Ga naar inhoud


snelste router wifi


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: fransken
de voorlopige toekomst is extern (modem )ip6 en intern ip4 probleem opgelost voor 95% van de gebruikers


Hoe bedoel u??
Begrijp ik je goed, en denk je dat je PC op IPv4 kan draaien, en de WAN kant van je router/modem op IPv6??

waarom niet intern heb je zo veel adressen niet nodig, geen problemen intern met ip4 (het draait al op ip4),geen firewall probleem met ip6,en er zullen nog wel meer voordelen en nadelen zijn van ip4 /ip6 intern
de nieuwste experia boxen kunnen al op de wan ip6 draaien
bij bv ziggo en upc weet ik niet wat daar de stand van zaken is met ip6 op de wan

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: fransken
waarom niet intern heb je zo veel adressen niet nodig, geen problemen intern met ip4 (het draait al op ip4),geen firewall probleem met ip6,en er zullen nog wel meer voordelen en nadelen zijn van ip4 /ip6 intern


Leuk idee, het enige probleem is dat het niet werkt. IPv4 en IPv6 zijn onderling niet compatibel, en moeten dus naast elkaar gebruikt worden. Als je een PC hebt met Windows Vista of Windows 7, dan staat IPv6 standaard al aan ook al weet je het niet.

Dat het niet kan werken kan ik je zo duidelijk maken. Stel jij wilt met je IPv4 PC naar een website met een IPv6 adres, hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

de modem regelt alles voor jouw , extern ip6 en intern ip4 of intern ip6 , of ip4 en ip6 samen ( op aparte lan ingangen )

stel je eens voor dat de providers volledig overgaan op ip6 intern en extern op de modem

dan kan de helpdesk van de providers wel uitgebreid worden denk ik

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fransken
de modem regelt alles voor jouw

Dat is leuk gezegd, maar wat dan de functionaliteit van "alles" is wordt niet erg duidelijk. Je veronderstelt dat die functionaliteit kan bestaan, en kent hem dan maar aan het modem toe, dat is wel erg makkelijk.

Citaat:
extern ip6 en intern ip4 of intern ip6 , of ip4 en ip6 samen ( op aparte lan ingangen )

Waarom op aparte LAN ingangen? Je kunt over één ethernet kabeltje tientallen protocollen jagen, dus niet alleen maar IPv4 en IPv6, maar nog veel meer.

Citaat:
stel je eens voor dat de providers volledig overgaan op ip6 intern en extern op de modem dan kan de helpdesk van de providers wel uitgebreid worden denk ik

Nee hoor, kijk maar naar XS4ALL. Het kost ongeveer een minuutje om IPv6 te activeren (naast IPv4 natuurlijk), en klaar ben je. Je merkt er helemaal niets van, behalve dan dat je IPv6 web sites kunt benaderen. Al dat gejammer dat IPv6 allerlei rampspoed over ons zal brengen is niets anders dan FUD (Fear, Uncertainty and Doubt).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de E4200 is weer een nieuwe Firmware beschikbaar:

 

Changes in firmware version 1.0.03 (build 14)

 

Added support of Native IPv6 over PPPoE Internet connection when only keep alive option is selected.

Added support of Native IPv6 on guest network if there are more than two available IPv6 subnets

Added support of Native IPv6 on Parental Control

Added support of 3TB Hard drive with NTFS and HFS+ format

Improved firmware upgrade stability

Improved IPv6 WAN performance

Fixed media server unstable issue

Fixed Cisco LED flashing issue

Fixed some minor bugs

DLNA certified

IPv6 Gold logo certified

UPnP certified

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals wellicht bekend krijg je bij IPv6 geen adres, maar een compleet netwerk toebedeeld van je ISP. Dat netwerk kun je dan op je eigen LAN gebruiken. Ik wacht eigenlijk op de router die dit netwerk in twee, vier of meer gelijk grote kleinere netwerken kan opdelen voor guest networks etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels heeft de E4200 als enige een Gold award gehaald in een vergelijk van 9 snelle dualband routers op een Nederlandse hardware site.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die test ook eens gelezen. Ik heb momenteel een Fritz!box 7390, en als ik dan de tabel aan het einde van de test lees, dan zie ik dat er getest is met een oudere firmware dan nu aanwezig is. Ze hebben getest met versie 84.04.83, de huidige versie is 84.05.05 . Daar zitten 1½ jaar en meerdere andere releases tussen. Bij Fritz zijn nieuwe releases niet alleen bugfix releases, maar ze voegen ook functionaliteit toe. Al met al een nogal zinloos en misleidend overzicht als we er van uitgaan dat soortgelijke problemen ook bij de andere routers spelen.

 

En natuurlijk wordt IPv6 niet eens genoemd laat staan getest.

 

Je kunt dus eigenlijk helemaal niets met die test. Hij zegt helemaal niets over de huidige status van die routers, dus als ze voorzien zijn van de huidige firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

90% van de kopers sluiten zo'n ding aan en het moet gewoon werken. Ik gebruik de router erin ook niet, dus puur als switch/accesspoint en daar voldoet hij voortreffelijk.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router waar in??

de E4200

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wel? Ik gebruik mijn modem als router, dns enzovoort. Als ik mijn modem in bridge mode zet verlies ik telefonie. En ik ga geen 2 routers achter elkaar zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbind zo verd*md slecht draadloos ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...