Ga naar inhoud


Ruggenprik wat nu


Daan

Aanbevolen berichten

Binnenkort krijg ik een ruggenprik,iemand daar ervaring mee frown zie daar best tegen op,heb het weleens gezien op tv beetje aftappen zit een beetje te twijfelen als ik dat wel wilt.

en je mag daarna ook nog niet eens naar huis je moet er ook nog paar dagen blijven..

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Daan,

 

Ik ben helaas ook onderhevig aan onderzoeken.

Zodoende in twee ziekenhuizen een dergelijk onderzoek gehad.

Moet zeggen ben blij dat ik van mijn spuiten fobie af ben.

Ziet er inderdaad niet leuk uit als jezelf a/d beurt bent, hihi.

Belangrijkste is toch jezelf te ontspannen en het onderzoek gewoon rustig te ondergaan.

Echt pijn doet het niet en als je geluk hebt verdoven ze de plek even op voorhand.

Het klopt dat je erna een paar uur moet platliggen, dat is het advies.

Succes met je onderzoeken, maak je maar geen zorgen.

 

Gr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn stiefmoeder heeft er afgelopen donderdag eentje gehad.

 

Aan d'r heup geopereerd (ze moesten een monster nemen van een bal in haar heup bot). Dat was 's middags om 3 uur ongeveer en ze was dezelfde avond of anders vrijdag 's morgens weer thuis.

 

Ik belde haar iig vrijdag middag thuis op.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daan
Binnenkort krijg ik een ruggenprik,.... beetje aftappen


Ook ik zie nu niet wat je nu precies bedoeld.
Als je een rugpunktie moet ondergaan (omdat 'beetje aftappen') dan valt er naar mijn mening weinig te kiezen, je hebt deze nodig of niet.

Mocht je een operatie aan het onderlichaam moeten ondergaan waarbij als anesthesie voor een ruggenprik kan worden gekozen dan kan ik uit eigen ervaring spreken dat dit totaal niets voorstelt.
De eerste keer keek ik er ook tegenop maar toen de anesthesist achter mijn rug iets aan het rommelen was vroeg ik wanneer de prik nu kwam waarop hij antwoordde dat dat het al gebeurt was en ik nu maar snel moest liggen want anders kon ik dit zelf niet meer omdat je al vrij snel geen gevoel meer in je benen hebt.
Ook de daaropvolgende 2 ruggenprikken heb ik totaal niet gevoeld.
Je hoort ook wel mindere berichten maar meestal hebben deze personen een enorme spanning opgebouwd waardoor ze volledig verkrampt de behandeling ingaan en dat is totaal niet nodig.
Het grote voordeel van een verdovende ruggenprik is dat deze voor het lichaam en de genezing veel minder belastend is dan een gehele verdoving.

Maar nogmaals, ik weet niet of je dit bedoeld.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas nog bij een ruggenmerg punctie bij mijn vriendin geweest. Dit ivm hersenvocht onderzoek.

 

Eerst plaatselijk verdoofd. Daarna was het voorbij voor je er erg in hebt.

 

Een paar dagen blijven komt mij niet bekend voor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HJS
Hoi Daan ben je per ongeluk niet in de war met een rugpunctie?


Ja klopt moet voor een rugpunctie had al veel vervelende verhalen gehoord zodoende even me vraag op het board,dan maar afwachten wanneer ik aan de beurt ben,trouwens mij werd verteld dat ik een paar dagen moest blijven frown liever niet maar als het moet dan maar wel.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Daan.

 

Even een goede tip van mij,, net zo als al eerder beschreven.

 

Probeer er zo ontspannen mogelijk heen te gaan.

 

De huid wordt even plaatselijk verdooft en voor je het weet is het gepiept.

 

En inderdaad als ze een ruggemerg punctie gaan doen dan moet je even 24 uur plat op bed.

 

Maar je zult merken dat het allemaal reuze meevalt.

 

 

groeten Gerhard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daan,

 

Ik heb dit zelf al meer dan eens meegemaakt, geen centje pijn gehad.

Het is zoals Gerhard al schrijft, hoe beter ontspannen des te gemakkelijker het gaat.

Sterkte ermee !

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En inderdaad als ze een ruggemerg punctie gaan doen dan moet je even 24 uur plat op bed.

 

Was dus niet bij mijn vriendin. Wel kon ze een beetje last van hoofpijn krijgen door verminderde vloeistof en dan helpt liggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn zoontje van 4 jaar heeft er eentje moeten ondergaan omdat hij symptomen had van hersenvliesontsteking.

 

ik was banger dan hij, maar je moet idd gewoon rustig voorover zitten....het doet geen deugt, maar het is wel zo gepiept.

 

en ik denk dat niemand graag naalden in zijn lijf zit zitten.

 

veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er verschillende gehad. Ook met inspuiting van contrastvloeistof (Caudografie). Het beste is je over te geven en het te ondergaan. Hoe minder gespannen je bent, des te beter.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...