Ga naar inhoud


snelste router wifi


Aanbevolen berichten


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: theparasol
Voordat ipv6 voor particulieren echt verplicht nodig is voor correcte werking zijn we beslist 5 jaar verder.


Natuurlijk, de komende 5 jaar zullen er nergens in de wereld web sites bijkomen waar bij belang bij hebben. Je was toch niet vergeten dat de IPv4 adressen officieel op zijn, en dat op dit moment de laatste restjes uitgedeeld worden?

Citaat:
En dan kopen we voor een appel en een eitje een moderne wlan accesspoint danwel router die ipv6 ondersteunt.


Die kocht ik in 2009 al, een Apple Extreme.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wel officieel op zijn maar nog niet alles is ook daadwerkelijk in gebruik. Ik schat dat er nog genoeg op de reservebank ligt bij ISP's en hostingproviders.

 

Daarnaast heeft niet elke individuele website een uniek ip nodig.

 

Iemand hier die een website wenst te runnen die enkel op ipv6 bereikbaar is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens gehoord van groeieconomieën? India, China etc.? Azië was al heel karig bedeeld met IP adressen, en nu die economieën groeien als kool komen er steeds meer internet aansluitingen. IPv4 kunnen ze heel binnenkort niet meer krijgen, dus je krijgt een IPv6 adres. Stel je voor dat Microsoft, of HP, of welk andere groot bedrijf dan ook niet via IPv6 bereikbaar is, hoe goed is dat voor hun business denk je? En omgekeerd, als een bedrijf in China of India niet bereikbaar is voor jou omdat zij alleen maar IPv6 hebben en jij alleen maar IPv4, denk je dat je dan blij bent als zij iets moois verkopen wat jij graag wilt hebben? Je weet toch hopelijk waar de meeste spullen tegenwoordig geproduceerd worden? China!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat jij je ipv6 zelf al voor elkaar hebt.

 

Alle ISP providers hebben inmiddels wel tunnels lopen om ipv6 naar ipv4 te tunnelen en dns records van domains leveren wel een route op waardoor dit toch bij je thuis op het scherm komt.

China zal voor access dan wel ipv6 moeten gaan gebruiken maar de websites zelf hosten ze wel op een plek waar die ook voor ipv4 only benaderbaar zijn. En dat zal zo blijven totdat alle ISP's en al hun klanten wereldwijd omgeschakelt zijn naar IPV6. Pas dan gaat de stekker uit ipv4, als die er al ooit uitgaat want ze kunnen prima naast elkaar blijven bestaan.

 

Kom eens met een zinvolle bijdrage, merendeel van de bezoekers hier maak je onnodig bang en de topicstarter die heeft vrees ik al lang afscheid genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou toch leuk zijn als je zelf eens zou proberen te begrijpen hoe het in elkaar steekt.

 

Je hebt het over "IPv6 naar IPv4 tunnelen" en "DNS records die een route opleveren" waardoor de handel op je scherm komt. Je lijkt te denken dat zo'n tunnel er voor zorgt dat IPv6 verkeer zo maar op jouw IPv4 PC aankomt. Dan zit je er wel helemaal naast. Je zult op je PC of op je router een tunnel moeten configureren, en je PC krijgt dan een IPv6 adres er bij.

 

DNS records leveren nooit een route op, alleen maar één of meer adressen. Dat kunnen IPv4 en IPv6 adressen zijn. Het feit dat jij een adres krijgt wil ook helemaal niet zeggen dat er een route is naar dat adres.

 

Voorbeeld van DNS queries:

 

Citaat:
C:\>nslookup

Default Server: UnKnown

Address: 2001:470:d377:0:224:36ff:fe9e:27ad

 

> www.google.com

Server: UnKnown

Address: 2001:470:d377:0:224:36ff:fe9e:27ad

 

Non-authoritative answer:

Name: www.l.google.com

Addresses: 74.125.79.147

74.125.79.99

74.125.79.104

Aliases: www.google.com

 

> ipv6.google.com

Server: UnKnown

Address: 2001:470:d377:0:224:36ff:fe9e:27ad

 

Non-authoritative answer:

Name: ipv6.l.google.com

Address: 2a00:1450:8003::68

Aliases: ipv6.google.com

 

Je ziet in de eerste plaats dat Windows via IPv6 de DNS informatie opvraagt. Dat is logisch, want voor Windows is IPv6 al sinds Vista het voorkeur protocol. Het zou mij niet verbazen als je ook op een pure IPv4 PC het IPv6 adres van ipv6.google.com kunt opvragen. Je kunt er alleen niets mee.

 

Waarom denk je eigenlijk dat Microsoft IPv6 als voorkeursprotocol heeft ingesteld? Waarom denk je dat er in Nederland een IPv6 taskforce is? Waarom denk je dat het in Japan al jaren verplicht is dat grote instellingen als banken ook via IPv6 benaderbaar zijn?

