de kaartlezer.
Hij neemt wel ongecodeerd op dus alles is terug te zien.

Ook zit de fastscan erin.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...