Ga naar inhoud


[Muziek] TOP 2000 RADIO2


wortellica

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: chevrolet
na vele jaren ben ik een beetje klaar met die Top 2000 en zijn "Leo Blokhuis hogere muzieklessen".


Die laatste zijn toch alleen op Nederland 3 ?

Ik ben 1 van de vele fans van de Top 2000, Als het even kan staat de radio aan.



Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik er niet naar luisteren.

De kompressie en andere geluidsverbeteraars zijn zo zwaar ingesteld dat ik na 5 minuten al luistermoe ben.

De puistenkoppies daar in de Hilversum techniek vinden dat we dat mooi moeten vinden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Helaas kan ik er niet naar luisteren.
De kompressie en andere geluidsverbeteraars zijn zo zwaar ingesteld dat ik na 5 minuten al luistermoe ben.
De puistenkoppies daar in de Hilversum techniek vinden dat we dat mooi moeten vinden.


Helemaal mee eens. Radio is voor mij hooguit achtergrond muziek maar echt luisteren.... echt niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie hebben gelijk over het spectrum dat zwaar beneden peil is maar het is prachtig om allemaal achter elkaar de wisselingen van jaren en muziekstijlen te horen. laugh

Volgens mij hoort 90% het verschil niet eens. De nummers komen allemaal vanaf de harddisk en niet vanaf de draaitafels of goede cd spelers. Een ding is zo dat ik diverse lijsten heb gehoord van veronica, 10gold, Q en 538 etc. vind ik nog wat erger als Radio2.

Bij ons gaat i niet uit voor 2011. :D

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De nummers komen allemaal vanaf de harddisk en niet vanaf de draaitafels of goede cd spelers.

Ik ga ervan uit dat de nummers één op één in professionele geluidskwaliteit kwaliteit op de harddisk archieven staan.
Pas na het doorlopen van optimod en andere kompressie geluidsverziekers gaat het de zender op.
Dit schijnt zo te moeten vinden de puistenkoppies.
Dat o.a. ik hier niet van gediend ben speelt voor hun geen rol.
Zij vinden het mooi en dat is belangrijker dan de rest van de luisteraars.
Ik heb er namelijk al eens met ze er over geklaagd via email en ze wisten absoluut niet waar ik het over had. Dus Radio 2 is bij mij van de favorietenlijst verdwenen. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar niet van uit dat alles een op een is van die tijdelijke opgegbouwde studio.

Ik ken ook geen een nederlandse zender meer waar het anders gaat.

Volgens mij gebruiken ze een aftreksel van flac files maar dan mis je ook nog een hoop vergleken met het orgineel.

Wanneer hier iemand roept dat klinkt goed bij jouw die radio, zet ik even de CD speler met de orginele cd aan en dan moet je het verschil eens horen, dus er wordt op hardisk en door al die compressie techniek veel klank weg gesmeten. Wanneer je een plaat opzet en vergelijkt met CD vind dat er al verschil in zit, alleen platen zappen niet zo snel weg. sick

Maar de lijst op de achjtergrond aan vind ik wel leuk.

Als het om geluidskwaliteit gaat zet ik geen radio aan.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister ook niet meer naar die "geweldige" Top2000 op Radio2.

Ik word niet goed van dat gezeik er tussendoor wie er allemaal wel niet luisterd en waarom die Top2000 zo geweldig is en weet ik het al niet meer.

 

Wat kan mij dat schelen,draai gewoon de muziek, kondig dat aan en af en vertel er af en toe wat meer over een artiest of het nummer.

Ben die Top2000 helemaal zat geworden en ben overgeschakeld naar de Top4000 op Radio10Gold...wat een rust....lekker MUZIEK luisteren...en daar gaat het om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...