Ga naar inhoud


Eindelijk Brein aangepakt !!


joker55

Aanbevolen berichten

De meeste omroepen gebruiken een bitrate van 192, want op klassiek na is dat door de apparatuur niet waar te nemen, thuis is dat anders, maar of het verschil van een bitrate van 320 nog waarneembaar is betwijfel ik. Hoe hoger de bitrate, hoe groter het bestand, maar tegenwoordig hebben we gelukkig grotere harde schijven. Ik denk dat in de nabije toekomt de geheugenkaartjes ook vele malen meer aan kunnen, dat is beter dan draaiende delen als harde schrijven die stuk kunnen gaan en zelf gebrande DVD's die in de loop der tijd verkleuren en onbruikbaar worden. Ik meen dat Flake bestanden beter zijn dan MP3's die met verschillende codex zijn omgezet.

 

De digitale zenders beperken zich ook vaak tot een lagere bitrate van soms zelfs 128 i.v.m. de kosten voor het verspreiden van het signaal en het via de meeste radio's niet waarneembaar is.

 

Een ander probleem is dat de verschillende CD's vaak op verschillende hardheden worden opgenomen, sommige artiesten willen graag zo hard mogelijk klinken waardoor de CD's gaan clippen en dus afgeflakt worden omdat een CD niet harder aan kan.

 

Ik ben er zelf niet echt blij mee, want dat merk je thuis wel, maar in een goede studio niet i.v.m. de compressors en limmeters het audio bewerkt op het zelfde niveau, maar om het daarna op te nemen is vrij slecht omdat het zo afgevlakt wordt.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sjonnie123


Alleen mensen met een zogenaamd super gehoor (en jonger dan 35) kunnen wellicht een verschil horen, daar zul jij dan wel tot toe behoren...

Dat een MP3 per definitie slechter is dan een CD zit letterlijk tussen je oren.


Wat een flauwekul crazy
Het uiteindelijk waarnemen van geluid zit uiteraard tussen je oren, niet in je oren.
Maar ik denk dat ze in die testen hetzelfde muziekstuk in het verschillende (losless of gecomprimeerd)formaat niet direkt na elkaar laten horen.

Als ik een MP3 draai valt het mij ook niet direkt op, draai ik direkt daarna hetzelfde stuk als FLAC dan hoor ik wel degelijk verschil.

FLAC geeft dan een veel rijker geluid, meer dynamiek.
MP3 is duidelijk vlakker, ook goed geript meteen bitrate van 320

Dat kan dus een 50 jarige ook horen mits hij/zij een beetje aandacht daarvoor heeft.

Ik ga dus NOOIT hetzelfde betalen voor een MP3 als voor een CD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik open dit topic, omdat ik het interessant vind v.w.b. "Brein".

Het gaat nu alleen nog maar over bitrates en compressietechnieken.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik open dit topic, omdat ik het interessant vind v.w.b. "Brein".
Het gaat nu alleen nog maar over bitrates en compressietechnieken.


Dat komt vast omdat brein ons voor beide graag teveel laat betalen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijf het toch zalig vinden dat een stichting denkt dat ze voor rechter mag spelen en zo maar dingen in beslag gaan nemen . Een huiszoeking of in beslag name kan nml enkel gebeuren na een klacht en gerechtelijk onderzoek door bv CCU ( computer crime unit in belgisch geval ), die dan aan een onderzoeks rechter de nodige huiszoekingen en beslagleggingen zal vragen , en die laatste dat zal toestaan

.

Voor zover we nu weten heeft BREIN zich eigendommen onterecht toegeeigend en wie weet wat allemaal ermee uitgepookt .

 

Hopelijk komt het tot een rechtzaak , en word de top van die stichting keihard bestraft . Ook zei staan namelijk niet boven de wet !.

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik open dit topic, omdat ik het interessant vind v.w.b. "Brein".
Het gaat nu alleen nog maar over bitrates en compressietechnieken.


Toch is deze discussie ontopic, want Brein denkt (voor zover ze kunnen denken) dat mp3 downloads hun inkomsten derven. Ik beweer dus dat ik die gratis downloads niks vind, juist vanwege die gecomprimeerde kwaliteit. Daarnaast ga ik ook voor een gecomprimeerde cd niet 10 tot 15 euro betalen (afhankelijk van hoeveel nummers erop staan), als ik voor datzelfde geld een cd/dvd/blu ray kan kopen, met het volle geluid. Bovendien heb ik dan het gevoel dat iets gekocht heb, want ik heb dan iets in mijn hand, wat ik ook nog eens lossless kan kopiëren.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topic over Brein ging toch echt niet over bitrates.

Maar je, een (klein) zijsprongetje is ook niet erg

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

 

 

Ik zie duidelijk overeenkomsten met dictators in bananen

republieken, die uiteindelijk compleet doordraaien, de macht wordt ze tegroot, en uiteindelik worden ze een beetje gek, en doen dingen die ze eerder nog niet deden, zoals de macht naar zichtoetrekken en voor eigenrechter spelen. Naderhand neemt het gel worden toe, en mag een advocaat proberen om op het Pieterbaan centrum hem wel toerekeningsvatbaar telaten verklaren.

omdat het kippetje, wat een kuikentej was, rijp is voor de sloop slacht, pasen ofzo.

 

The downfall is looming

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , ik vraag me echt af hoever ze het gaan krijgen . Neem nu de nieuwe regel van SABAM hier . Moet me baas ook al sabam gaan betalen in autoradio's die in onze bussen staan om het werkvolk op de werf te krijgen !!!! .

 

Dus na de artsenpraktijk , kinder creche's , zijn wij dus ook aan de beurt . Hoe achterlijk en ziekelijk kunnen dat stelletje dieven nog worden ....... .

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...