Ga naar inhoud


[Satelliet] RTVNH stop per 1 januari op de satelliet


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: exciter

Er was immers wel RTVNH nog, daar kon je ook het meeste nieuws wel volgen.
Nu RTVNH ook al pleite gaat, BAAL ik wel best veel.
Ben ik nou genoodzaakt weer de kabel te nemen voor die 2 zenders?
..



Nee, Dat hoeft niet.

Je kan RTV Noord-Holland gratis zien via een DVB-T ontvanger.
AT-5 is helaas voor jou niet gratis, maar die is wel via Digitenne te zien.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: exciter
digitenne komt hier het huis niet in...


Wat een reactie.
Ik zou het nooit meer willen missen.
Ik zie er meer voordelen aan als nadelen hoor.
Ik heb ook nog een wokkie hangen en ziggo alles in 1.

Iedereen zijn meug.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
digitenne komt hier het huis niet in...


Wel een beetje zwart-wit.
Maar wat is de praktijk.
Wij hebben hier in de provincie Utrecht al helemaal geen RTV Utrecht op de schotel. Daarom heb ik er een goedkoop DVB-T ontvangertje bij voor die zender. In de praktijk moet je dus omschakelen naar de andere ontvanger en dat vergeten we nogal eens. Hij staat dan ook vaak weken uit! O ja, zou er nog wat op "Utrecht" zijn? Die hebben we ook nog!

Echte "schotelaars", er dat zijn we hier op dit forum wel, anders kom je hier niet, gaan niet zo maar over op helemaal Digitenne. Vooral ook omdat deze nog helemaal in SD uitzendt.

Met andere woorden, de regionalen gaan een heleboel kijkers missen.
Een oplossing zou zijn 4 roulettekanalen, met 3-4 regio's op 1 zender, niet ieder uur maar iedere 3-4 uur herhalen kan toch ook.
Ik zal maar vast een idee van indeling geven, mogelijk brengt ze dat op een idee:
1. Friesland-Noord-RTV Drenthe
2. Oost-Gelderland-Utrecht
3. RTV NH-Flevoland-Rijnmond
4. Zeeland-Brabant-Limburg
Dan hebben we nog West en AT5, die kunnen ook nog wel ergens bij.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook sat ontvangers die digitenne kunnen verwerken. dan is het volledig geïntegreerd.

 

En als je conax in je tv hebt zitten is het ook makkelijk, dat werkt net zoals vroeger tijdens de hark op het dak of de analoge kabel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Er zijn ook sat ontvangers die digitenne kunnen verwerken. dan is het volledig geïntegreerd.

En als je conax in je tv hebt zitten is het ook makkelijk, dat werkt net zoals vroeger tijdens de hark op het dak of de analoge kabel.


Alleen dvb-t is afdoende hoor! De regionalen worden FTA uitgezonden. Ik heb geen tv met DVB-T. Heb ook geen behoefte eraan. Kan het ook niet stuk gaan eek

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel mooi, die USB-gevalletjes en zo, maar die heeft de gemiddelde satelliet-kijker helemaal niet. Die heeft maar een enkele. Alles kan, maar die zijn zeker nog niet gangbaar.

Kortom, men jaagt een heleboel kijkers weg. Een enkeling zal een andere oplossing hebben.

Als men echt goedkoper wil, dan is de enige oplossing het delen van kanalen op de satelliet. Het liefst (voorlopig) nog met de huidige compressietechniek anders vallen alsnog een groot aantal kijkers weg.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie
Origineel bericht van: exciter
digitenne komt hier het huis niet in...


Wel een beetje zwart-wit.



Ik zal het dan maar toelichten. Ik heb zeer nare ervaring met KPN ivm. vaste lijn, was een langslepend verhaal. Daarom komt bij mij niets meer van KPN binnen. Of het nou een goed product is, of niet. Ik ben toen niet geholpen met mijn probleem, men heeft mij op de kosten gejaagd en afgeschept. Einde oefening, zo'n bedrijf.

Dus, het probleem is voor mij niet Digitenne, het ligt meer persoonlijk.

Terug on topic,

Waar ik het meeste bang voor was, is dat mijn vrouw RTVNH zal missen. Maar ik heb het haar verteld, dat deze verdwijnt en ze zegt alleen: Tja, ik kijk wel AT5 online op mijn werk...

Dus voor mij problem solved. Toch vind ik het erg jammer, dat RTVNH verdwijnt...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
ik blijf het vreemd vinden waarom CDS de regionalen geen 'deal' doet. Zij hebben er toch alle belang bij dat de regionalen op de sat blijven (omwille van de volledigheid van het pakket en de mogelijkheid voor de kijkers om ook andere regionalen te zien).


Juist, jij snapt het en een aantal regionale omroepen nu ook. Ze wachten gewoon op het moment dat CanalDigitaal/M7/Astra zwicht en ze gratis - of voor heel weinig - toegang tot de satelliet zal geven.

CanalDigitaal kan het zich simpelweg niet veroorloven om de grote regionale zenders niet op de satelliet te hebben, dit gaat ze te veel abonnee's kosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...