Ga naar inhoud


nieuw VTI 2.4 image


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dorus43
Ja wel VTI, bij mij werkt alles inclusief epg
groetjes
Dorus


Ja bij jou wel, das mooi
Maar niet bij iedereen dus, dat is wat edwin024 zegt.

Ik had zelf ook altijd gemieter met VTI icm Rytec
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Ik ben voor fc twente..
...tjongejonge..

Alle imagebouwers gebruiken dezelfde drivers, hoe kan de ene nu beter beeld geven dan de andere??


Tja alle voetbalclubs gebruiken ook dezelfde spelers....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BBsat
Origineel bericht van: drz
Ik ben voor fc twente..
...tjongejonge..
Alle imagebouwers gebruiken dezelfde drivers, hoe kan de ene nu beter beeld geven dan de andere??

Tja alle voetbalclubs gebruiken ook dezelfde spelers....
Wat een onzinreactie. Of wil je daarmee aangeven dat je die uitspraak niet gelooft?

Het is niet anders: drivers zijn closed source, alleen de fabrikant maakt die. Helaas.
En dus gebruikt elk image dezelfde drivers. En het zijn echt de drivers die het beeld verzorgen. Maar neem je kans waar, en probeer beeldkwaliteitsverschillen tussen de images te ontdekken. Je zult teleurgesteld raken, want die zijn er dus echt niet (tenzij je nog een image met oude drivers gebruikt).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Ik heb gisteren ook met vti gespeeld en de zapsnelheid is echt sneller hoor. En de tv charts plugin werkt. Maar bij vti doet de epg import weer niets. Er is geen image te vinden die alles werkend heeft dat ik wil gebruiken.

Toch wel, OpenPli 2.0 is juist sneller kijk maar naar mijn eerdere bevindingen;

Citaat:
Toch wel trager en moeizamer dan Pli20

Mijn metingen qua zapsnelheid zijn toch echt in het voordeel van OpenPli2.0, dus gemeten met dezelfde ontvanger, settings en gebruik van CCcam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet dat dat de stelling is, de drivers bepalen de beeldkwaliteit.

Dat klinkt heel plausibel.

Maar ja soms hebben er mensen ook problemem met een image die anderen niet hebben, zelfde imamge, zelfde type box, zelfde plugins erop, plugins waarvan men aangeeft dat ze geen problemen geven en goed werken.

Toch zijn die problemen er wel.

 

In mijn beleving en ervaring is dat ook zo met de beeldkwaliteit.

 

Ik heb vorig jaar, ik meen begin december, er nog eens 3 images direkt achter elkaar uitgeprobeerd.

PLI, VYI en VIX, zelfde drivers voor zover ik kan nagaan, alle 3 de meest recente build.

Tussen PLI en VTI was er inderdaad geen verschil qua beeld, VIX was duidelijk minder.

Ja beeldinstellingen gelijk, dezelfde selectie aan zenders uitgeprobeerd. Een zichzelf telkens herhalend journaal is dan bv handig als vergelijk.

Het viel mijn schattepatatje ook direkt op.

 

Jaja natuurlijk is het zo dat je voor een ultieme vergelijking eigenlijk dezelfde sets, zelfde instellingen, zelfde kanalen enz. enz.alles tegelijk met nog meer mensen erbij.

 

Maar ja 3 x zo'n dikke plasma met VU+ erbij, dat gaat me wat ver :D

 

Volgens mij blijft het individueel.

Ik weet nu zo ongeveer wat voor kwaliteit ik mag/kan verwachten bij een aantal kanalen.

Krijg ik dat niet, dan valt zo'n image voor mij al snel af.

Of ie nou dezelfde drivers heeft of niet.

 

Beeldkwaliteit ofwel wat is het verschil tussen een VU+ duo en een voetbalteam :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het: beeldkwaliteit zit meestal tussen de oren en niet op het netvlies laugh

 

Voor geluidskwaliteit geldt ook zoiets.....

 

Het is in de afgelopen maanden wel twee keer gebeurd, dat de nieuwe drivers via een lastige truc in het image verwerkt moesten worden: het kan natuurlijk best zijn dat toen (één van) de geteste images achter hebben gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satspock
@tonskidutch dit gaat over de vti,maar wil graag de verschillen in kwaliteit weten


zo als menig een hierboven al schreef
er is geen kwaliteitsverschil in dat BEELD

het zijn immers non-public / niet aanpasbare drivers die alle teams in hun images gebruiken

enkel de gebruikte skin (en die is image onafhankelijk) kan de indruk opwekken dat het scherper lijkt.
lijkt en dus subjectief

in ieder geval draait het VTI 2.4 image lekker stabiel
indien er wel problemen ontstaan zijn het rottige plugins of onvolledige skins
altijd bij problemen de crashlog doorvorsen.
ciao


ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Duolist
Je loopt hier tegen een merkwaardig verschijnsel aan: er zijn en blijven mensen die de voorkeur geven aan de oorspronkelijke Enigma2, zoals ook VTi (en de meeste imagebakkers) die gebruiken. De lijst met verbeteringen die PLi (als enige) heeft aangebracht, is inmiddels dermate groot dat die nauwelijks meer is op te sommen, wat ik dan ook niet zal doen.


Ik kom hier graag toch nog even op terug want de verbeteringen van PLi houden ook in dat een aantal veelgebruikte plugins het niet meer doen. Die doen het echter wel op de oorspronkelijke Enigma2. Best een nadeel. Zeker nu steeds meer "veranderaars" de keus maken om PLi als schil te gebruiken, men neemt dan ook de niet werkende plugins mee...

Gigablue Quad met Wavefronier T90 (8x Smart LNB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Edwin024
Ik kom hier graag toch nog even op terug want de verbeteringen van PLi houden ook in dat een aantal veelgebruikte plugins het niet meer doen. Die doen het echter wel op de oorspronkelijke Enigma2. Best een nadeel.
Ja, daar heb je gelijk in, al is het aantal plugins waarvoor dat geldt (nog??) uiterst beperkt.

Origineel bericht van: Edwin024
Zeker nu steeds meer "veranderaars" de keus maken om PLi als schil te gebruiken, men neemt dan ook de niet werkende plugins mee...
Je bedoelt imagemakers die PLi als basis gebruiken; de schil eromheen maken zij juist zelf.
Maar het is natuurlijk niet voor niets dat zij PLi gebruiken.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...