Ga naar inhoud


actua tv op dvb-t doet het en meestal niet


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

nu telenet testen doe,heb ik een paar reclamezenders erbij gekregen.

actua tv doet raar.op mijn dvb-t wandel tv is hij niet te ontvangen.op mijn dvb-t ontvanger is die niet te zien.

op mijn mobistar tv box is die 8 sec te zien en loopt de box vast.

gunk tv gaat wel.

gebruikt telenet,een gewijzigde vorm voor actua tv?

of hebben ze nog te maken met bugs?

het gaat wel over het begische dvb-t netwerk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Ik kijk DVB-T via een pinnacle card in PC en daar werkt die H246 decoder ook niet zo goed voor Actua Tv en het infokanaal, wel mooi beeld maar geluid hapert enorm.

GunkTV werkt wel goed maar dat is MPEG2 zeker.

Op mijn nieuwe LEDTV in de slaapkamer die een DVB-T tuner heeft met MPGEG 4 kan ik zelfs geen Actua TV of infokanaal terugvinden. Iemand een idee waarom? MPGEG 4 is toch juist gemaakt voor deze kanalen in H246?

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
En welke TV heb je? (Die die ook geen Actua TV vindt)


Mijn nieuwe TV voor in de slaapkamer is een LG 26LE3300
Op de TV beneden waar mijn PC is op aangesloten heb ik wel beeld voor actua TV en het infokanaal maar 'brokkelig', onverstaanbaar geluid. Kan dit te maken hebben met de signaalsterkte of met een foute H246 decodering? Het beeld is nochtans kristalhelder zonder blokjes, alleen jammer van het geluid.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: happysat
Het geluid van actua en het infokanaal is ACC, niet alle dvb apps kunnen hiermee overweg vooral 'oudere' dvb apps hebben hier last van.

Dus wat anders gaan gebruiken DVBDream 5.x of SmartDVB kan ook ACC.

Je LG tv heeft een mpeg4 tuner aanboord dus actua&info moet te zien&horen zijn, weet je zeker dat er signaal op die frequenties boven zijn..??


Ga die SmartDVB straks eens op mijn PC installeren, hopelijk werkt die beter dan pinnacle.
Voor de TV boven zal ik nog eens scannen, die zou sowieso betere ontvangst moeten hebben dan de DVB-T antenne beneden.

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Goedemorgen!

 

Ik heb nog een oude beeldbuis-tv waarop ik een digitale antenne en een FTA 17BL van König heb ingeplugd.

 

Nu zou ik graag ook Actua TV ontvangen maar ik krijg de melding 'Videosysteem niet ondersteund' op een zwart scherm (enkel audio).

 

Dien ik nu om te schakelen naar een MPEG 4-decoder en/of ook naar een niewe tv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn nog steeds testen van/voor Telenet. niets garandeert dat Actua FTA zal blijven.

het kan ook zijn dat het enkel maar vrij te ontvangen is om de dekking van de mux te bekijken, naar het schijnt is dit moeilijker met gecodeerde signalen.

 

maar een MPEG4 decoder volstaat nu om actua te bekijken, de TV zelf heeft hier geen invloed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
het zijn nog steeds testen van/voor Telenet. niets garandeert dat Actua FTA zal blijven.


Welk nut heeft Telenet bij het gratis laten uitzenden van Actua TV?

Origineel bericht van: Alexander88
maar een MPEG4 decoder volstaat nu om actua te bekijken, de TV zelf heeft hier geen invloed op.


Tips waar je deze kan kopen? De meeste Belgische shops die ik in België heb opgezocht op internet bieden ofwel een aparte decoder (maar dan wel MPEG2) aan ofwel een MPEG4-versie maar dan is deze al ingebouwd in een (Full) HD-ready LCD-tv. Dat vind ik dan weer zotte kosten voor een programma dat 50 minuten per dag uitzendt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in Duitse webshops! Altijd goedkoper dan belgie, en meer keuze smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...