Ga naar inhoud


DELL laptop met WIN7 start steeds trager op


Jürgen

Aanbevolen berichten

wow

 

ik vond 1 min 22 al lang bij mij, heb met soluto teruggekregen naar 1.07 door van alles later te laten opstarten of te laten vervallen.

 

Ben nu wel tevreden als ik lees 3 min.

 

Natuurlijk ben ik appels met peren aan het vergelijken. je systeemsnelheid, harddiskjes en processorsnelheid, ram geheugen is natuurlijk anders dan bij mij.

Bovendien heb ik nix met tomTom smile

 

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na wat te hebben geëxperimenteerd met Soluto heb ik nu denk ik het voor mij geldende minimum aan opstarttijd bereikt.

 

De boottijd is nu 1:46 min en er worden nog maar 65 applicaties i.p.v. 80 opgestart.

Alles functioneert nog behalve één klein foutje waarbij ik de melding krijg 'WDDM service not running' maar dat zoek ik nog wel uit.

Volgens mij heeft dit iets met de externe WD USB HDD te maken.

 

De opstarttijd is nu in elk geval naar mijn zin en dat is immers het belangrijkste.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag in je topic over de adobe update dat je ooit een partitie verwijderd hebt, en er in je registry nog een aantal verwijzingen naar D: staan.

 

Je kunt je voorstellen dat je systeem tijdens het opstarten ook een aantal acties uit wil voeren die naar de D: partitie verwijzen. Omdat die niet gestart / gevonden kunnen worden zal dit het opstarten ook vertragen. Waarschijnlijk zal het opstarten dus nog wel sneller kunnen na een herinstallatie.

 

Maar goed als je nu tevreden bent met de opstarttijd moet je zelf maar zien of je het de moeite waard vind.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al ben ik nu wel tevreden over de opstarttijd dan zit het mij toch niet lekker dat er nog een groot aantal verwijzingen naar drive D:\ in de Registry aanwezig zijn.

Ook al ondervind ik er op dit moment geen hinder hiervan, toch overweeg ik een herinstallatie.

 

Als er vandaag of morgen vage problemen de kop opsteken dan ben je gauw geneigd om te denken dat het aan de verwijderde partitie ligt terwijl dit misschien niet het geval is.

 

Ik heb al overwogen om de verwijzingen handmatig uit de Registry te verwijderen maar toch maar weer verworpen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, en ik had gedacht dat CCleaner ongeldige referenties uit het register zou halen.

 

Ongeldige referenties zijn oa. verwijzingen naar niet meer bestaande paden en/of bestanden.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook dat CCleaner de onjuiste verwijzingen zou verwijderen maar helaas is dit niet het geval tenzij ik iets over het hoofd zie.

 

Toen ik nog WIN XP gebruikte heb ik Uniblue RegistryBooster toegepast om de Registry te schonen en daarmee werden wel de foutieve verwijzingen verwijderd.

Ik heb deze wat oudere versie ook als eens op WIN7 losgelaten maar dat ging niet helemaal goed want er verdwenen toen een aantal essentiële items zoals o.a. DELL Dock.

 

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er een Registry cleaner bestaat die de foutieve (drive)verwijzingen in WIN7 verwijderd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Gewoon alle verwijzingen richting niet bestaande D-schijf in het register gaan verwijderen.


Na vooraf een back-up gemaakt te hebben zou ik mij best aan willen wagen om de verwijzingen handmatig te verwijderen maar ik zie dat er 2 soorten verwijzingen zijn zoals b.v.

d:\e8204f42b0e829d682\

n;1;d:\e8204f42b0e829d682\

De eerst genoemde lijkt mij niet zo'n probleem te zijn maar bij de 2e genoemde staan gegevens voor de d:\, waarschijnlijk variabelen, dus de vraag is levert dat geen problemen op?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar persoonlijk absoluut geen tijd in steken, en al die verwijzingen lekker laten staan.

Pas als je een probleem krijgt, zoals die Acrobat Update, dan zou ik er iets mee gaan doen.

Je weet nu immers van die verwijzingen, dus dan weet je dan waar naar te moeten zoeken.

Je krijgt het Windows Register toch niet (lees: nooit) helemaal opgeschoond en correct.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen,

 

Ik zie dat je al heel wat aan het proberen en zoeken bent. Zou het niet sneller zijn om een versie installatie te maken dan te zoeken naar allerlei programmatjes (die toch weer net niet doen wat je wilt dat ze doen?

 

Ik weet natuurlijk niet hoeveel gegevens en instellingen en je moet backuppen, maar normaal gesproken ben je met een schone installatie binnen een halve dag weer "allive and kicking"

 

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb je helemaal gelijk met de opmerking dat een verse installatie met een halve dag gepiept is maar ik heb toch wel slechte ervaringen met het hernieuwd installeren.

De normale standaardprogramma's zijn zo wel weer geïnstalleerd en de data zo weer teruggezet maar ik ben toch wel regelmatig belangrijke gegevens kwijtgeraakt ondanks dat ik een back-up / image heb gemaakt.

Het gaat hierbij om data die door programma's ergens in de directorystructuur zijn verstopt en waar je pas later achterkomt dat je deze gegevens mist.

 

Om maar een klein voorbeeld te noemen, de data van de belastingaangifte ben ik meestal kwijt of deze is onvolledig.

Hetzelfde probleem heb ik met een programma welk mijn Bank transacties opslaat.

 

Dus ik wil een herinstallatie pas overwegen als ik onoverkomelijke problemen tegenkom.

Ik kijk eerst even hoeveel hinder ik van de foutieve verwijzingen ondervind en dan is het nog vroeg genoeg om voor een nieuwe installatie te gaan.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
@Jurgen,

Ik zie dat je al heel wat aan het proberen en zoeken bent. Zou het niet sneller zijn om een versie installatie te maken dan te zoeken naar allerlei programmatjes (die toch weer net niet doen wat je wilt dat ze doen?

Ik weet natuurlijk niet hoeveel gegevens en instellingen en je moet backuppen, maar normaal gesproken ben je met een schone installatie binnen een halve dag weer "allive and kicking"



Ehh dat zou ik zeker doen... met het proberen de boel sneller te maken ben je veel meer tijd kwijt dan weer eens een verse installatie te doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...