 

Als jij graag oogkleppen op wilt doen moet je dat zelf weten. Maar niet iedereen is zo dom om te denken dat er de komende vijf jaar geen vuiltje aan de lucht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn, bedankt voor de verhelderende toelichting!

Ik had mijn reply wat te simplistisch neergezet zodat het voor de meesten hier ook nog te volgen valt.

 

We blijven dan op punt van de dagelijkse praktijk van mening verschillen en ik hoop je over 5 jaar een followup te kunnen geven op dit topic. Zien we dan wel wie er gelijk heeft. Denk allebei maar dat boeit niet smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels is er de update met ondersteuning van IPv6 voor de E4200.

 

Release datum: 14 juni, 2011

Laatste firmware versie:1.0.02 (build 13)

USB printerondersteuning toegevoegd (Cisco connect software v1.4 of later benodigd)

Ondersteuning native IPv6 en 6rd tunnel internet connections toegevoegd

Ondersteuning bridge modus toegevoegd

Apparaten op het gast netwerk krijgen geen toegang privé IP adressen (RFC 1918)

Wireless driver update

Fix voor opslagproblemen

Fix voor bugs in webinterfaceFix voor kleine bugs

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dit las ik in een review over de E4200

'Ik dacht dat ik ergens gelezen heb dat het veel uitmaakt hoe je de router geplaatst hebt!
De antenne is namelijk zo ontwikkeld dat je het beste bereik hebt, wanneer je het apparaat gewoon zo plat neer zet en niet aan de muur hangt!'


Dat vind ik toch wel een nadeel dat de antennes niet afschroefbaar maar ingebouwd zijn. Hier lees je nu nooit iets over in al die mooie tests onder ideale omstandigheden. Ik blijf tenslotte radioamateur en dan let je als eerste op dit soort belangrijke details wink


Klopt, het blijft jammer. Maar ik weet uit eigen ervaring dat het in de praktijk prima werkt. Ik heb een testje gedaan. De buren hebben een Asus WL500 die hetzelfde staat opgesteld als die van mij. Het blijkt dat mijn bereik bijna het dubbele is in alle richtingen. voor "DX werk" kan ik er altijd een tweede bijzetten, zo hoog mogelijk met een buitenantenne van 11dB of meer wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nou toevallig heb ik een WL500gp, en met de 'after burner' aan, knalt dat eruit door heel mijn huis, ik heb nooit zwakke plekken in mijn ontvangst. Ik wil wel eens zien of de E4200 met zijn ingebouwde antennes dit bereik kan evenaren van de WL500. Maar ik heb heb de WL500 dan ook niet in de meterkast staan wat zo makkelijk is en voor de hand ligt. Die staat op een strategische plaats in het trapgat van mijn huis. laugh
Ik vind het een misser van Linksys of Cisco om zoiets op de markt te zetten zonder een externe antenne aansluiting.
Ik zag een TP Link(enkel bands) voor 45 euro en die heeft wel 3 externe antennes, dat gaat mijn nieuwe router worden ter vervanging van mijn Telfort Zyxell modem, want die is ook voor ADSL via ISDN bruikbaar. cool


Onze routers staan niet in de meterkast maar op de 1e verdieping en niet tegen een muur aan. Ook "zeer strategisch" Het verschil was er. Let wel niet alleen zichtbaar, maar ik kon ook gewoon internetten, terwijl de WL500 helemaal niet meer in beeld was. Ik ben op het verst bruikbare punt nog een paar meter naar links en rechts gegaan om eventuele "reflectie dipjes" te neutraliseren. Aan de achterkant van het huis was het gelijkwaardig, dus ik mag concluderen dat de E4200 toch beter straalt in dit geval.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
En een echt vergelijk kun je eigenlijk niet maken, want 1 cm verschuiven kan wel of geen signaal betekenen.


Plaats en richting kunnen inderdaad een groot verschil geven in sterkte en kwaliteit van het signaal.

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Voor mij een reden de E4200 ondanks zijn voortreffelijke specs niet te kopen omdat er geen externe antennes opzitten.


Ik geef ook de voorkeur aan een router met een externe antenne aansluiting.
Met een externe antenne valt vaak veel signaal winst te maken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met alle respect, maar die Thomson kun je niet echt als snel beschouwen en daar gaat het hier juist om.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Origineel bericht van: winwiz
Inmiddels is er de update met ondersteuning van IPv6 voor de E4200.

Release datum: 14 juni, 2011
Laatste firmware versie:1.0.02 (build 13)
USB printerondersteuning toegevoegd (Cisco connect software v1.4 of later benodigd)
Ondersteuning native IPv6 en 6rd tunnel internet connections toegevoegd
Ondersteuning bridge modus toegevoegd
Apparaten op het gast netwerk krijgen geen toegang privé IP adressen (RFC 1918)
Wireless driver update
Fix voor opslagproblemen
Fix voor bugs in webinterfaceFix voor kleine bugs


de voorlopige toekomst is extern (modem )ip6 en intern ip4 probleem opgelost voor 95% van de gebruikers

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...