Ga naar inhoud


DVB-T, MPEG2 of MPEG4 ?


steventje

Aanbevolen berichten


MPEG2 is het systeem dat momenteel in Nederland wordt gebruikt.

 

MPEG4 is geschikt voor HDTV en het zou kunnen dat dit in de toekomst ooit is gebruikt gaat worden voor DVB-T.

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Dus als ik een LCD met ingebouwde DVB-T tuner MPEG4 koop dan kan ik toch MPEG2 uitzendingen via de ether bekijken?

Ja, die ondersteunen zowel MPEG2 als MPEG4. Als het MPEG4 aankan dan kan het ook altijd MPEG2 aan.

Overigens zal je voor HD in de verre toekomst in Nederland waarschijnlijk ook DVB-T2 nodig hebben en dat zit er dan weer niet altijd in.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alexander88
Ja, een MPEG4 TV kan MPEG2 afspelen. het is een efficiëntere codering voor audio/video waardoor er beter kwaliteit (HD) kan doorgegeven worden of meer zenders (SD) op 1 frequentie. afhankelijk van de filosofie van de aanbieder.



Compressie geld alleen voor video gedeelte, voor audio is en blijft het mp2 of ac3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: steventje
Dus als ik een LCD met ingebouwde DVB-T tuner MPEG4 koop dan kan ik toch MPEG2 uitzendingen via de ether bekijken?

Ja, die ondersteunen zowel MPEG2 als MPEG4. Als het MPEG4 aankan dan kan het ook altijd MPEG2 aan.

Overigens zal je voor HD in de verre toekomst in Nederland waarschijnlijk ook DVB-T2 nodig hebben en dat zit er dan weer niet altijd in.




En wat is dan DVB-T2 ?
thanks
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chukky2
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: steventje
Dus als ik een LCD met ingebouwde DVB-T tuner MPEG4 koop dan kan ik toch MPEG2 uitzendingen via de ether bekijken?

Ja, die ondersteunen zowel MPEG2 als MPEG4. Als het MPEG4 aankan dan kan het ook altijd MPEG2 aan.

Overigens zal je voor HD in de verre toekomst in Nederland waarschijnlijk ook DVB-T2 nodig hebben en dat zit er dan weer niet altijd in.




En wat is dan DVB-T2 ?
thanks


Digital Video Broadcast - Terrestrial (2de generatie)
<klik>

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...