Jump to content


Is dit normaal bij online bestelling ??


Boelo

Recommended Posts

Ik had Zondag een nieuwe VGA-koeler besteld bij een online computerzaak .

 

De koeler is Dinsdag aangekomen , netjes in een doos .

Doos open gemaakt , daar zat de koeler in

Maar

In een plastic verpakking met plakband dicht gehouden .

Dus al een keer open geweest .

De koeler eruit gehaald .

De heat-compound ingedrukt .

Dus aleens gebruikt

Dus ik maar eens bellen .

Dan moest ik de koeler maar opsturen , dan kreeg ik een nieuwe !!

Maar ik heb hem NU nodig , ik bestel niet een koeler om hem vervolgens op de plank te leggen !!

 

En als jullie nu nieuwe koelpasta hadden meegestuurd , dan kan ik hem monteren !!

Dat zou dan opgestuurd worden !!

Dat komt Woensdag!!

 

Ik kan niet zo lang wachten , dus zelf maar snel gekocht .

15 Kilometer heen en 15 terug .

Vanavond de koeler gemonteerd en wat dacht je

HIJ DRAAIT NIET !!!

Dus ook nog eens stuk .

Ik heb er nu 2 x8Cm fan voorgezet om mijn kaart toch nog een beetje te koelen .

Ik vandaag maar eens weer gebeld , ze bleven erbij , eerst

opsturen , dan kreeg ik een nieuwe .

Andersom was geen optie !!

Wel kon ik bij een ander bedrijf een koeler kopen , vervolgens deze terugsturen , dan kreeg ik mijn geld terug .

 

Dat ga ik ook doen dus .

 

Oja , de beloofde koelpasta is vandaag ook niet gekomen .

 

Als het nu om een groot bedrag ging ,

maar de koeler kost 11 Euro , 6,5 Euro verzendkosten .

 

En als het nu om een klein internet bedrijfje ging , maar deze doet zaken in Nederland , Belgie en Frankrijk .

 

 

 

 

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link to comment
Share on other sites


Als dit die grote webwinkel is(iets met pixels) met haar kantoor in Frankrijk,

dan komt mij dit verhaal bekend voor. Ongeveer dezelfde ervaring gehad met een DVD-recorder.

In een eerder geopende doos, veel later geleverd dan beloofd.

 

Gevolg: Vaak de goedkoopste maar ik bestel er niet meer.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Drama of niet, je maakt wel echte euro's over aan zo'n bedrijf, en dan mag je verwachten dat als het spul arriveert het in onberispelijke staat is als men het verkoopt als zijnde nieuw.

 

Dat is wel een beetje het nadeel van kopen op afstand, je moet maar afwachten wat je krijgt, en of het allemaal oke is.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link to comment
Share on other sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dan toch maar een pleidooi voor de fysieke winkel hé!


Ja, wel grappig dat deze post nu komt. (niet voor het slachtoffer)

Ik heb niet zo lang geleden een schotel besteld (in een fysieke winkel) en kreeg ook een of ander 2-e hands ding aangeleverd.

Ik heb deze gelijk teruggestuurd en ben samen met schotel, personeel en mijn auto naar de baas gereden (waar ik hem bij besteld had). Hij vertelde mij dat hij deze bij een fabriek/distributie centrum besteld, het personeel hem 's ochtends ophaalt en hij hem dus zelf niet ziet anders zou hij hem mij nooit gestuurd hebben. Hij weet uit het verleden dat ik dit soort dingen niet accepteer.

Maar misschien is dit bij deze webshops ook wel het geval. Zij zien het product niet zelf, of hebben een warenhuis waar een paar studentjes werken die het toch niet boeit, en zo kunnen mensen dit soort halffabrikaten toegezonden krijgen. Fijne kwaliteits controle trouwens...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link to comment
Share on other sites

Ach zo'n geval ook al meegemaakt in een van die winkels waar je kan kiezen uit de vitrine.

 

Draadloze toetsenbord en muis gekocht, kom thuis muis doet het niet. Terug en natuurlijk dezelfde niet in voorraad. Ander model gekozen kom weer thuis en open de doos. Zie de verpakking rond de muis knullig met plakband vastgemaakt. Batterijen zaten al in de muis en toetsenbord en nergens het usbstickje voor de verbinding te vinden.

 

Begin al wat chagrijniger te worden en weer terug.

Heb ze gevraagd of produkten die terug komen ook gecontroleerd worden. "uh nee daar kunnen we niet aan beginnen".

 

Geld terug gekregen na wat gezeur.

Link to comment
Share on other sites

Je hebt gewoon pech. Ik koop al jaren PC onderdelen bij een paar gerenomeerde internet winkels. Er zijn wat sites waar deze internet winkels gewaardeerd worden. Het is in ieder geval duidelijk dat je je niet alleen op de goedkoopste moet richten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Rare dingen kun je in allerlei winkels meemaken. Ik dacht eens handig te zijn en onderweg in Zoetermeer naar een bekende landelijke keten te gaan voor een Apple Airpot Express. Het ding zat in een doosje en dat was dichtgemaakt met rode tape van de winkelketen zelf. Maar alle doosjes waren zo dichtgemaakt, dus ik dacht er niet bij na. Thuisgekomen probeerde ik hem te installeren en kwam niet ver, er zaten wachtwoorden in en namen van een andere gebruiker. Bovendien was het apparaatje bekrast aan de buitenkant, dat was me eerst niet opgevallen, maar wel toen ik een resetknopje zocht.

