Ga naar inhoud


Is er nog iets anders als CanalDigitaal


robwo2

Aanbevolen berichten

Forumleden

 

Ik ben sinds 2001 lid van die club. Vanwege ontvangst- en abonnementsproblemen heb ik er schoon genoeg van.

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik uiterst ontevreden ben over CD en iets anders wil. Mijn vraag is dus, is er een alternatief voor CanalDigitaal?

bvd Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabel en digitenne en IP-TV. Kabel heeft veel zenders (Cd heeft er meer) en is meestal duurder. Digitenne heeft erg weinig zenders, geen HD en is storingsgevoelig. IP TV (bijvoorbeeld KPN Interactieve TV) heeft redelijk veel zenders (maar CD heeft er meer).

 

Make your choice...

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangstproblemen betreffen bevriezende beelden van met name Duitse zenders. Het bijzonder slecht weergeven van de programering onder de info-knop. Ik heb nieuwe kabel gelegd, opnieuw uitgericht enzovoorts.

Echter de druppel die de emmer deed overlopen was een aanbieding voor een familiepakket in december '10. Ik kreeg er een andere receiver bij (gratis) die ook de lokale zenders zou weergeven. Dus niet, weer gebeld en kreeg een dualhead LNB. Had geen nut natuurlijk. Weer gebeld en werd er gezegd dat ik "vastzat"aan dit pakket to december'11. Binnen een maand had ik aangegeven (volgens de regels) dat ik dat pakket niet wilde. Oh ja ik moest ook nog 50 euro betalen voor de reciever en ik had gelogen want er was helemaal geen aanbieding geweest. Ik heb aangetekende brieven verstuurd de ontvangen apparatuur teruggestuurd ga maar door. De laatste verassing was dat ik toestemming zou hebben gegeven om automatisch de kosten te incasseren. Ook dat is niet juist. Kortom een criminele bende die geen interne communicatie kent

Ik betwijfel dus of U, ondanks uw goede bedoelingen deze problemen met CD kan oplossen. Vandaar dat ik een alternatief voor CD zoek.

hartelijke groet

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

bevriezende beelden van duitse zenders. hmm

dat ligt toch echt niet aan canal digitaal hoor.

dat zal toch aan je eigen spullen liggen.

richt de schotel eens opnieuw uit bv.

 

en voor de rest is er denk ik geen alternatief voor je.

als je in het buitengebied geen kabel hebt valt die af

digitenne is geen aanrader dus valt af.

 

dat word dan maar een boek lezen en mens erg je niet spelen.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jouw is de enige en beste optie canaal digitaal.

Het is onmogenlijk dat je storingen krijgt op de duitse zenders.Dat krijg je alleen als je ontvangst slecht is(b.v. boom voor de schotel)en dat ligt niet aan canaal digitaal.Ik zou een nieuwe lnb nemen en alle F-connectoren opnieuw doen.En natuurlijk goed uitrichten maar dat had je al gedaan schreef je.

Succes,kan niet mis gaan.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Om je van goede tips te kunnen voorzien is het handig om ook even te vermelden wat voor schotel en LNB(s) je hebt. Als je bv. 1 LNB hebt, dan kun je inderdaad de regionalen niet ontvangen etc etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat natuurlijk ook heel belangrijk is ,de schotel moet vrij uit zicht hebben ,dus geen bomen voor

de schotel, maak anders even een foto hebben we een idee hoe het er uit ziet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de topicstarter wel; Via de satelliet heeft canal digitaal een monopoliepositie en als je daar -om wat voor reden dan ook- niet tevreden over bent, heb je geen andere keuze op de satelliet. In Frankrijk -waarschijnlijk heeft dat ook met de oppervlakte van het land te maken- kun je als je niks met canal+ te maken wil hebben toch Franse zenders bekijken via de concurrent(en).

 

Dus eigenlijk en dat juich ik toe zou er een tweede aanbieder voor Nederland op de satelliet moeten komen. Concurrentie is in dit geval alleen maar prima.

 

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: sheeplover

Dus eigenlijk en dat juich ik toe zou er een tweede aanbieder voor Nederland op de satelliet moeten komen. Concurrentie is in dit geval alleen maar prima.


En wie gaat dat betalen? Is de Nederlandse markt daar niet een beetje te klein voor?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Origineel bericht van: sheeplover

Dus eigenlijk en dat juich ik toe zou er een tweede aanbieder voor Nederland op de satelliet moeten komen. Concurrentie is in dit geval alleen maar prima.


En wie gaat dat betalen? Is de Nederlandse markt daar niet een beetje te klein voor?


Nou lijkt me echt niet zo'n probleem als we eens een echt europeese markt krijgen.

Maar ja als je door niet geinteresseerde (of zijn er andere zaken in het spel) politici lokale markten blijft houden waarbij ook nog eens je taalgebied is opgesplitst......

Tja dan wordt het moeilijk om van marktwerking te spreken en blijven de prijzen hoog en de kwaliteit matig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een 2e aanbieder had de problemen van de topic starter ook niet opgelost.

De duitse zenders zouden net zo goed bevroren zijn.

Het zou mij niet verwonderen, dat dit veroorzaakt wordt door een DECT draadloze telefoon.

 

Duitse zenders worden niet door Canaal Digitaal of een eventuele 2e aanbieder aangeboden.

Dat TS Canaaldigitaal hiervoor verantwoordelijk maakt, zal niet echt helpen tot de oplossing van dit probleem.

 

Verder is er op de een of andere manier kennelijk niet duidelijk geworden, dat je voor de regionale zenders een Duo-LNB of een 2e LNB voor ASTRA 3 nodig hebt.

De opmerking van de TS, dat een DUO LNB uiteraard niet de oplossing is, betekent, dat die Duo-LNB plaatsing mislukt is.

CD heeft geleverd, dat TS geen beeld heeft komt niet door de levering van CD.

 

Ondertussen is een oplossing ver te zoeken, en zijn de standpunten over en weer verhard, en een oplossing ver te zoeken.

 

Het enige wat we hier als satelliet forum kunnen doen, is de TS stap voor stap helpen zijn probleem op te lossen, wanneer hij daarvoor open staat.

 

Wat de programma info betreft, tegenwoordig werkt de EPG een heel stuk beter. De meeste zenders hebben informatie over de komende 7 dagen beschikbaar onder de info toets.

Of TS misschien de optie "mediahighway laden" aan heeft staan?

Verder wordt de programma info geleverd door de zendgemachtigden, de tv- stations.

CD is slechts doorgeefluik, en kan geen invloed op de inhoud uitoefenen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, die indruk heb ik ook gekregen. TS heeft de benodigde spullen gekregen om de regionalen etcetera te ontvangen, maar de installatie is niet goed gegaan. Het haperen van de duitse kanalen duidt op een signaalprobleem, waardoor ook de installatie van de DUO LNB mislukt is.

 

Heeft dus niets met nalatigheid te maken. Misschien toch maar een monteur bestellen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...