Ga naar inhoud


signaalsterkte vu duo.


caravelle

Aanbevolen berichten

Dus de motor is goed en het ligt slechts aan je instellingen.

 

Let erop dat je de juiste LNB-nummering gebruikt: dat is de enige referentie die de ontvanger gebruikt.

 

Maak nu eens LNB1 aan, met USALS en je juiste geografische positie. Wijs nu die LNB1 toe aan Astra 1,2 & 3. Verlaat het scherm met "OK": klaar is Kees!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

helaas - dit werkt ook niet..

 

De VU+ weigert namelijk de schotel te draaien naar de astra 2.... astra 1 en 3 nu perfect - maar astra 2 draait hij niet naartoe - dan blijft de motor stilstaan...

 

Echt heel raar - want heb allerlei instellingen geprobeerd - maar het is alleen de astra 2 die van zijn plek is. En reageren op de commandeo's zoeken oost - west etc. draait hij ook niet op...

 

Best vervelend - want ik kijk veel naar de BBC (en nu dus niet...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Angeline,

je hebt natuurlijk niet voor niets bij ontvangst van de nieuwe VU+ en het inrichten ervan enkele berichten geplaatst

zie je eigen berichten

 

heb het vermoeden dat je gewoon opnieuw moet flashen en moet herbeginnen zoals je destijds hebt gedaan.

 

daar ook ik zelf vaker gemerkt heb dat een eenmaal ingestelde tunerconfiguratie per diseqc of rotor advanced >veranderen< niet zo maar "grijpt"

 

beetje erg vervelend dat het op zondag avond gebeurt.

 

bij een volgende keer suggesties pas opvolgen als je een imagebackup hebt gemaakt.

 

lijkt misschien niet aardig, maar bedoel het wel goed met je.

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Angeline,
je hebt natuurlijk niet voor niets bij ontvangst van de nieuwe VU+ en het inrichten ervan enkele berichten geplaatst
zie je eigen berichten

heb het vermoeden dat je gewoon opnieuw moet flashen en moet herbeginnen zoals je destijds hebt gedaan.

daar ook ik zelf vaker gemerkt heb dat een eenmaal ingestelde tunerconfiguratie per diseqc of rotor advanced >veranderen< niet zo maar "grijpt"

beetje erg vervelend dat het op zondag avond gebeurt.

bij een volgende keer suggesties pas opvolgen als je een imagebackup hebt gemaakt.

lijkt misschien niet aardig, maar bedoel het wel goed met je.
ciao


Ik zie hier niets onaardigs aan hoor!
Is inderdaad vervelend dat dit gebeurd is - en zeker als je motor de hele tijd over de kop gaat. Die snapt er niets van - en dan kapt hij er ook mee.

Dus jij zegt openpli opnieuw erop - en dan via dreamboxedit opnieuw de zenders erop - en in theorie zou hij dan weer moeten werken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas

 

Precies gedaan wat ik deed toen ik de ontvanger kreeg:

 

- flashen

- cccam installeren

- usals instellen

- zenders via dreambox edit

- kijken

 

je kan kijken op de satelliet waar ie op staat - maar draaien - ho maar frown

 

Grrr - ben ik een domme doos om geen backup te maken! Ging opeens mis - terwijl het daarvoor prima ging!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 jaren later...
  • Moderator

zo, doe even een kick van een topic wat 2 jaar oud is.

 

Open voor je vraag gewoon even een nieuw topic, en geef dan even aan welke software je draait in je box, en hoe je schotel config eruit ziet, en wat je zoal hebt geprobeerd.

 

Deze ga ik sluiten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...