Ga naar inhoud


snelste router wifi


Aanbevolen berichten

en voor wie een leuke gigabit router wil met Wireless N(300mbit) en minder als 60 euro wil uitgeven de tp-link TL-WR1043ND is zeker niet slecht en kan ook DD-wrt draaien:)

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de ideale router nog steeds niet kunnen vinden. Ik zoek een krachtige dual band gigabit WiFi router met een guest SSID op beide banden, en met goede IPv6 ondersteuning. Ik zie wel mooie tabellen met LAN-WAN throughput, en WiFi throughput, maar nooit tabellen met beide waardes er in. WiFi vreet reken capaciteit, dus de vraag is wat er met de LAN-WAN capaciteit gebeurt als WiFi verbindingen actief zijn, bijv. van NAS naar WiFi laptop.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ik heb de ideale router nog steeds niet kunnen vinden. Ik zoek een krachtige dual band gigabit WiFi router met een guesst SSID op beide banden, en met goede IPv6 ondersteuning. Ik zie wel mooie tabellen met LAN-WAN throughput, en WiFi throughput, maar nooit tabellen met beide waardes er in. WiFi vreet reken capaciteit, dus de vraag is wat er met de LAN-WAN capaciteit gebeurt als WiFi verbindingen actief zijn, bijv. van NAS naar WiFi laptop.



WNDR3700 !

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JoSchaap
Origineel bericht van: grunnsat
Ik heb de ideale router nog steeds niet kunnen vinden. Ik zoek een krachtige dual band gigabit WiFi router met een guesst SSID op beide banden, en met goede IPv6 ondersteuning. Ik zie wel mooie tabellen met LAN-WAN throughput, en WiFi throughput, maar nooit tabellen met beide waardes er in. WiFi vreet reken capaciteit, dus de vraag is wat er met de LAN-WAN capaciteit gebeurt als WiFi verbindingen actief zijn, bijv. van NAS naar WiFi laptop.



WNDR3700 !


Linksys E4200 !

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is denk ik wat in de buurt komt van je wensen:)

 

Linksys E3000 802.11a/b/g/n 2.4GHz / 5GHz

 

 

of hij stabiel is, ga ik niet zeggen want ken het apparaat verder niet.

en mijn laatste ervaring met een linksys de toen high end wrvs4400 was niet zo goed want duurde 6 maanden voor ik een stabiele firmware had die ik niet iedere 4 dagen hoefde te resetten.

was en is nog steeds een mooi apparaat, maar support van linksys/cisco voor de consumenten en soho markt vind ik niet best

 

 

en ik zie dat de E4200 de opvolger is van de E3000:) dus die zal zeker geschikt kunnen zijn

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Linksys E4200 valt af, want hij heeft (nog) geen IPv6 ondersteuning.

 

De Netgear WNDR3700 lijkt opgevolgd te gaan worden door twee andere routers, te weten de WNDR3800 premium edition (meer features), en de WNDR4000 (450Mb/sec WiFi, maar minder features als de WNDR3800).

 

Mikrotik (Routerboard) kan ook een oplossing zijn, maar dan wordt het veel werk smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wil graag formule 1 prestaties voor de prijs van een knappe ford/opel:)

 

combineer een knappe gigabit router met een cisco aironet 1250 serie AP met dual radio opgetuigd en je heb alles wat je wilt.

 

maar dan betaal je wel een F1 prijs:)

 

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn de Mikrotik routers duurder dan de routers die hier besproken werden. Maar ze zijn nog lang niet zo duur als de instap modellen van de professionele router fabrikanten.

 

Als ik zo de specs van de diverse routers bekijk, dan heb ik de indruk dat veel routers gebruik maken van dezelfde chip, te weten de Atheros 7161. Dat is in principe een MIPS cpu, en je ziet dat bijv. Netgear gebruikt maakt van een 680MHz MIPS cpu.

 

Mikrotek gebruikt die chip ook in zijn midrange routers. Ze hebben er een heel leuke tussen zitten (RB493G) met één 1Gb WAN poort en acht 1Gb LAN poorten die blijkbaar per poort als router poort of als switch poort gebruikt kunnen worden. Acht 1Gb switch poorten vind ik wel heel handig, aan vier heb je nooit genoeg.

 

Die Mikrotek software heeft heel veel mogelijkheden, eigenlijk alles wat je van een professionele router verwacht. Je moet er alleen wel mee om kunnen gaan natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die microtik routers zijn voor een normale gebruiker veel te uitgebreid en veeeeeeeeeel te complex.

 

Een router hoeft wat mij betreft maar 1 Gigabit poort te hebben. Daar hang je dan een (kleine) gigabit switch aan.

 

Ik zweer voor semi-professioneel (dual wan) gebruik bij Draytek maar voor professioneel gebruik is een Cisco eigenlijk altijd nog de beste keuze.

 

Een veeleisende consument zou ik de Linksys 4200 aanraden. Dat is op dit moment de beste consumenten router in zijn prijsklasse.

