Ga naar inhoud


[RE-2101S] [re-9000] wat voor hardeschijf zit er in???


dogeatdog

Aanbevolen berichten


Voor de Rebox wordt een bepaald type aangeraden (zie hiervoor hun site). Andere schijven worden wel gebruikt, maar daar zijn relatief vaak problemen mee. Je kunt het dus proberen, maar succes is niet gegarandeerd.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Rebox adviseert Western Digital Caviar Green interne harddisks

 

 

Voor een optimale werking van uw Rebox ontvanger (opnames/afspelen op/van een optionele interne harddisk in de Rebox RE-9000HD PVR), adviseren wij om uitsluitend gebruik te maken van Western Digital Caviar Green 3,5 inch harddisks. Advies maximale grootte: 1 TB

 

Dit is te vinden op de Rebox site.

Heb er zelf ook een WD schijf in en daar eigenlijk nooit problemen mee.

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dogeatdog

dan weet ik nu dat ik een 8000 ga zoeken cool


Ooooh, tot nu hebben we het uitsluitend gehad over de keuze interne HDD t.b.v. de RE-9000.

Als je een RE-8000 wilt kopen dat ligt het weer iets anders.
Daar kun je uitsluitend kiezen voor een externe eSATA of USB HDD die je in FAT32 of Journaled moet formatteren.
Hierbij ligt de keuze van het merk en type HDD iets gemakkelijker want daar functioneren de meeste bekende externe HDD's prima op.
Waarbij ik ook hier een WD USB HDD zou aanraden zoals b.v. de WD My Book of WD My Passport

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat ze nu op hun site zetten dat de maximale grootte 1TB is...

 

In hun FAQ, en dit is reeds eerder door me naar voor gebracht, zeggen ze dat ze tot 4TB gaan; maar ***** ze er zichzelf uit als je in geval van problemen contact met hen opneemt. Lees anders http://www.rebox.tv/help/afmmain.aspx?faqid=390 maar even door.

 

Op basis van die FAQ heb ik immers een 2TB schijf gekocht; en eigenaardige zaken met bepaalde zenders die niet correct vrijgegeven worden (CDS/TVV combi in interne kaartlezers. Indien ik de CDS/TVV-CAM gebruik met de TVV kaart er in zijn ze plots wel te bekijken. Steek ik de CDS kaart er in beginnen de TVV kanalen te haperen, zodat kijken naar pakweg één niet meer mogelijk is...).

 

Conclusie bij mij is vrij duidelijk. Dat ze maar andere 'gekken' zoeken die hun box kopen en die zich willen laten ***** en ***** door die lui; ik steek er geen Euro meer in als ik ooit een andere box koop.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou je allereerst willen vragen op je taalgebruik te letten.

Je kan de zaken ook op een normale manier brengen.

 

Dat ze nu een schijf met max 1 Tb. aanbevelen is kennelijk voortschrijdend inzicht. Ik had er nog niet eerder van gehoord.

 

Dat een ontvanger niet werkt met zowel een TVV alsook een Canaaldigitaal kaart is bekend. Strikt genomen kan deze situatie ook niet voorkomen, of je moet in Baarle Nassau wonen, en je ontvanger op zijn kant zetten, waarbij de ene kaartlezer in Belgie en de andere in Nederland verblijft. :D

 

Doordat beide kaarten gemeenschappelijke kanalen vrijschakelen, kan ik mij voorstellen dat dit (niet alleen bij Rebox) tot interne verwarring leidt.

 

Ik denk, dat je probleem alleen opgelost gaat worden door bijvoorbeeld een ET 9000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dat een ontvanger niet werkt met zowel een TVV alsook een Canaaldigitaal kaart is bekend. Strikt genomen kan deze situatie ook niet voorkomen, of je moet in Baarle Nassau wonen, en je ontvanger op zijn kant zetten, waarbij de ene kaartlezer in Belgie en de andere in Nederland verblijft. :D

Of je bent met een belgische getrouwd en je schoonfamilie woont in Belgie :-)
Origineel bericht van: ceesv
Doordat beide kaarten gemeenschappelijke kanalen vrijschakelen, kan ik mij voorstellen dat dit (niet alleen bij Rebox) tot interne verwarring leidt.

Ik heb er totaal geen last mee. Alleen elke maand even de kaarten in de slots wisselen zodat ze geupdate zijn....
Ik neem vaak tegelijk op van TVV en CD op de interne WD Green Caviar 1 Tb. Ook PiP met VTM en RTL4 is geen probleem.

Ik denk dat het voordeel van de interne HDD is dat je een snellere verbinding hebt en daarmee twee HD programma's tegelijk kunt opnemen. Ik ben niet zeker of dat ook met de externe HDD lukt (?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herre

Ik denk dat het voordeel van de interne HDD is dat je een snellere verbinding hebt en daarmee twee HD programma's tegelijk kunt opnemen. Ik ben niet zeker of dat ook met de externe HDD lukt (?)

Als de 2 op te nemen HD programma`s niet toevallig op de maximale bitrate uitzenden, welk meestal toch niet het geval is, dan gaat dit prima met een externe USB HDD.
Met een externe eSATA is het op een RE-8000 natuurlijk al helemaal geen probleem.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dat ze nu een schijf met max 1 Tb. aanbevelen is kennelijk voortschrijdend inzicht.


Het was al geruime tijd te verwachten dat schijven die groter zijn dan 2 Tbyte problemen gingen geven, zeker in combinatie met het vaak op Reboxen gebruikte FAT32 bestandssysteem. In de praktijk blijken deze problemen ook op computersystemen op te treden. 2 Terabyte is namelijk een magische grens.

Vele bestandssytemen, waaronder FAT32, kunnen maximaal 2 tot de macht 32 (vandaar FAT32) sectoren aanwijzen op een schijf. En traditioneel zijn die sectoren 512 bytes groot. Twee tot de macht 32 maal 512 is? 2 Terabyte.

Er zijn twee oplossingen voor dit probleem bedacht, die beide niet op Reboxen werken. De eerste is overgaan op sectoren van 4096 bytes, waardoor de bovengrens verschuift naar 16 Tbyte. Niet alle besturingssystemen begrijpen dit of kunnen van zo'n schijf booten.
De tweede oplossing is het opdelen van een grotere schijf in meerdere partities van maximaal 2 Tbyte. Op computers geen probleem, maar op een Rebox wel.

Dat de importeur nu maximaal 1 Tbyte aanbeveelt ligt dus waarschijnlijk hieraan, en ze zijn aan de veilige kant gaan zitten. Volgens mij is de werkelijke maximum grootte op een Rebox 2 Tbyte (bij FAT32), zit je met maximaal 1,5 Tbyte zeker nog veilig en ligt die grens MISSCHIEN hoger bij Journaled formattering. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Groeten

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je noemt in dit verband nu alleen het filesysteem FAT32 maar Rebox ondersteund ook Journaled.

Volgens mij zijn de door jouw genoemde nadelen niet van toepassing als je de HDD in Journaled formatteert.

 

Het filesysteem EXT2 en EXT3 Journaled wordt immers op LINUX en MAC toegepast en is oorspronkelijk voor IBM mainframes ontwikkeld.

 

Een Journaled filesysteem probeert om een corrupt filesysteem te voorkomen als de ontvanger onregelmentair wordt afgesloten (crashed).

Bij gebruikmaking van FAT32 resulteert die meestal in een corrupte opname.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. en journaled is NIET uit te lezen op een Windows systeem.

 

Ik begrijp niet dat je dat steeds weglaat. Journaled is NIET het magische bestandssysteem om mee te werken.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...