Ga naar inhoud


ET9000 of VU+ Duo?


jinnoe

Aanbevolen berichten

Nog maar 1 dagje wachten volgens et-support forum:

"Preannounce new drivers 16-5

 

There is a preannouncement about new drivers for the XTREND ET9000

 

Be carefull:

Because the memory structure is changed the drivers will not work good in older build images. You have to wait till the drivers are available with the new build.

 

 

The first test I made with the new drivers are very great.

All media issues in driver seems to be fixed and it looks like through the AC3+ support it's one of the best E2 media box available.

 

Blindscan is activated in the box and the scans seems very fast compare with other boxes. I don't know to much about feedhunting but so far I see it has very high potention!!

 

Recording 7 different HD channels + PIP/Iframe HD + Timeshift is working without problems. "

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Het originele bericht is:

 

Citaat:
here is a preannouncement about new drivers for the ET9000

 

Be carefull:

Because the memory structure is changed the drivers will not work good in older build images. You have to wait till the drivers are available with the new build.

 

 

The first test I made with the new drivers are very great.

All media issues in driver seems to be fixed and it looks like through the AC3+ support it's one of the best E2 media box available.

 

Blindscan is activated in the box and the scans seems very fast compare with other boxes. I don't know to much about feedhunting but so far I see it has very high potention!!

 

Recording 7 different HD channels + PIP/Iframe HD + Timeshift is working without problems.

 

Xtrend is slechts een Nederlands plakmerk en waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar we gaan hier niet als verkapte reclamecampagne voor Walter dienst doen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: Michel
.....Wel mag je gerust stellen dat daarmee de verwachte levensduur in ieder geval altijd (flink) verkort wordt.......

Dat is helaas absoluut een feit. Dat soort temperaturen zijn de grote veroorzaker van een zeer sterk verkorte levensduur.
Het is jammer dat zowel de DUO als de beide ET's niet gebruik maken van een even eenvoudige als goede en goedkope oplossing, namelijk een temperatuur gestuurde ventilator. Nooit te warm en nooit meer geluid dan echt nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
waarschijnlijk bedoelde je het niet zo, maar we gaan hier niet als verkapte reclamecampagne voor Walter dienst doen.
Uiteraard, sorry blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het wel eens met het feit dat die temperatuur slecht is voor de spullen.

Daarom heb ik er toch maar een fan in gezet.

De aansluiting en plek zijn er toch voor aanwezig.

 

En de temperatuur van de box gaat dan opeens flink omlaag.

Ik denk dat ze die fan er vanuit de fabriek al in hadden moeten zetten.

 

De VU DUO en de Dreambox DM800Se hebben ook niet voor niets een fan.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een weekje een ET9000 en dik tevreden.

 

Met een 2tb Samsung erin en openpli beta geen enkel probleem.

 

Opnames, timeshift, mediaplayer AVI ook probleemloos.

 

Lekker stil tov VU+ , staat in open kast met achter in kast 12cm outtake, wat helpt voor de afkoeling.

 

Ik gebruik ook de doorlus naar een dm800 , welke de VU+ niet heeft.

 

Daarbovenop heeft de ET een heel mooie look.

 

De nieuwe VU's staan voor de deur, en dan blijft de vraag of de ondersteuning nog wel zal verder gaan voor huidig model, terwijl de ET recenter is en langer in de verkoop zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen een ET9000 in huis en ik moet

zeggen: een geweldig machientje!

 

Ik kan 'm niet vergelijken met een Vu+ , want daar heb

ik geen ervaring mee.

 

Maar wat ik zoal heb gelezen, ontlopen ze elkaar niet

veel.

Mijn keus was vooral gebaseerd op het vooruitzicht van

blindscan. Als ie dat kan, dan kan ik mijn Fortec,

DM500 en UfS910 de deur uit doen.

Scheelt weer een hoop kabel-spaghetti.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Duolist
Origineel bericht van: wammeswaggel
.....Mijn keus was vooral gebaseerd op het vooruitzicht van blindscan. Als ie dat kan, dan kan ik mijn Fortec,DM500 en UfS910 de deur uit doen.
Scheelt weer een hoop kabel-spaghetti.

Zo te zien heb jij een hoop ervaring met blindscannen. Ik ben dan ook heel benieuwd naar je ervaringen met de 9000 in dat opzicht, ook v.w.b. smalbandige signalen. De volgende driverupdate zou blindscan moeten ondersteunen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat is vrijwel onmogelijk precies te zeggen want daarvoor moet je dan de veroudering onder gecontroleerde omstandigheden met meerdere samples gaan testen.
Valt wel mee, er zijn wel nogal wat ervaringscijfers beschikbaar over levensduur van componenten. Onder de aanname dat de grootste problemen zitten in de levensduur van de elco's is het zelfs redelijk simpel:

T(life)= T(spec)*2^Dt/10

Dt=delta tussen max. gespecificeerde en werkelijke temperatuur.
De formule is uit te breiden door te spelen met hoe lang een bepaalde temperatuur wordt bereikt. Wellicht staan de spec's zelfs óp de gebruikte elco's, dus als iemand de kap er toch af heeft... smile

Als de temperatuur tot boven de 60 graden oploopt moeten in ieder geval elco's gebruikt zijn voor max. 105 graden (redelijk normaal tegenwoordig). Ga je uit van 'altijd' 60 graden, en 10 jaar (88.000 uur) gewenste levensduur, dan moeten de elco's volgens de formule gespecificeerd zijn voor minimaal 4000 uur.

Kwaliteitselco's halen 10.000 uur op 105 graden, als die gebruikt zijn is het voor de elco's geen probleem.

Goedkope elco's halen slechts 1000 uur bij 85 graden en zouden het dan nog geen jaar volhouden in een ET9000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jouw berekeningen houden helemaal geen rekening met de kwaliteit van de gebruikte elco's.

 

In zo'n geval werkt echt alleen een praktijktest onder gecontroleerde omstandigheden betrouwbaar hoor.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh?

Ik citeer:

"Kwaliteitselco's halen 10.000 uur op 105 graden"

 

En:

"Goedkope elco's halen slechts 1000 uur bij 85 graden"

 

Zuiver theoretisch, en speculatief, kan het dus best zijn dat:

-een ET 9000 10 jaar meegaat door gebruik van kwalitatief betere componenten.

-Andere merken 10 jaar meegaan door goedkopere componenten beter te koelen.

 

Dat maakt onderling vergelijken zo moeilijk, maar als iemand de moeite wil nemen om te kijken wat er op de elco's van de ET en de Vu+ gedrukt staat komen we wellicht verder. Meestal staat de kwaliteit er gewoon op, de kwaliteit van een elco is geen wazig gegeven wat alleen door een praktijktest te verifiëren is, maar is al bij productie bekend, wordt gewoon door de fabrikant van de component gepubliceerd en is dus na te kijken.

 

Uit de formule blijkt ook hoe effectief koelen is: elke 10 graden temperatuurverlaging geeft een verdubbeling van de levensduur van een elco.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...