Ga naar inhoud


snelste router wifi


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: winwiz
Ik heb hem inmiddels gekocht en ben echt onder de indruk. Ik heb nog geen goede snelheidstesten kunnen doen, maar het bereik is fenomenaal. In verhouding met mijn buurman met een Asus WL500 (gelijkwaardig opgesteld) is de maximale afstand ruim het dubbele op zowel 2.4 als 5 Ghz


Ik las ergens anders dat deze E4200 dik tegenvalt qua bereik.
Waar die persoon vroeger, met een WL-351, wel bereik had in zijn ganse woning had hij dit met de E4200 niet.

Ik kan geen link plaatsen naar het bericht. Het is een beoordeling op een commerciële website.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja, 1 persoon.... Mijn bereik is er in ieder geval flink op vooruit gegaan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je, kan men nu algemeen iemand adviseren welke router te nemen?

 

je wordt wel eens als een-oog (koning in het land der blinden) gevraagd door mensen of je advies hebt inzake een wifi-router.

 

en werkt dat dan ook altijd met die mensen hun provider / ISP instellingen?

 

voorbeeld:

oudere heer hier in de flat heeft led-tv gekocht en wil z'n telfort modem vervangen, om de IP-tv content en media op PC / laptop ook te kunnen afspelen op die samsung.

 

of moet je altijd het onder voorbehoud geven van zo'n advies?

ciao

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We rijden toch ook allemaal in verschillende auto's?

Iedereen heeft daar wel een eigen mening en inzicht over!

 

@Topicstarter:

 

Je wlan overdrachtsnelheid is sterk afhankelijk van de kwaliteit van het signaal tussen accesspoint en wlan client.

In het algemeen is het zo dat een N type accesspoint een betere doorvoersnelheid haalt als een B/G accesspoint die hij vervangt. Zelfs als je deze N alleen instelt als 802.11B/G standaard ipv 802.11N

Dit komt doordat ze 3 antenness aan boord hebben en beter wlanreflecties kunnen handelen.

 

Met mijn AP haalt ik snelheden van 2800 KB/s, wat in Mbits dus ca 28 Mbit is. Het AP is afgesteld op 802.11G en kwaliteit van wlansignaal op client is "uitstekend"

MAW: stel dat ik 50 mbit downstream snelheid bij de provider had mis ik dus sowieso altijd 2200 KB/s, zelfs als het wlan signaal uitstekend is.

Verslechterd het wlan signaal kwaliteit zal die 2800 KB/s niet eens meer gehaald worden en kan je maar zo onderuit zakken naar bv 400 Kb/s. In dat geval zou een n accesspoint wat verbetering kunnen brengen maar je zal ook daarmee niet die 2800 KB/s gaan halen. Het wlan signaal is immers dusdanig zwak dat er domweg niet meer bits op gemoduleerd kunnen worden.

De N AP zal hooguit wat verbetering brengen omdat minder networkframes geretransmitted moeten worden tgv reflecties.

 

Wellicht dat er bij jou ook zoiets speelt, je zou eens kunnen testen door bv de snelheid van wlan>lan apparaat te bepalen en van lan>lan apparaat. Zo kun je bepalen of het verlies in snelheid tgv is traagheid router of door signaal kwaliteit wlan.

 

Het is altijd verstandig om bij vervanging te kiezen voor een deugdelijke fabrikant die zich bv helemaal toelegd op networking zoals Draytek en Linksys.

Met TP-Link heb ik recent ook positieve ervaring opgedaan, niet duur en daarmee prima prijs/prestatie.

Wat ik zou vermijden is tjaptjoy zooi van eminent en sweex.

Die zetten spullen in de markt en firmwareupdates komen nooit of slechts beperkte tijd uit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, hoewel lastige materie, dat kan ik toch nog volgen

 

maar impliciet schreef je als analogie, dat iedereen verschillende auto's rijdt, dus dat men een snellere auto of router kan vinden maar per geval niet "de snelste"

 

of bedoelde je dat niet zo?

 

ciao

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog belangrijk voor sommigen. De DD-WRT versie voor de E4200 heeft IP-V6 erin (volgens het forum)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Misschien nog belangrijk voor sommigen. De DD-WRT versie voor de E4200 heeft IP-V6 erin (volgens het forum)


Dat kan betekenen dat ze de IPv6 packs van Linux meegenomen hebben bij de build. Jammer genoeg betekent dit waarschijnlijk niet dat ze ook een mooie GUI voor IPv6 heben bijgevoegd. Je moet dan alle IPv6 instellingen op command line niveau doen. Dat is ook niet wat je wilt......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch

maar impliciet schreef je als analogie, dat iedereen verschillende auto's rijdt, dus dat men een snellere auto of router kan vinden maar per geval niet "de snelste"


Het is als met de weg, de snelste auto kan niet zijn V max halen als de weg van punt A naar punt B gewoon niet meer toelaat dan bijvoorbeeld 30 km/u. Dan kun je wel roepen: dit merk/model haalt dit of dat maar dat zijn laboratorium omstandigheden. bijvoorbeeld vlakke landingsbaan van 3 km.
En net zoals auto's hebben diverse wlan accesspoints of wlan routers hun individuele extraatjes. BV IPV6 of superieure voip mogelijkheden. Zie ik als extraatjes, leuk als ze erop zitten maar als je ze vervolgens niet gebruikt of gebruiken kunt is dit voor jou dus niet de beste.
En de extra snelheid verbetering waar de topicstarter het vooral om te doen is kan je daar dus niet mee rechtvaardigen. Dat is afhankelijk van de natuurkundige beperkingen die punt A, zijn wlan werkstation richting punt B, zijn wlan accessdevice oplegt.

Als ik op dit moment een wlan router moet aanraden in dit geval: TP-LINK TL-WR1043ND
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou IPv6 niet als 'een leuk extraatje' willen kwalificeren. Je zult het gegarandeerd nodig hebben de komende jaren, dus het moet aanwezig zijn, ofwel je moet zeker weten dat de fabrikant een firmware versie met IPv6 kan en zal uitbrengen. De router moet genoeg flash en gewone RAM hebben om die uitgebreidere firmware te kunnen draaien. Je wilt tenslotte niet over een jaar alweer een nieuwe router kopen, of wel?

 

Cisco heeft onder de naam Cisco (dus niet Linksys) met de RV220W nog een leuk klein routerje/firewall voor kleine bedrijven of veeleisende particulieren. Deze heeft wel IPv6, alleen werkt de DHCPv6 niet goed waardoor hij geen IPv6 adres van de provider kunt krigen als die IPv6 aanbiedt, en beheerst hij alleen het 6to4 tunnel protocol als je geen echte IPv6 verbinding kunt opzetten. Erg slordig voor zo'n groot bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...