Ga naar inhoud


ET9000 of VU+ Duo?


jinnoe

Aanbevolen berichten

Leuk idee kom ik hier tegen: een kleine ruimte met een kachel erin en ventilatie-openingen blijft veel koeler dan een grote ruimte met dezelfde kachel en ventilatie-openingen.

Dat opent perspectieven voor een nieuw aan te schaffen verwarming hier in huis als de huidige aan z'n end is. Kan ik een veel goedkopere nemen laugh

 

Voor de rest, ik heb geen 9000 en wel VU's. Die draaien prima met een zeer fraai beeld en lopen zeker een tijd voor op de 9000 en hebben goede ondersteuning. Dat laatste is mogelijk op termijn nog een belangrijk punt voor de vergelijking.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb wat vrienden die elke keer vragen als zij op bezoek zijn of ik hun ET-9000 wil verbeteren en/of ik eventueel mijn VU+DUO wil omruilen.

Zoals zij zeggen, de sat-receivers VU+DUO en ET-9000 zijn gelijkwaardig, kijk maar op de diverse forums maar jouw VU+DUO doet het toch net iets beter/meer, is "soepeler" en geeft een perfecte beeldkwaliteit.

Over de warmte ontwikkeling in hun ET-9000 spreken ze (nog) niet.

 

Ik weet het, dit is zo subjectief als de pest. Maar bij een werkelijk vergelijk, ofwel praktijk test van afgelopen weekend is mijn keuze (wederom) snel gemaakt............... VU+DUO :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook de et 9000 getest . Ik kan je vertellen dat het mij persoonlijke tegen viel . Er is op veel dingen de kantje's van af gelopen .

 

Een paar dingen waar ik me aan ergerde .

 

- een vaste stekker .

- mikey mouse remote

- als je de hdd op de houder monteerd en de kabel bevestigd kun je de houder niet meer vast schroeven , dus moet de kabel weer los om naarderhand als het hele zwikkie ingebouwd zit onder een rare hoek weer in de hdd moet duwen .

- de hdd kan trillen omdat die niet in de rubbers ligt .

- hij wordt warm (vooral de voeding bij een hdd).

- matig in de doos ( je wilt ook wat uitpakken he )

- de ontvanger voelt wat hyvion achtig aan .

 

 

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag een Xtrend ET9000 gehaald.

En ik ben meteen weer helemaal blij.

 

Een deja vu met de DM-7025 die ik had, alleen nu in HD.

Over de discussie VU DUO / ET9000?

 

Ik vind de VU foeilelijk en de VU is slecht te krijgen op dit moment.

En in de ET9000 zit een plek voor een 60mm fan die ik nog wel ga plaatsen.

Zo'n langzame Noiseblocker wordt dat denk ik.

 

Verder tot nu toe een fantastische box voor een redelijke prijs.

 

Ik heb destijds de Homecast HS8100 gekocht omdat ik er goedkoop aan kon komen en omdat Dream geen ontvanger had als vervanger van de DM-7025.

Helaas heeft Dream nog steeds niks in die categorie.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ET9000 draait op de kop af nu 6 maanden probleemloos met ingebouwde HD en zonder fan.

 

De WAF (of FAF) van het apparaat ligt verbazingwekkend hoog in mijn huishouden.

 

Zodra een van mijn Topfields het begeeft, wordt hij door een ET9000 vervangen.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: RobbieT
Ik vind de VU foeilelijk en de VU is slecht te krijgen op dit moment.


Dat verhaal is nergens op gebaseerd want de VU+ is prima verkrijgbaar in Nederland, maar ook gewoon bij de Duitse distributeurs.

Als ik moest kiezen kocht ik de beter ontworpen, beter geventileerde en beter ondersteunde VU+ DUO.

De prijs is ook gelijk en de behuizing is een kwestie van smaak. Het display in de VU+ is wel een stuk groter en de afstandsbediening beter en dat zou ik dan weer belangrijker vinden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel


Sinds wanneer trek je lucht een apparaat in?
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld en het domste dat je kunt doen.



Als dit het domste is, waarom heeft mijn cpu dan 4° koeler mét intake dan zonder?

Het is juist heel verstandig om verse (frisse) lucht door het apparaat te blazen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In een computer misschien omdat daar vooral voor de CPU veel koeling nodig is. Daar zijn dan altijd nog andere fans aanwezig die precies het tegenovergestelde doen, ofwel warme lucht naar buiten voeren.

 

In een satellietontvanger plaats je een enkele fan niet helemaal onderin, onder een HDD en blaas je de verse lucht naar boven, tegen de HDD waar de (inmiddels verwarmde) lucht maar met moeite omheen kan komen.

 

Dan plaats je een fan helemaal bovenin (waar de warme lucht zich verzamelt) en voer de de warme lucht meteen naar buiten, die dan aan de onderkant aangevuld wordt met verse (koudere) lucht, waardoor je een mechanisch versterkte natuurlijke luchtcirculatie krijgt.

 

Zoals het nu gemaakt is, zal ventilatie (gezien de ontbrekende toerentalregeling) altijd luidruchtig en inefficiënt werken en veel stof het apparaat in 'trekken'.

