Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ontvanger loopt continu vast


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

M'n rebox 9000 vertoont sinds gisteren kuren. Ruim een week geleden heb ik een nieuwe disk ingebouwd (zie signature). Daarvoor heb ik een poosje met een externe disk gewerkt zonder vastlopers. Afgelopen week een aantal opnames gemaakt met wisselend resultaat. Zaterdagavond hing de ontvanger al na de eerste opname (kassa), waarna de andere uitzendingen allemaal mislukt zijn.

 

Ik heb al een fabrieksreset uitgevoerd en daarna 2 uur tmf zonder problemen gekeken. Na zappen naar Eurosport HD liep de ontvanger na 10 minuten weer vast. Nu ben ik maar weer aan het testen met de externe disk. Dit is overigens een Toshiba 2.5 inch van 160 gb.

 

Wie weet wat er aan de hand is met mijn ontvanger? Ik draai versie 75 van de software.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weliswaar gebruik ik op dit moment alleen mijn RE-8000 maar ook ik moet constateren dat ik sinds gisteren af en toe een vastloper heb.

In 1e instantie wil je dit ook nog aan eventuele CD acties toeschrijven maar vanmorgen had ik binnen 10 minuten na het inschakelen en nog eens 5 minuten later een vastloper tijdens het beluisteren van het Ostenrijkse radioprogramma OE2T en dit heeft niets met codering te maken.

 

De 1e keer dat de ontvanger hing reageerde de AB niet meer maar na enkele seconden kon ik de ontvanger toch uitzetten.

Daarbij viel mij op dat toen de ontvanger weer in de Stand-by stond zowel de display als de Power LED volledig uit stonden.

De 2 keerde kon ik de ontvanger wel gelijk met de AB uit- en weer aanzetten en nu speelt de RE-8000 weer zoals gebruikelijk.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Resetten via de afstands bediening is een soort watchdog functie, die vanaf een van de software updates is ingebouwd.

 

Wanneer de ontvanger vastloopt, is die tegenwoordig via de aan-uit knop op de afstandsbediening in deep-sleep mode te schakelen.

 

Daarna reboot de ontvanger bij het opnieuw inschakelen en werkt alles weer normaal.

 

 

Er is echter op dit moment misschien nog een andere mogelijkheid.

 

Mij is opgevallen, dat mijn 8000 soms vastloopt bij het zappen naar de duitse zenders, terwijl ik daarbij naar het EPG scherm kijk.

 

Of het geheugen vol loopt, of dat er iets niet compatibel is in het EPG signaal? Het gebeurt meestal bij zenders tussen de 100 en 150 van de Canaaldigitaal HD lijst.

 

Er zijnop dit moment meer merken met soortgelijke problemen.

De Humax i-Cord loopt op dit moment ook spontaan vast, en daar is duidelijk een relatie met de EPG lijst.

Wanneer je het laden van die lijst uitzet, werkt de ontvanger weer.

 

Misschien is er een verband?

 

Wat cheapwatcher betreft, ik ga ervan uit, dat hij alle gebruikelijke oorzaken voor het vastlopen van zijn box geëlimineerd heeft?

Zenderlijst identiek, geen corrupte zenders in de lijst, oude zenderlijst niet terug gezet na sw update.

Er zijn in het verleden meer mensen geweest met vastloop problemen, waar uiteindelijk er iets was met de zenderlijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...