 

Het ging hier tenslotte over de wifi prestaties en daar is de Linksys 4200 zeer goed in en IPv6 ondersteuning heb je nu nog nergens voor nodig.

 

Dat komt bij Linksys later gewoon in een firmware update mee. Ook bij de meeste oudere types.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef ook dat je met Mikrotik om moet kunnen gaan, het zal voor de doorsnee gebruiker te complex zijn.

 

Een router met één 1Gb poort is inderdaad een goede mogelijkheid, ik heb daar ook naar gekeken. Een mITX bordje met een Gb poort voor het WAN en een Gb poort voor het LAN, en de mogelijkheid om de nodige WiFi kaartjes te installeren zou ook mooi zijn. Een router die voorzien is van een krachtige 8 poort Gb switch zou ook kunnen, maar die ben ik nog niet tegengekomen.

 

Een goede Gb switch heb je zeker nodig. Dat zou eigenlijk een managed switch moeten zijn zodat je met Quality of Service parameters kunt werken. dat is wel fijn voor mediaplayers etc. Ondersteuning van Jumbo frames is ook belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan de Netgear GS108T.

 

Draytek routers zijn inderdaad erg goed, hun enige probleem is dat ze qua ontwikkeling vaak wat achter lopen. Het komt allemaal wel, maar steeds een beetje later dan bij andere fabrikanten.

 

Cisco heeft inderdaad de reputatie "DE" router fabrikant te zijn. Daar valt wel het nodige op af te dingen. Hun grote switches zijn ongelofelijke stroom vreters, en hun software is vaak nogal buggy, zo heb ik zelf vaak genoeg ondervonden. Er zijn de nodige andere fabrikanten die minstens even goede, zo niet betere routers leveren.

 

Het gaat mij zeker niet alleen om WiFi prestaties. Ik heb de snelste Ziggo aansluiting, en dan wil je ook goede LAN<>WAN snelheden in combinatie met snelle dual band WiFi verbindingen. Bij de reviews zie je dat altijd maar één aspect tegelijk gemeten wordt, je zou eigenlijk tests moeten hebben waarbij alle aspecten tegelijk gemeten worden.

 

IPv6 heb ik al een paar jaar lopen, ik heb een IPv6 tunnel naar het internet. Als ik bijvoorbeeld naar Draytek Nederland surf dan zie ik dat ik daar aankom met mijn IPv6 adres. Voor mij is IPv6 een must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de update gezien van 4200?

 

Een van de commentaren:

 

Citaat:

Pluspunt vind ik de stabiliteit en hoe future-proof deze router is: hoge doorvoer voor sneller internet, zeker met Ziggo een punt (jaja, die 150 zal ook wel komen), en IPV6-readyness. Met deze update tunnelt hij niet, maar is hij "true" dual-stack.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's niet best! Die sukkels van Ziggo hebben nog geen IPv6, dus ik moet een tunnel gebruiken. Door de router de tunnel op te laten zetten heb ik een puur dual stack LAN, dus geen van de apparaten op mijn LAN hoeft een tunnel op te zetten. De router biedt aan de LAN kant een IPv4 netwerk en een IPv6 netwerk aan, en tunnelt het IPv6 verkeer aan de WAN kant over een IPv4 tunnel. Dat hebben ze er blijkbaar uitgehaald bij de E4200 omdat het niet stabiel was. Normaal gesproken kun je een IPv6 soho router instellen als 'echte' IPv6 router, met IPv6 aan de LAN kant en de WAN kant, of als tunnel router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem inmiddels gekocht en ben echt onder de indruk. Ik heb nog geen goede snelheidstesten kunnen doen, maar het bereik is fenomenaal. In verhouding met mijn buurman met een Asus WL500 (gelijkwaardig opgesteld) is de maximale afstand ruim het dubbele op zowel 2.4 als 5 Ghz

 

Instellen was een fluitje van een cent en een leuke extra is de harde schijf optie voor sharing, ftp en multimedia server.

 

DD-WRT komt er spoedig aan (er is al een beta versie om te testen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer alleen dat de DD-WRT ontwikkelaars IPv6 ook nog niet geïmplementeerd hebben, hoewel IPv6 al jaren onderdeel van Linux is. Ik las het verhaal van iemand die IPv6 zelf maar had toegevoegd, en de opmerking maakte dat het toch wel prettig zou zijn als de DD-WRT ontwikkalaars dat ook zouden doen, en er dan een mooie GUI bij zouden leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Jammer alleen dat de DD-WRT ontwikkelaars IPv6 ook nog niet geïmplementeerd hebben, hoewel IPv6 al jaren onderdeel van Linux is. Ik las het verhaal van iemand die IPv6 zelf maar had toegevoegd, en de opmerking maakte dat het toch wel prettig zou zijn als de DD-WRT ontwikkalaars dat ook zouden doen, en er dan een mooie GUI bij zouden leveren.


Helemaal mee eensch

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...