Ga naar inhoud


ET9000 of VU+ Duo?


jinnoe

Aanbevolen berichten

Ach, dit "kleine" display kan ik lezen vanaf kijkafstand. De mooie grafische LCD display van m'n DM7020 bleek in de praktijk nutteloos, want onleesbaar vanuit je stoel.

 

De ET9K wordt flink warm (heet) boven de voeding bij langdurige volle belasting, maar ik zou wel eens een echte meting van de temperatuur willen zien. Ik ga er vooralsnog vanuit dat de fabrikant dit correct heeft ontworpen en getest, dus geen zoemende fan nodig.

 

Waarom een krappe behuizing negatief zou moeten zijn ontgaat mij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: jinnoe
Oke heren, dank voor de vele info.
Zodra mijn vakantiegeld binnen is dan ben ik een trotse eigenaar van een ET 9000. Of het een clarke tech of Xtrend wordt weet ik nog niet, want de keus is best moeilijk....hahahahahahh!!!!


Origineel bericht van: Cobus R
Xtrend is Clarke tech dus dat maakt niet uit.


Ik weet het, het was alleen als knipoogje bedoeld hoor.
P.s. De ET9000 bevalt uitstekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Compy
Michel is het misschien een goede oplossing om hier 2.5 schijven in te steken ivm de warmte?


Nee, want het is niet alleen de HDD die erg warm wordt, maar ook de cpu en voeding enm ik denk dat de HDD juist erg warm wordt door de voeding, want deze HDD komt uit mijn DM8000 en daar had ik nergens last van.

De ET9000 heeft naar mijn mening t.a.t. een ventilator nodig.

De behuizing is heel erg compact waardoor er dus ook nauwelijks ruimte is voor een goede luchtstroming.

Maar goed, het is maar mijn mening hoor, die je natuurlijk zonder meer geheel naast je neer mag leggen. wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Yoran
Origineel bericht van: JaxcC
Kan deze conclusie niet geheel ondersteunen smile

Origineel bericht van: Michel
Ik heb beide modellen getest, maar als ik moest kiezen kocht ik toch de VU+.

- De behuizing van de ET9000 is heel erg krap
*** kun je ook positief zien, groter is echt niet nodig!!***
- Drivers werken echt (nog) niet goed
*** uche heeft dream nooit last van gehad!!! ***
- Met ingebouwde HDD wordt het binnenin wel heel erg warm/heet
*** questie van ook Fan inbbouwen ***
- De afstandsbediening is niet best.
*** Heb hier totaal geen probs mee !! ***
- het display is aan de kleine kant.
*** ik kijk TV geen display ***

Het enige theoretische voordeel van de ET9000 is het grotere geheugen, maar in de praktijk levert dat geen enkel voordeel op.
*** heb beide de VU+ en ET9000 en vind de ET9000 beter en sneller reageren, dit kan ten gevolge van het grotere geheugen zijn... ***

Op alle bovenstaande punten is de ***ET9000*** naar mijn mening de betere.

Mvg,

*** Jaxc ***


Met Jaxc eens.
Geen idee wat Michel mee naar huis heeft gekregen, zal allemaal wel.
De ET 9000 bevalt uitstekend.
Mijn geschiedenis, 2 keer een dm7025 en een drama cuberevo.
Echt weer een verademing dit.


Ik ga hierover uiteraard niet verder in discussie. Ik heb volledig on-topic een ET9000 met een VU+ vergeleken en niet met een of andere antieke dreambox.

Wat jij wel of niet vind maakt mij weinig uit.

Ik geef mijn mening, gebaseerd op een uitgebreide vergelijking tussen de beide receivers.

Natuurlijk mag jij (liefst de volgende keer wel een beetje on-topic) ook jouw mening geven, maar ik zit verder niet te wachten op allerlei wellus nietus ellende en behoud ik mij het recht voor jouw mening ook te mogen negeren wink.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De behuizing is heel erg compact waardoor er dus ook nauwelijks ruimte is voor een goede luchtstroming.
Het lijkt me niet zo relevant of er voldoende ruimte is om intern de lucht rond te laten stromen. De koude lucht moet juist van buiten (onder, zijkanten) door het apparaat heen weer zo snel mogelijk naar buiten. Hoe korter de weg naar binnen en buiten, dus hoe dichter de ( gaten in-) de behuizing bij de warmtebron zit, hoe beter (theoretisch) de koeling.

