Ga naar inhoud


Iemand verstand van een Aquarium die vol met slijm zit?


Loui (K)

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

thx guys

 

maar eigenlijk kan iedereen dat hoor.

kwestie van jaren ervaring en praten met andere mensen mooi te kunnen verzamelen :-)

 

mijn vrouw verklaart mij altijd zot als ik zeg wat ik van plan ben..maar ja,

 

ik zit er mee om nog een bak te starten in de Takashi Amano stijl..maar dat is weer heeeeeeeeeeeel anders en ni zo simpel.

 

dit is de stijl (miniatuurlandschappen in een aquarium met een betekenis en diepte creatie)

amano.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatMann,

 

Aller Achtung, zoals de Duitsers zeggen, ik ben een katten liefhebber, maar als ik jouw compassie met aquaria bezie, en de manier waarop je dat realiseert denk ik, dat zou ik ook wel hebben hier in huis. Nogmaals, complimenten!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waterpas,

 

misschien kan je een uit de kluiten gewassen bak zetten voor je kat :D

 

iedere hobby is fijn om te doen, maar soms ga ik wel te ver hoor...maar ja...ik drink niet, rook niet...dus ja;.mag toch iets doen.

 

thx satdorus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn hobby .

Ziet er allemaal super uit , gelikt!!!

 

aah zo toch een bioloog eronder....ik dacht al, met zo'n kleine binnenfilter :-)

wat zijn je pH,Nitraat, nitriet, fosfaat waardes en temp?

ververs je met osmoze of leidingswater of regenwater?

Ph 7,5

no2 0 mg

no3 10 mg

po4 0,5 mg

nh4/nh3 0 mg

Onze nitraat is bijna 0 , die mocht wel iets hoger zijn ,

is beter voor de planten .

Maar wij hebben al een hele tijd niet meer gemeten ,

alles groeit en bloeit

Wij vullen met leidingwater .

dsc6820s.jpg

 

dsc6973.jpg

 

dsc8934m.jpg

 

dsc9494b.jpg

 

dsc9497t.jpg

 

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--DUO 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raak zo langzamerhand, door mijn complimenten heen, maar dit mag er ook zijn! Naar ik mag aannemen, wordt hier geciteerd uit eigen aquarium? Wat een plaatjes!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow dat is een flinke bak, ik moet of beter mag het doen met een door mijn opa ooit zelf gemaakte bak van 150*70*70 waar ooit een zandfilter bij zat. Nu filter ik sinds kort met een eheim 1215 met daarin ouderwetse watten en een panty gevuld met koolgranulaat en daarna nog een spons wat mijn eigen idee was om toe te voegen. De watten ververs ik elke maand en de kool elke 3 maanden, de spons mag vol bacterien blijven dus daar doe ik niks mee behalve simpel even uitknijpen. Vanwege de spons is de pomp eigenlijk net iets te zwak en zou er een iets groetere in moeten.

Maar voor een bezetting van 11 kersenbuikjes en mijn vrouw haar schooltje gemengde platy's voldoet het voorlopig erg goed.

 

Al met al bevalt dit erfstuk nog steeds erg goed.

Vroeger ging ik altijd met mijn opa naar Amsterdam om de aquaria van Artis te bewonderen. Dat zijn voor de zoetwater liefhebber toch de mooiste bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd vanmorgen gebeld dat het aquarium nu heel helder was en ze wou wachten tot woensdag en dan weer verversen.Ik heb namelijk woensdagmiddag al het water eruit gehaald op een dun laagje na,Net genoeg om de vissen niet te laten verdrogen.Daarna heb ik de pomp helemaal schoon gemaakt en nieuwe planten erbij gezet en weer gevuld met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

loui,

 

toch opletten, want je zal met buffer zitten in grond, stenen en weet ik veel wat.

 

dus het kan zijn dat je na een paar dagen terug algen zult zien.

want door het veranderen van je waterkwaliteit en chemische samenstelling kan het zijn dat nu de buffers terug loskomen en dan zal dan weer algen zijn...dus

ik zou niet wachten maar deze week toch weer 30% verversen hoor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Boelo
Ik zal zeker met verversen doorgaan .
Als hij weer begint met alg , ben je weer bij begin .
Alle inspanning heeft dan niets geholpen .


Jazeker ik ga er woensdag weer heen om weer alles te verversen weer helemaal leeg en net genoeg laten zitten voor de vissen,En dan weer vullen met schoon water en dat zeker hierna nog 2X.En dan gelijk controleren naar de kwalitijd van het water.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...