 

Een fan is in de ET9000 standaard niet aanwezig, er is geen toerentalregeling en de enige plek om eventueel een fan te plaatsen is simpelweg niet goed gekozen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks een aantal gebreken ben ik toch enthousiast over de ET9000.

Dream was ook nooit perfect.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: RobbieT
Dream was ook nooit perfect.
Precies, en dat wordt vaak vergeten (?). Sterker nog: DM heeft nogal eens kwalitatief zwakke producten geleverd.

Origineel bericht van: RobbieT
Ondanks een aantal gebreken ben ik toch enthousiast over de ET9000.
En daar gaat het uiteindelijk om.
Overigens: ik vind het altijd wel fijn om naast de sterke ook de zwakke punten van een apparaat te kennen: dat maakt een aankoopbeslissing wat evenwichtiger. Want er mankeert idd overal wel wat aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Overigens: ik vind het altijd wel fijn om naast de sterke ook de zwakke punten van een apparaat te kennen: dat maakt een aankoopbeslissing wat evenwichtiger. Want er mankeert idd overal wel wat aan.

Hadden we dat destijds van de Inverta's maar geweten laugh

Nog enkele maanden en ik stap ook over naar de Xtrend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: RobbieT
Ondanks een aantal gebreken ben ik toch enthousiast over de ET9000.
Dream was ook nooit perfect.


We hebben het hier over een Clarke Tech en over een VU+ duo en dan met name de verschillen tussen die twee. We hebben het dus hier niet over een dreambox.

Loze kreten als een 'Dreambox was ook niet perfect' gaan nergens over. Dit afgezien van het feit dat de producten van de laatste twee jaar naar mijn mening wel perfect zijn. (DM8000 en DM800SE). Het enige dat wat mij betreft op die producten aangemerkt kan worden is de relatief hoge prijs, waar wel ook op diverse punten betere hardware tegenover staat.

Als je heel objectief naar een Clarke Tech ET9000 gaat kijken is dat een leuke twin tuner die zeker niet perfect is. Voor het geld krijg je best redelijk waar, maar de behuizing is gewoon slecht ontworpen, de afstandbediening is een prul en de drivers zijn nog steeds verre van optimaal.

De box wordt heet van binnen en zoals we allemaal wel weten komt dat de leeftijd van de elektronica en HDD niet ten goede.

Die feiten bagatelliseren is jezelf voor de gek houden. Ik heb diverse metingen uitgevoerd en van alle geteste apparatuur wordt alleen de ET9000 ongezond heet van binnen.
Uiteraard zijn steeds dezelfde omstandigheden, dezelfde HDD en dezelfde meetapparatuur gebruikt.

Zelf vind ik het verder ook een hele leuke receiver voor ogenschijnlijk een relatief laag bedrag. Je moet echter niet vergeten dat er nauwelijks ontwikkeling aan te pas is gekomen. De fabrikant heeft dat grotendeels bij de concurrentie afgekeken, gebruik gemaakt van Broadcom tools, een of-the-shelf behuizing en gebruikt voor 97% de software van derden. Dan is de prijs eigenlijk juist weer relatief hoog want aan materiaal staat er hooguit $50,- op je plank.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff wachten dan tot alibaba ze voor die prijs aanbiedt :D

 

Ik ben nog steeds onder de indruk van de performance van deze STILLE box, maar maak me idd zorgen over de warmte. Ik neem aan dat we daar binnenkort iets over in een review kunnen lezen.

 

Valt er iets zinnigs te zeggen over de te verwachten verkorting van de levensduur bij de gemeten temperaturen?

 

Een verkorting van de levensduur is niet interessant als de MTBF van 60 naar 30 jaar gaat. Maar van 10 naar 3 jaar...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is vrijwel onmogelijk precies te zeggen want daarvoor moet je dan de veroudering onder gecontroleerde omstandigheden met meerdere samples gaan testen.

 

Daar heb ik geen apparatuur (en geen tijd) voor.

 

Wel mag je gerust stellen dat daarmee de verwachte levensduur in ieder geval altijd (flink) verkort wordt.

 

Vooral elco's kunnen daar slecht tegen. Zeker als zoals bij een receiver de temperaturen veel schommelen. Aan of stand-by kan zo 15 tot 55 graden schelen, maar ook het mainboard zal bij grote temperatuursverschillen gaan krimpen en uitzetten waardoor componenten kunnen gaan wringen waardoor solderingen kunnen scheuren.

 

Het e.e.a. is dan ook weer afhankelijk van de gebruikte kwaliteit componenten en natuurlijk van de temperatuur in de box en die is echt vrij hoog in vergelijking tot zijn concurrenten.

 

Ik heb de wijsheid ook niet in pacht en met de door mij gebruikte apparatuur kan ik niet alles testen, maar vergelijken was in dit geval natuurlijk wel uitstekend mogelijk en dan vallen ook de zwakke en sterke punten van de diverse receivers meteen op.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de tijd het zal leren ook ik ben erg tevreden met de ET-9000 hij doet wat ik ervan verwacht alleen de drivers dat is wel jammer maar je moet niet vergeten dat deze nog niet lang op de markt is en dat je die vergelijking met een dream of vu dan ook niet kunt maken.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...