Ga naar inhoud


ik mis m'n twin tuner pvr


Gast MAD MONK

Aanbevolen berichten

Zo'n twee weken de Panasonic 42VT20 in huis en m'n Cam met CD kaart rechtstreeks in de Common Interface gestopt. Na jaren trouwe dienst, is er zo doende een eind gekomen aan het gebruik van m'n Toppie 4000 pvr. (geen HD).

 

Ik heb een hard disk met usb aan m'n tv hangen, maar ik moet zeggen dat ik m'n Twin Tuner enorm mis.

 

Ik zit dus te denken aan een HD receiver met 2 tuners.

Iemand een goeie aanrader? (evt. ervarring met de pana)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt Tonskidutch, ik heb even de ET9000 gegoogled en zag dat er een Linux Enigma 2 OSD Besturingssystem is.

Kan je mij beknopt uitleggen wat dit inhoud.

Moet je dan ook Linux op je computer hebben? En hoe zit dat als je een Mac hebt.

 

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

enigma2 is een besturingssysteem voor de Computer dat Open Embedded is

ja een receiver is eigenlijk een computer

 

dus men kan er als ontwikkelaar en image-team zelf mee aan de slag

waardoor meer applicaties geschapen worden dan oorspronkelijk door de fabrikant mogelijk gemaakt is

en waardoor heel veel custom ingericht kan worden

 

ik draai op dat "zeg maar populair O.S. (operating system)" welk in de receiver zit allerlei handige tools naast het intrinsiek sat-tv en radio gedeelte

 

(het enigma2 is een linux derivaat maar je hoeft geen linux op PC of Mac te hebben)

 

de topfield daarentegen is een closed embedded bestuurd systeem en enkel dat wat de fabrikant ontwikkelde daarvoor kon worden gebruikt < totdat > die fabrikant het 4000 model niet meer wilde ondersteunen en geen vernieuwingen meer uitbracht.

 

de vraag naar wat enigma2 nu allemaal meer kan moet je echt uit het forum halen anders schrijven we hier alles dubbel.

 

ciao

 

Overigens een erg groot voordeel is dat je opnames al gedecrypt op de hdd komen te staan en je die dus, omdat het een open codec bestand is ook op andere computers kunt afspelen en nabewerken en dus ook <de retourweg> je kunt mediabestanden afspelen op een dergelijke enigma2 receiver

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden. ik heb net de DM 7020 gegoogled en ook die ziet er gelikt uit.

ik zal eens flink wat inlezen om meer te weten te komen.

 

mille grazie, ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had eerst bij m'n toppie 4000 pvr,

1 lnb op de 19,2 gericht.

Nu heb ik z'n duo lnb (1 uitgang) voor astra 1 en 3.

Maakt dit wat uit voor een receiver HD met twin tuner pvr ?

Kan ik dan nog steeds 1 kanaal opnemen en een andere kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monk,

 

Kijk ook eens hier deze werkt ook perfect met de Pana...... http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...var#Post1958493

 

En voor de goede orde wil je en zeker met hd een opnemen en ook nog een kijken heb je zeker twee lnb's nodig, in jou geval zou ik dan gaan voor de twin duolnb......dus de dubbele lnb voor 19,0 en 23,5 oost....

 

Groetjes.........

 

Ps went snel he dat hd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ciao Terradon,

Bedoel je zo één met twee uitgangen?

Is duo lnb met één uitgang niet afdoende?

Bij die van mij staat achterop het monoblock: special voor astra 1 & 3.

 

Ja went inderdaad snel; hoewel m'n mond soms nog steeds open valt van verbazing.

Zit nu eigenlijk af en toe te klooien om zo goed mogelijke Kalibratie te verkrijgen.

 

Buona notte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monk,

 

Een duo lnb zijn eigenlijk twee single lnbs met een ingebouwde switch de ene lnb staat op 19 oost en de andere op 23 oost, via een diseq commando kiest die dus een van de twee lnb,s bv rtl 8 zit op astra 19 oost maar ned1 hd op astra 23 oost zap je dus van ned1 hd naar rtl 8 kies je dus automatisch een andere sat dmv de lnb........dit geld echter voor 1 tuner wil je echter alle mogelijkheden van een twin tuner of twee ontvangers benutten heb je dus een een twin duo lnb nodig dat zijn dus twee twin lnb's ......zie het zo dat elke tuner of ontvanger zijn eigen duo lnb heeft......

 

Groetjes............

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had daar aan moeten denken toen ik de antennista het dak op heb gestuurd. M'n schotel is moeilijk te bereiken, maar om hem nou weer te laten komen... Baalen, ik mis m'n twin tuner pvr enorm. Was zo lekker makkelijk met de Topfield. Maar ja, HD is ook niet mis.

 

Ciao

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Monk,

 

Kan ook anders, je kunt de duo lnb bij je twin ontvanger meestal ook doorlussen alleen moet je dan met opnames op de zelfde transponder blijven...en dan zeker niet zeg ned1 hd opnemen en vrolijk zappen naar rtl 8 want die zie je dan waarschijnlijk maar geen opname.............kwestie van organiseren eek

 

En als je een monteur het dak op stuurt laat dan een quad duo monteren dan kun je met een ontvanger 2 keer kijken of opnemen en heb je ook nog een aansluiting voor je pana en nog eentje over......

 

Een quad is dus een 4 x duo lnb waar je dus 4 tuners aan kunt hangen......scheelt je een dak vol schotels...........of net als hier de tuin vol schotels :D:D:D

 

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...