Ga naar inhoud


Pli 2 beta, geen timeshift meer!


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Citaat:
Tja, op alles behalve de 8000 scoort PLi ook 100%. Dat moet je toch ook te denken geven, nietwaar?

 

Waar het aan ligt is wel bekend - ook bij DMM, het is de "genuine" check bij het opstarten (TPM). Als je geen beeld hebt dan denkt de 8000 dattie een illegale kopie is, en zet dan de hele boel op slot.

 

Aangezien mijn 8000 alleen reboot alstie een nieuwe kernel ofzo krijgt, loopt hier nooit een opname mis.

 

Ik reboot hem toch al niet graag, omdat ik weet dat ik die TPM met een paperclipje heb vastgezet omdat het kreng in begin ook al voor ellende zorgde.

 

 

Milo, met alle respect voor al jouw werk en natuurlijk ook het werk van Pieter, maar deze houding noemt men het probleem bagatelliseren.

 

Met een originele image is er niets aan de hand. Geen enkel probleem met booten. Daar werkt het dus gewoon prima.

 

Dat het in de Pli image niet werkt, ligt dus aan de wijzigingen die Pli heeft doorgevoerd. Een andere uitleg houd gewoonweg geen stand.

 

Wie het uiteindelijk oplost maakt mij weinig uit, maar ik kan de houding van Dream wel voorstellen als men zegt: met een CVS build werkt het dus dan is het ok!

 

Om dan ook nog te zeggen: Ik heb er geen last van want ik boot toch nooit vanuit deep-standby is een beetje flauw. De meeste gebruikers gebruiken namelijk die deep-standby wel omdat het 25 tot 35 watt stroom bespaart en je hebt er nu eenmaal voor gekozen de Open Pli 2 image niet alleen voor jezelf te bouwen.

 

Dan is het wel zo fijn als het voor andere mensen ook gewoon goed werkt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:

ligt dus aan de wijzigingen die Pli heeft doorgevoerd. Een andere uitleg houd gewoonweg geen stand.

Een begrijpelijke gedachte en logische gedachte...

Alleen heeft PLi geen wijzigingen aan een OE1.6 gemaakt maar OpenPli2.0 zelf gebouwd, waardoor de race conditie ivm de TPMd check in de DMM drivers naar boven komt. De creatie van PLi is in princype te goed, het boot (te) snel.

En dan krijg je een spagaat. OpenDreambox heeft het probleem niet en daarom fixen ze de bug in de drivers niet omdat ze de symptomen niet zien... Struisvogel politiek laugh. Neem maar aan dat het allang gemeld is met details waar het probleem zit.

Maar ben maar niet ongerust. Komen er geen nieuwe drivers dan komt er wel een work-a-round. Het is alleen zoeken hoe... Race condities zijn namelijk zeer lelijke bugs.

Helaas wordt het of nog 1.0 blijven gebruiken en wachten op een fix (die zal komen)... of accepteren dat deep standby even niet verstandig is.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Aan de andere kant, het ligt toch echt aan DMM, op mijn VU+Duo werkt de Pli 2.0 beta perfect, zeer stabiel!


De maatregelen die Dream nu neemt om klonen en concurrenten tegen te houden (TPMD check) zorgen er met dit soort zaken juist voor dat die anderen juist met minder problemen werken. Werkt dus juist averechts en als DM slim is schakelen ze dit snel uit of passen het aan.

De problemen doen zich enkel voor bij een boot uit de uitstand/deep standby. Aangezien ik (en ik denk de meeste) deze nooit gebruiken heb ik liever de nieuwe snelle versie als dat men moedwillig het image traag gaat maken om de fouten van DM te maskeren (dan maar heel soms 2 of 3 keer opstarten, daarna geen problemen meer als je de gewone standby gebruikt). En als je echt de deep standby wil gebruiken zou ik idd nog even OpenPLi 1.0 gebruiken tot het probleem helemaal gefixt is. Ik blijf bij 2.0 vanwege de snelheidswinst laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je de knipperlichten op je auto nooit gebruikt, zou ik die er ook af halen wink

 

Wat een antwoord zeg smile

 

Ik wil mijn box net als vele anderen graag in Deep stand-by kunnen zetten. In mijn geval ook omdat mijn box in een kast staat en in geval van de normale standby dan de ventilator 24/7 draait en in deep-standby procuceert de box geen warmte en kan de vertilator uit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de 8000 in deep-standby wilt zetten moet je openpli 2.0 beta niet gebruiken (heel simpel maar waar)

en anders zet je van dream het laatste image op je 8000 en je ziet meteen wat openpli ( en de rest van de image bouwers ) allemaal aanpast / toevoegt / verbetert tov van het origineel image

 

en het bootprobleem wordt terzijndertijd wel opgelost door het PLI team

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat het in dit topic nu om time shift probleem of om het boot probleem? confusedconfused

 

 

Ik heb overigens maar zeer beperkt last van het boot probleem, meestal is de stroom 1 keer eraf halen voldoende om succesvol (met beeld daarna) op te starten. Zojuist update gedaan en opnieuw starten zonder knop achterop de DM te beroeren: direct weer beeld

 

Maar goed..het begint op een academische discussie te lijken smile

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het Timeshiftprobleem misschien aan de 'keymap.xml' kunnen liggen. Ik gebruik een 'keymamp.xml' uit OpenPli 1 beta, die ik alleen heb veranderd in nutrino, in OpenPli 2 en ik heb geen enkel probleem met Timeshift.

 

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook last van een pli beta 2 *het boot probleem ook vanuit een complete uitschakeling...maar na de update werkt het elke keer weer perfect!

 

ook de pause live tv functie werkte na een reboot (na complete update)

 

ehm dat was het,keep up the good work!

 

ps volgens mij werk ik vanuit een clone maar dat weet ik niet zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Michel
Wat is er in de Pli image eigenllijk gebeurt met IPKG?
root@dm8000:~# ipkg
-sh: ipkg: not found


Die is weg, die ouwe meuk was al jaren aan vervanging toe. Het is nu 'opkg', die wordt tenminste nog onderhouden. Als je het moeilijk onthouden vindt, kun je een linkje maken van ipkg naar opkg.

Kun je nog wel je IPK files installeren middels opkg ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Spacerpower
Bestaat er ook nog een kans dat er permanete timeshift komt voor de pli beta 2.

Heb voorheen deze plugin altijd gebruikt werkte perfect ben er dus aan gewend.
zou wel fijn zijn.
Grt.

Ik vind die permanent timeshift plugin helemaal nix.
Ik heb liever auto timeshift.
Kijk daar eens naar.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat is auto timeshift (nu anders dan permanent timeshift).

Permanent timeshift is een grote logge tool geworden met zeer vreemde eigenschappen.
Auto timeshift is een hele andere tool, klein, laat alles aan de DM over, start alleen de timeshift zodra je naar een zender gaat, meer doet ie niet.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...