Ga naar inhoud


ik mis m'n twin tuner pvr


Gast MAD MONK

Aanbevolen berichten

Je kan nog zo'n stacker/destacker overwegen. Dan kun je 2 tuners onafhankelijk van elkaar via 1 kabel verbinden. Schijnt ook te werken met diseqc.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: cheapwatcher
Je kan nog zo'n stacker/destacker overwegen. Dan kun je 2 tuners onafhankelijk van elkaar via 1 kabel verbinden. Schijnt ook te werken met diseqc.



Leg eens uit hoe werkt dat dan, duo lnb dus 2 keer hi band low band vertikaal horizontaal 22khz....zeg eens ik kijk naar ned 1 hd en kijk op rtl8 op tuner 1( dus beide lnb,s van de duo bezet) en dan zou ik volgens jou ook nog kunnen opnemen op tuner twee dan theoretisch ook nog twee kijken of opnemen......ik kan 1 lnb toch echt maar een keer aansturen met of 13 volt of 18 toch...

Groetjes...........
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze stacker/destackers werken als volgt.

 

Een schotel/lnb gaat op de normale manier via de stacker de antennekabel op. Dus van 950-2100 MHz., incl. de normale stuurspanningen en diseqc 1.0.

 

Door middel van een converter wordt het 2e LNB signaal in de stacker omhoog geconverteerd naar 2500-3700 Mhz. de DC signalen worden via een aparte gecodeerde draaggolf op de kabel gezet. (stacker = stapelen)

 

De destacker bij de ontvanger splitst ze signalen weer, en je hebt weer 2 gescheiden antenne kabels.

 

Er zijn een paar nadelen.

Je moet een goede antenne kabel gebruiken, en er mogen geen andere componenten of koppelilters aangesloten zijn.

Er worden hoge eisen gesteld aan de antenne vkabel, i.v.m. het verlies op de hoge frequenties van het 2e kanaal.

 

Er wordt alleen diseqc 1.0 ondersteund.

 

Er zijn verschillende merken, niet allemaal ondersteunen ze Diseqc.

 

De kabellengte tussen de stacker en de destacker is binnen bepaalde grenzen bepaald. Een te lange kabel geeft op de hoge frequenties meer demping.

De stacker heeft een pre versterking voor de hoge frequenties, die in combinatie met de kabeldemping ervoor zorgt, dat je beneden weer een rechte frequentie karakteristiek hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cees,

 

Ergo je kunt maar 1+1 lnb van de duo lnb aanspreken........Kort gezegd is je voordeel dat je zowel op A1kunt kijken en op A3 kunt opnemen.....is dus absoluut geen vervanger voor een duo twin.

Ik zou dan nog eerder voor een quattro lnb gaan met switch en dan kiezen voor 1 sat dan heb je tenminste wat aan je verschillende tuners....gebruik zelf ook een Zehnder ms960 met diseqc 2.1 met 2 Quatro lnb,s heb ik dus 6 uitgangen op astra 1 en astra 3

 

We gaan trouwens wel erg offtopic blush meer schotelpark dit.....

 

 

Groetjes...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...