Ga naar inhoud


[RE-9000HD] welke bestandsformaten kan RE-9000HD aan


gerrit63

Aanbevolen berichten

Ben nieuw op het forum en wil een Rebox RE-9000HD aanschaffen.

Te gebruiken voor:

1) satelliet ontvangst

2) opnemen van satelliet uitzendingen

3) afspelen van films die via internet gedownload zijn

 

M.b.t. 3) heb ik de vraag of de Rebox de bestandsformaten als VOB etc aan kan, dan wel dat je met ISO bestanden kunt werken?

 

Hoor graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


De mediaplayer in de Reboxen is erg beperkt en voornamelijk bedoeld om de eigen opnames af te kunnen spelen. VOB speelt hij wel af, maar sets van meerdere VOBs die bijelkaar horen zoals op een DVD snapt hij weer niet: die moet je zelf stuk voor stuk weergeven.

 

MKV support is erg wisselend, dit komt door het feit dat er een veelheid aan formaten en formaatvarianten in een MKV-container kunnen zitten, en de Rebox snapt ze niet allemaal.

 

Voor ISO is geen support.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles terugblikkend wat de rebox,Atevio waarmaakt is het geen succes,de multimedia functies presteerd hij matig.

op enigma2 is hij ook niet helemaal 100%

het kan beter maar wanneer? men denkt dat de drivers te weinig capaciteit hebben,voor normaal tv kijken voldoet hij wel,maar dan heb je het ook gehad,

(citaten uit AAF digital forum) kunnen de rebox topic leden

die er nog zijn zich hier in vinden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit63
dat valt dus tegen eigenlijk
zijn er andere satelliet ontvangers met HD die wel vob / iso / mkv goed kunnen afspelen? m.n. meerdere vob bestanden in een folder, zonder dat je ze 1 voor 1 op moet starten?



Dan moet je toch goed kijken op dit forum naar o.a vu+ duo,clarktech 9000,dreambox of de nieuwe rebox (9500?)die er nog in de toekomst aankomt.
goede info is het halve werk!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: de nieuwe rebox (9500?) die er nog in de toekomst aankomt.

 

Tot dusver hult de importeur zich in volmaakt stilzwijgen over een eventuele Rebox-variant van de Atevio AT7500HD en de Octagon SF-1028P Noblence.

 

En aangaande dit topic: die twee zijn wat media-support aangaat op dit moment volmaakt gelijk aan de huidige RE-8000 en RE-9000; zelfs het versienummer van de firmware loopt perfect synchroon. Ik zou, als dit een belangrijk besliscriterium is, niet op de ongewisse nieuwe Rebox wachten en het inderdaad in een Enigma-ontvanger zoeken. Moet je alleen wel meer zakgeld uitgeven.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
.... kunnen de rebox topic leden
die er nog zijn zich hier in vinden?

Nou ik wel want ik heb een satellietontvager gekocht en geen Multimedia speler.
Als ik Multimedia wil afspelen gebruik ik mijn Popcorn Hour en daar kan geen Satellietontvanger tegenop.

Dus als men al aanvullende energie in de Rebox wil steken dan s.v.p. in het aan SAT ontvangst gerelateerde gedeelte en niet in de MultiMedia.
Een SAT ontvanger is voor SAT ontvangst, een Multimedia player is voor het afspelen voor allerhande andere content en de zogenaamde combinaties van beiden zijn alleen losse beloftes en pogingen om de verkoopcijfers op te krikken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Origineel bericht van: gerrit63
dat valt dus tegen eigenlijk
zijn er andere satelliet ontvangers met HD die wel vob / iso / mkv goed kunnen afspelen? m.n. meerdere vob bestanden in een folder, zonder dat je ze 1 voor 1 op moet starten?



Dan moet je toch goed kijken op dit forum naar o.a vu+ duo,clarktech 9000,dreambox of de nieuwe rebox (9500?)die er nog in de toekomst aankomt.
goede info is het halve werk!!


volgens mij wordt het nieuwe model de rebox 8500
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dus als men al aanvullende energie in de Rebox wil steken dan s.v.p. in het aan SAT ontvangst gerelateerde gedeelte en niet in de MultiMedia.
Een SAT ontvanger is voor SAT ontvangst, een Multimedia player is voor het afspelen voor allerhande andere content en de zogenaamde combinaties van beiden zijn alleen losse beloftes en pogingen om de verkoopcijfers op te krikken.


Zo is het precies!!
Ik erger me al jaren aan de ontwikkeling in het wereldje van techniek en electronica om al die gadget- en trendlovers hun zin te geven, en dat ten koste van de kernfuncties van de producten.
In dit geval; laat Rebox alle effort en kennis maar steken in het eindelijk eens probleemloos werken van de satellietontvangers. Dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

Zo is het precies!!
Ik erger me al jaren aan de ontwikkeling in het wereldje van techniek en electronica om al die gadget- en trendlovers hun zin te geven, en dat ten koste van de kernfuncties van de producten.
In dit geval; laat Rebox alle effort en kennis maar steken in het eindelijk eens probleemloos werken van de satellietontvangers. Dat blijkt al moeilijk genoeg te zijn.

Ik denk dat die kennis wel aanwezig was,en dan bij octagon, maar dat de rebox en atevio,dus de europatechneuten,het beter wisten,dus het was niet moeilijk,want ze hadden de mogelijkheid om alles van octagon over te nemen,maar men dacht slimmer te zijn dan het origineel en de support,
daar ligt het probleem,
er is toch ook geen dreambox nl,of een dreambox de, of een dream eu?een dreambox voor europa zijn allemaal hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat

Ik denk dat die kennis wel aanwezig was,en dan bij octagon, maar dat de rebox en atevio,dus de europatechneuten,het beter wisten,dus het was niet moeilijk,want ze hadden de mogelijkheid om alles van octagon over te nemen,maar men dacht slimmer te zijn dan het origineel en de support,
daar ligt het probleem,
er is toch ook geen dreambox nl,of een dreambox de, of een dream eu?een dreambox voor europa zijn allemaal hetzelfde.


Een erg warrig verhaal. Kun je dat nog eens opschrijven, maar dan zodanig leesbaar opgesteld dat je boodschap overkomt?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een tv-rip in divx bekeken op m'n rebox 9000. Dit werkte gewoon perfect en nog wel via samba gestreamd vanaf m'n nas.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...