Als de buitenkant ver van de warmtebron zit, dan wordt weliswaar de buitenkant van het apparaat minder warm, maar dat zegt niets over de temperatuur van de componenten zelf. Die kunnen zelfs warmer zijn omdat de 'overdadige ruimte' als een isolatiedeken werkt. (en die moet je dan ventileren smile )

Je kunt alleen vergelijken door werkelijk te meten, dus een meter op de componenten te richten.

Nogmaals, ik neem niet aan dat een paar klunzen dit apparaat op een namiddag in elkaar hebben geprutst, maar dat dit het eindresultaat is van een gedegen ontwerp waar ook de 'doos' en de koeling een integraal onderdeel van uit maakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dit apparaat warm wordt, kan ook veroorzaakt worden door de componenten die gebruikt zijn o.a. in de voeding.

Als er elco's gebruikt zijn met een hoge esr *, zal er per elco meer warmte geproduceerd worden.

Opzichzelf niet zo erg, als de levensduur van de elco's hierdoor maar niet teveel verkort wordt.

Als na 3 jaar alle kritieke elco's uitgeput zijn, is het uiteindelijk toch een duurkoop geweest.

Al zijn er lieden die vaker van ontvanger dan van schoenen wisselen, waardoor dit geen issue is.

Ik wil toch minimaal zo'n 5 jaar ongestoord van de ontvanger kunnen genieten.

 

*~= inwendige weerstand

 

Weet iemand nog antwoord hierop ? :

 

 

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Ik ben benieuwd of de ET9000 met behulp van de mediaplayer in staat is om de meeste videoformaten af te spelen en tevens de .srt ondertitels erbij toont.

Op de Vu+ is dat laatste omslachtig.

Weet iemand hoe dat bij de ET9000 zit?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Michel het zou eigenlijk niet eerlijk zijn deze nu al te vergelijken daar de vu wel een erg grote voorsprong (minmaal 1 jaar) heeft en dus daardoor ook beter drivers heeft.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
@ Michel het zou eigenlijk niet eerlijk zijn deze nu al te vergelijken daar de vu wel een erg grote voorsprong (minmaal 1 jaar) heeft en dus daardoor ook beter drivers heeft.


Heb beide boxen, en meer gehad (500hd, Et-5000 etc).
Maar qua beeld vindt ik de ET-9000 toch het beste.
De VU is het beeld wat wazig, terwijl de ET-9000 scherp blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satspock
Welke loopt bij jou dan beter/sneller de 500hd of de xtrend et 9000?


Ik vind de ET mooier en zeker zo snel werken als de 500HD maar de laatste kan nu nog op multimedia meer aan.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dennis Spoelstra
Origineel bericht van: Cobus R
@ Michel het zou eigenlijk niet eerlijk zijn deze nu al te vergelijken daar de vu wel een erg grote voorsprong (minmaal 1 jaar) heeft en dus daardoor ook beter drivers heeft.


Heb beide boxen, en meer gehad (500hd, Et-5000 etc).
Maar qua beeld vindt ik de ET-9000 toch het beste.
De VU is het beeld wat wazig, terwijl de ET-9000 scherp blijft.


Misschien off topic maar wilde dit toch even kwijt.
Heb een Pioneer Plasma die ISF gecalibreerd is, gebruik van top kwaliteitskabels e.d.
Bij de Azbox heb/had ik het idee dat deze iets strakkere, warmere beelden heeft dan de ET9000 (heb ik nu sinds afgelopen zaterdag).
Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Origineel bericht van: satspock
Welke loopt bij jou dan beter/sneller de 500hd of de xtrend et 9000?


Ik vind de ET mooier en zeker zo snel werken als de 500HD maar de laatste kan nu nog op multimedia meer aan.


Ja? :

Ik ben benieuwd of de ET9000 met behulp van de mediaplayer in staat is om de meeste videoformaten af te spelen en tevens de .srt ondertitels erbij toont.
Op de Vu+ is dat laatste omslachtig.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...