 

Ik naar een vestiging van die landelijke keten hier in de buurt, waar men wel een probleem zag: de landelijke keten is niet zo landelijk als ik dacht, het was franchise, en dit soort problemen hadden ze al eerder gehad met Zoetermeer, zij losten het voor de klant wel op, maar Zoetermeer gaf later niet thuis. Desondanks hebben ze het wel voor mij opgelost (pluim!) en zouden zij proberen of zij het weer zelf opgelost zouden krijgen met Zoetermeer.

 

Les 1: naar die landelijke keten in Zoetermeer ga ik nooit meer

Les 2: naar diezelfde club in Zwolle durf ik wel te gaan

Les 3: Let op of de verpakking echt nog wel dicht zit (fabrieksseal, niet van de winkel)

Les 4: Fouten maken ze overal, maar met een servicegerichte oplossing win je klanten. En dat geldt mijns inziens net zo goed voor fysieke winkels als webwinkels.

 

T B

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@TangoBravo,

 

Citaat:
Les 3: Let op of de verpakking echt nog wel dicht zit (fabrieksseal, niet van de winkel)

 

Dit kan niet altijd, dat heeft er mee te maken hoe zo'n administratie de winkel zelf gebruikt.

 

Denk bijv. aan het aanbrengen van een eigen stickertje op een apparaat, het inboeken van een serienummer o.i.d..

 

In dat geval zal de verpakking toch los moeten.

 

Dan nog even iets anders,

 

Ik heb zelf een enorme hekel aan het kopen via internet, maar haal daar wel mijn info vandaan voordat ik een product koop en weet dan ook wat de gemiddelde prijs is.

 

Kom je dan in een winkel om een product te kopen, heb ik vaak het gevoel dat men denkt, hier kijken en info vragen en op internet kopen.

 

Zo'n winkel waar ik dit gevoel heb ga ik dan ook snel weer uit, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

@Boelo,

 

Citaat:
Dus aleens gebruikt

 

Komt niet alleen bij internet winkels voor, maar ook wel bij normale winkels. Wanneer men je dit vooraf verteld, omdat het bijv. om een laatste op voorraad zijnde product gaat, kun je zelf nog een keuze maken van wel of niet kopen.

 

Verder is het vaak zo dat een baas van een bedrijf zelf niet weet hoe het personeel hiermee omgaat.

 

Een andere kant is dat het er ook aan ligt hoe een baas zelf hiermee om gaat, vaak moet er zoveel mogelijk worden verkocht en is dat ook de opdracht aan het personeel.

 

Zou ik zo'n "baas" hebben, zou ik hem direct "ontslag" geven :D ............

 

Al met al heel vervelend wanneer je zoiets overkomt, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

De koelpasta zou Woensdag komen , want de post was al

weg , hij zou verstuurd worden als pakket , dit kan

tot 21 uur .

Helaas , de koelpasta kwam vandaag , als poststuk .

 

Staat die ook nog te liegen .

Wat een zalfje !!!

 

Ik had gister gebeld , dat ik bij een ander koop en deze

terug gaat .

Vandaag kwam de nieuwe binnen , gemonteerd en draaien .

Wat weer een rust , de PC kan weer dicht .

 

 

Mijn account daar mag ook per direct gewist worden .

 

De steef , het is iets met informatie , maar dan anders .

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link to comment
Share on other sites

En wat heb je nou geleerd van dit voorval ?

 

Ga gewoon naar de plaatselijke winkel.

Is het niet goed dan kun je het meteen dezelfde dag omruilen.

Dat scheeld een hoop frustaties.

Vaak zijn de onderdelen er niet veel duurder dan via een internet site.

Dit omdat je meestal ook nog de verzendkosten bij dit soort sites moet betalen.

 

Als je dat dan bij elkaar opteld, ben je vaak nog duurder uit als bij een winkel.

Link to comment
Share on other sites

Voor een beetje computerzaak moet ik algauw 15 km rijden .

Mijn Celica , 1 op 10 is dat 3 liter , of 4,50 Euro .

En dan ook nog de vraag als ze het hebben ??????

Het verzenden is meestal 6,50 euro .

En ik hoef alleen de voordeur open te doen en een krabbel te zetten .

Ik doe redelijk veel online .

Het gaat altijd goed .

Zelfs via Marktplaats of een_of_andere_veiling_site (Amerika of China )

 

Ik heb er niets van geleerd , ik bestel gewoon verder

via internet , alleen niet DAAR !!!

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link to comment
Share on other sites

Origineel bericht van: Boelo
Voor een beetje computerzaak moet ik algauw 15 km rijden .
Mijn Celica , 1 op 10 is dat 3 liter , of 4,50 Euro .
En dan ook nog de vraag als ze het hebben ??????
Het verzenden is meestal 6,50 euro .
En ik hoef alleen de voordeur open te doen en een krabbel te zetten .
Ik doe redelijk veel online .
Het gaat altijd goed .
Zelfs via Marktplaats of een_of_andere_veiling_site (Amerika of China )

Ik heb er niets van geleerd , ik bestel gewoon verder
via internet , alleen niet DAAR !!!


Bellen, hebben jullie? Oh, ik ben zaterdag in de buurt kun je er eentje apart leggen voor mij? wink

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.