Ga naar inhoud


dual wan probleem netgear FVS124G/ fritzbox 7170 / dlinkrouter


Bolliebol

Aanbevolen berichten

Ik probeer mijn netwerkje thuis een beetje anders in te delen. Ik heb 2 internet providers en die probeer ik te koppelen met een netgear FVS124G. Internet werkt feilloos vanaf de netgear maar als ik mijn NAS (of andere ip adressen van de fritzbox)probeer te benaderen (incl. ping) dan lukt dat niet.

 

Weet iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Weet iemand hoe ik kan connecten vanaf bv laptop naar DM8000?

 

Alvast bedankt,

Bolliebol

 

post-3639-1318261820,1775_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


D-Link router verwijderen, kabel modem rechtstreeks op de netgear router wan poort.

Fritzbox instellen als bridge, en dan aansluiten op de netgear router wan poort. Niets anders aansluiten op die fritzbox.

Dan alle apparatuur aansluiten op de lan kant van de netgear router.

 

Wat je nu hebt gebouwd krijg je hoogstwaarschijnlijk niet goed werkend. De huidige setup vereist routering op de routers die je lastig kan instellen.

En je hebt niet het effect wat je wilt bereiken met 2 internet aansluitingen. (Reduntantie/fallback en hogere internet snelheid)

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mogelijkheid ware het niet dat de Dlink niet te verwijderen is. Hierop zitten meer PC's dan getekend (om een beetje overzicht te houden)Deze "kant" is mijn zakelijke kant en staat aan de andere zijde van mijn huis. De fritz staat precies aan de andere kant van het huis, dat is ook mooi voor het wifi bereik.

 

Ik heb inmiddels connectie vanuit de DM8000 kant naar de NAS. De andere kant op is behoorlijk moeilijker. Ik zal me inderdaad eens moeten inlezen op static routing. Toch best wel een lastige materie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je alle apparaten die op de fritzbox en de D-Link zijn aangesloten bereiken? Dus bijvoorbeeld tussen een pc op de D-Link en een pc op je fritzbox? Of hou je zakelijk en prive gescheiden? Als dat laatste het geval is kun je beter alle prive apparaten op de netgear zetten.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet beide routers vertellen dat er een buurnetwerk is dat niet via de Internet route te vinden is. Dit doe je door middel van statische routering.

 

In dit geval:

1) Je moet de 7170 vertellen dat het 10.0.0.0 netwerk te bereiken is via het 7170 poortje dat verbonden is met de netgear.

2) Je moet de netgear vertellen dat het 192.168.1.0 netwerk te bereiken is via het netgear poortje dat verbonden is met de 7170

 

Ik heb alleen ervaring met 1). Een dergelijk instelling is vast ook wel te vinden op de netgear.

 

1) Dit kun je doen door het programmeren van een statische route in de 7170. Uit je tekening kan ik niet zien of dit het .254 adres is of een ander adres. Voor het voorbeeld ga ik er vanuit dat 7170 poortje naar de netgear adres .xyz heeft, xyz moet natuurlijk een getal zijn.

Je moet de geavanceerde beheerview aangezet hebben op de fritzbox. (Heb alleen een duitse versie voorhanden, dus kan je niet precies vertellen hoe de menu's heten)

 

Dan ga je op zoek naar:

Netwerk -> IP instellingen -> IP Routes -> toevoegen

Daar vul je in

IP netwerk 10.0.0.0

Subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.xyz

 

Als je dat hebt gedaan, gaat al het verkeer vanaf het 192.168.1.0 netwerk dat bedoeld is voor het 10.0.0.0 keurig naar de netgear router.

 

2) Op de netgear moet je hetzelfde aangeven, maar dan andersom: Je moet een statische route aangeven die als gateway het poortje gebruikt dat verbonden is met de fritzbox. Voor het voorbeeld noem ik dit poortje .abc

De statische route die je op de netgear invult ziet er als volgt uit:

IP netwerk: 192.168.1.0

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 10.0.0.abc

 

Gewoon proberen en kijken of je het andere netwerk kunt 'pingen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...