Ga naar inhoud


ET9000 of VU+ Duo?


jinnoe

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Misschien zit het tussen de oren , maar doordat de vu+ bijna hetzelfde software van de Dreambox 8000 draait ben ik gauw geneigd hiervoor te gaan kiezen. Dreambox heeft veel betrouwbaar ondersteuning, maar de VU+ is geen Dreambox.
Maar als ik de berichten zo hier en daar leest dan is niet geheel waar.


Wat ondersteuning en bewezen betrouwbare support betreft, zit je natuurlijk bij Dream Multimedia beter. Dat is sinds 2002 een bewezen betrouwbare fabrikant en ontwikkelaar van de Enigma II software.

Dat is bij de andere fabrikanten wat waziger en er is ook geen bewezen staat van dienst.

Bij de Dreambox betaal je naast een veel betere afstandsbediening en diverse andere extra features natuurlijk wel hoofdzakelijk meer voor de (goede) naam.

De Clarke Tech en de Vu+ zijn in de praktijk vrijwel identiek, alleen de afstandsbediening van de VU+ is wel iets beter.

Beide afstandsbedieningen zijn wel een stuk slechter dan die van een Dreambox DM800SE/DM8000HD-DVD.

Mij lijkt de Clarke Tech ET-9000 nogmaals een prima keuze, als je niet het budget hebt voor een DM8000HD-DVD.

Mvg,

Michel



Michel,
ik heb dezelfde gedachtengang wat Dreambox betreft, alleen de prijs van bijna 900 flapjes vind ik wat aan de hoge kant.
voor de helft v/d prijs krijg je wel bijna een "vergelijkbaar" product.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Beide afstandsbedieningen zijn wel een stuk slechter dan die van een Dreambox DM800SE/DM8000HD


Nou moet ik zeggen dat die zwarte afstandbedieningen die nu bij de DM 8000/800 geleverd wordt geen fijne AB is het lijkt wel of je hier 3 keer harder op moet drukken als de oude grijze. En deze was wel een super AB

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Koreanen


No shit Sherlock! Uiteraard zijn we geïnteresseerd in de firma die dit ontwikkelt, niet de nationaliteit.

Een goede Linuxontvanger zuig je niet zomaar uit de duim. Waar Kathrein en VU+ allebei bij Marusÿs vandaan komen, kan ik bij de ET9000 geen link vinden met Marusÿs. Ik ben zeer benieuwd welke fabrikant dan wel de kennis heeft verkregen in één keer een apparaat als dit uit de fabriek te laten rollen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ET9000 van Clarke Tech, maar las elders dat de apparaten identiek zijn en dat zelfs de Xtrend sticker over de Clarke Tech sticker geplakt zit.

 

Het is mijn eerste open Linux ontvanger en dit bevalt meer dan uitstekend.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ik heb een ET9000 van Clarke Tech, maar las elders dat de apparaten identiek zijn en dat zelfs de Xtrend sticker over de Clarke Tech sticker geplakt zit.

Het is mijn eerste open Linux ontvanger en dit bevalt meer dan uitstekend.



Inderdaad er zit gewoon een plaatje over de naam Clarke tech heen ik heb dan ook het plaatje verwijderd.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb jarenlang een cuberevo gehad , soms met plezier, maar soms ook tot ergernis. Vanwege het uitblijven van goede software die de kinderziektes er uit haalt en fatsoenlijke ondersteuning van de fabrikant ben ik nu overgestapt naar een Xtrend. Gisteren besteld en die zal vandaag of morgen wel aankomen. Vooral na het lezen van alle positieve reactie's op dit forum de keus gemaakt voor de Xtrend.

 

Mvg

Doctor V

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de VU+ niet was uitverkocht toen ik in de winkel kwam, dan was ik daarmee thuisgekomen. De ET9000 op aanraden van de winkelier meegenomen om eens te proberen en geen moment spijt van gehad.

 

Wat mij het meest opvalt is, dat voor het eerst mijn vrouw enthousiast is over een ontvanger (er zijn er vele langsgekomen....) en dat voor een "moeilijke" linuxbox.

 

Natuurlijk is ze eigenlijk vooral enthousiast over een vlot lopend Enigma2 (weten die vrouwen veel), dus zou dat denk ik ook zijn geweest over een DB of VU+.

 

Voor het bedrag waarvoor deze ontvanger over de toonbank gaat vindt ik het echt een aanrader (zelfs met een achterlijk anti kloon systeem).

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn alle Twin Tuners van merken als Homecast, Topfield en Rebox daarmee veel te duur en te beperkt geworden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke heren, dank voor de vele info.

Zodra mijn vakantiegeld binnen is dan ben ik een trotse eigenaar van een ET 9000. Of het een clarke tech of Xtrend wordt weet ik nog niet, want de keus is best moeilijk....hahahahahahh!!!!

Mijn vraag of er een kabeltuner ingebouwd kan worden is nog niet beantwoord. Wie kan me dat bevestigen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, kan niet. Wellicht wordt of is het mogelijk een USB DVB-C stick aan de praat te krijgen.

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Nee, kan niet. Wellicht wordt of is het mogelijk een USB DVB-C stick aan de praat te krijgen.

Gr
JeDeJe


Er worden al dvb-c usb tuners ondersteunt. Ik dacht van suntek oid.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...