Ga naar inhoud


[FRA] Noord frankrijk sinds vandaag volledig digitaal


Alexander88

Aanbevolen berichten

sinds middernacht zijn de analoge zenders definitief uitgeschakeld.

deze morgen heb ik een auto scan gedaan, en ik ontvang alle kanalen van duinkerke en rijsel. enkel de HD (mux R5) is moeilijk tot onmogelijk.

hopelijk ligt het niet aan het gunstige weer en zijn de signalen permanent, zo heb ik toch een pak gratis zenders erbij!!

ik woon een tiental km ten zuiden van gent, dus dringen de signalen nu wel ver in vlaanderen. al was dit analoog ook het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vermogens zijn flink opgedreven en de antenne's zijn hoger geplaatst in de zendmast.

 

Bepaalde muxen zijn van 20 naar 80 kw gegaan en sommige antennes zenden nu vanaf 100 meter hoger dan voorheen.

 

Ik ontvang nu alles inbegrepen de HD-mux (die ik voorheen ook al had), maar de Mux met M6, W9 en Arte HD dewelke vroeger niet te ontvangen was, komt nu ook door en maakt het pakket nu volledig.

 

Ik vraag mij af of met de nieuwe vermogens men nu zelfs niet tot in Nederland kan ontvangen ?

 

Het is inderdaad nog enkele dagen wachten om te zien of het signaal stabiel is, want er is inderdaad voor het ogenblik propagatie door de weersomstandigheden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
enkel de HD (mux R5) is moeilijk tot onmogelijk.


Op tvradio-nord staat dat de antenne van mux R5 op 197m hangt en die van de andere op 298m hoogte. Dat zou het wel eens kunnen zijn.
In Ledeberg zit Bouvigny net achter een appartementsblok voor mij. Woonde ik één huis verder in de straat dan keek mijn antenne ernaast. Geen ontvangst jammergenoeg...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
sinds middernacht zijn de analoge zenders definitief uitgeschakeld.
deze morgen heb ik een auto scan gedaan, en ik ontvang alle kanalen van duinkerke en rijsel. enkel de HD (mux R5) is moeilijk tot onmogelijk.
hopelijk ligt het niet aan het gunstige weer en zijn de signalen permanent, zo heb ik toch een pak gratis zenders erbij!!
ik woon een tiental km ten zuiden van gent, dus dringen de signalen nu wel ver in vlaanderen. al was dit analoog ook het geval.


Ziet er goed uit!
Welke antenne gebruik je om ze te ontvangen?
Is dit een yagi, of iets anders? (met evt versterker?)

Groetjes,
S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een gewone "bierblik antenne" hangen op zo een drie meter hoog aan de gevel. Gisteren had ik enkel de VRT zenders via de zendmast Oostvleteren. Zojuist een scan gedaan op de Dr.HD F16 en die geeft er in één klap zo een 30 zenders bij via Bouvigny.

Zelfs arte HD speelt hier in 1440x1080.

Prima beeld. smile

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Ik gebruik een yagi antenne type: GT-U3X32 met een winst van 20db en daarbij een mastversterker + 25 dB Johansson.
en dat staat op een oude stolle rotor net boven het dak horizontaal opgesteld.

mvg,


'n beetje de configuratie die ik ook heb.
Bij mij hangt de zaak nu verticaal voor Goes te capteren.
Hoeveel signaalsterkte/kwaliteit heb je op de muxen die je ontvangt?

Mvg,
S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij was het kiezen goes met 4 zenders(TV) of Frankrijk met 19 zenders.

voor de signaal/kwaliteit waardes: ze verschillen zeer sterk, door het weer of/en de SFN afregeling. van zodra ze stabiel zijn zal ik deze posten. ik verwacht volgende week ten laatste, maar volgens een reportage op de regionale zender Weo: zal men de komende maand nog afregelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
voor mij was het kiezen goes met 4 zenders(TV) of Frankrijk met 19 zenders.

Kan je geen twee antennes plaatsen dan? Eén verticaal naar Goes (kanaal 54), de ander horizontaal naar Frankrijk?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Crazy Sat
Heb hier een gewone "bierblik antenne" hangen op zo een drie meter hoog aan de gevel. Gisteren had ik enkel de VRT zenders via de zendmast Oostvleteren. Zojuist een scan gedaan op de Dr.HD F16 en die geeft er in één klap zo een 30 zenders bij via Bouvigny.
Zelfs arte HD speelt hier in 1440x1080.
Prima beeld. smile

Met dank aan de inversie = condities want nu heb je die zenders niet meer of zijn de Fransen permanent zo sterk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
voor mij was het kiezen goes met 4 zenders(TV) of Frankrijk met 19 zenders.
voor de signaal/kwaliteit waardes: ze verschillen zeer sterk, door het weer of/en de SFN afregeling. van zodra ze stabiel zijn zal ik deze posten. ik verwacht volgende week ten laatste, maar volgens een reportage op de regionale zender Weo: zal men de komende maand nog afregelen!


Waarvoor staat SFN en wat betekent dit?

1x Vu Solo2, 1x Golden Media Triplex, 1x Zgemma 2S, Sabantenne 4xlnb twin + draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SFN = Single Frequency Network : Techniek die het mogelijk maakt om in hetzelfde geografische gebied twee zenders op verschillende plaatsen op dezelfde frequentie te laten uitzenden zonder dat ze elkaar storen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik de antenne kocht wou ik de RTBF en nederland ontvangen. maar als ik ze vertikaal opstelde kreeg ik nederland zwak en de VRT niet meer, waarschijnlijk overstuurd goes en gent liggen op dezelfde lijn. dus heb ik ze maar horizontaal opgesteld voor frankrijk. maar ik ga deze lente of zomer een 2de antenne kopen om vertikaal te experimenten.

 

ondertussen heb ik de kwaliteit en sterkte opgezocht, met behulp van de Samsung TV tuner LE32C550:

richting bouvigny:

mux ; signaalsterkte ; bitfoutfrequentie:

R1:91 ;0->5

R2:0 ;2000(max)

R3:94 ;0

R4:81 ;2000

R5:0 ;geen kanalen gevonden

R6:90 ;200->300

richting Duinkerke

R1:83 ;0

R2:81 ;0

R3:92 ;0->5

R4:86 ;0->10

R5:0 ;geen kanalen gevonden

R6:85 ;20->40

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Met dank aan de inversie = condities want nu heb je die zenders niet meer of zijn de Fransen permanent zo sterk?

Ja, het is blijvend. Was ook gepland voor 1 februari 2011, kijk maar eens op http://tvradio-nord.com/emetteurs/emetteurs_francais/carte_npc.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
toen ik de antenne kocht wou ik de RTBF en Nederland ontvangen. maar als ik ze verticaal opstelde kreeg ik Nederland zwak en de VRT niet meer, waarschijnlijk overstuurd Goes en Gent liggen op dezelfde lijn.

Vreemd, Goes gebruikt 29V, 32V, 48V en 54V.
Genk op 22V, 40V, 43V en 46V.
Zitten mekaar lijkt me niet in de weg maar misschien kreeg je wel een te sterk signaal van Genk? (Hoeveel kilometer zit je daar vandaan?)
Als dat zo is, wordt het lastig want dan zou je een verzwakker/sperfilter moeten hebben voor de Genkse kanalen.
Kan je misschien een andere Nederlandse zender proberen? Bijv. Breda? (Ik weet je exacte locatie niet dus misschien is voor jou Goes wel de enige mogelijkheid?)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...