Ga naar inhoud


ET9000 of VU+ Duo?


jinnoe

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Origineel bericht van: Cobus R
Origineel bericht van: satspock
Welke loopt bij jou dan beter/sneller de 500hd of de xtrend et 9000?


Ik vind de ET mooier en zeker zo snel werken als de 500HD maar de laatste kan nu nog op multimedia meer aan.


Ja? :

Ik ben benieuwd of de ET9000 met behulp van de mediaplayer in staat is om de meeste videoformaten af te spelen en tevens de .srt ondertitels erbij toont.
Op de Vu+ is dat laatste omslachtig.


Heb je een voorbeeld met srt ondertiteling?

De ET speelt hetzelfde af als VU+ duo, voordeel dan de ET en de nieuwe VU+ (UNno) is dat het meer audio codec ondersteunt, veel beter beeld kwaliteit heeft en sneller zapt dan alle "oude modellen" smile

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

en dan begint de discussie weer van voor af aan.

 

koop nu maar gewoon een van beiden en je kunt het allemaal zelf bevestigen wat geschreven en gesuggereerd werd.

 

betreffende die audio codecs was wellicht de bedoeling te schrijven audio + video codecs.

en die laadt men er gewoon bij

dus op et of vu idem

 

de basis vraag staat in het ET9000 subforum dus wie leest daar,

juist de liefhebbers van ET-phone home

 

koop in godsnaam zo'n receiver

en achteraf ontdek je, verdulleme er zijn nog nieuwere betere types...

dus je kunt ook eindeloos wachten

 

vu of et maken jou tenminste een tevreden sat-kijker hetgeen je zeker niet verwacht zou hebben met al die negatieve berichten in vergelijking met.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leek mij niet zo'n vreemde vraag, .srt files zijn gemeengoed bij gedownloade films.

Ik heb nu een Vu+ in bruikleen ter test, maar ik ben ontevreden over de weergave van ondertitels bij deze films, zeer gebruiksonvriendelijk dus.

En dan zijn er natuurlijk mensen die vinden dat je dit op een mediaplayer moet doen, maar waarom zoveel apparaten als het met één kan?

 

Maar ik zal wel in het ET-phone home subforum gaan zoeken naar antwoorden, als dit al als off topic wordt beschouwd!

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: LINKEY
De ET speelt hetzelfde af als VU+ duo, voordeel dan de ET en de nieuwe VU+ (UNno) is dat het meer audio codec ondersteunt, veel beter beeld kwaliteit heeft en sneller zapt dan alle "oude modellen" smile


Ammehoela wink

De ET9000 speelt aanzienlijk minder veel verschillende formaten (correct) af.

De drivers zijn duidelijk minder!

Ik heb beide uitgebreid met elkaar vergeleken met exact dezelfde mediabestanden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel je moet ook niet vergeten dat de vu al meer dan een jaar oud is en de et nog maar maximaal een half jaar en dat er dan verschil zit in de drivers lijkt mij logisch Dream had de drivers ook niet meteen in orde en op het niveau van nu toch ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan een receiver alleen beoordelen op wat hij ten tijde van de test/vergelijking (nu dus) kan.

 

Niet op wat hij misschien over een jaar kan.

 

Nu zijn de drivers nu eenmaal nog niet best en de drivers van de VU+ DUO stukken beter. Ik kan er niet meer en niet minder van maken.

 

Dit topic vraagt om een vergelijking tussen de beide en als je eerlijk bent is de VU+ DUO op dit moment gewoon de betere.

 

Waar ik het meeste moeite mee heb is de hardware van de ET9000. Die behuizing is echt te krap en de receiver wordt echt veel te heet. Dat gaat de levensduur van het apparaat gewoon echt aanzienlijk verkorten.

 

Aan de drivers is nog iets te doen, maar aan de behuizing in principe niet. Het is in de ET9000 niet eens mogelijk fatsoenlijk een ventilator in te bouwen.

De ruimte onder de HDD is daar helemaal niet voor geschikt en verder kan je nergens fatsoenlijk een ventilator kwijt.

 

Welke mafkees-ontwerper voorziet een ventilator inbouwplaats helemaal onderin de receiver onder de HDD? Warme lucht gaat naar boven en wil je ook op dat punt direct de receiver uit werken. Niet nog eens door heel de receiver heen, langs de krap ingebouwde HDD af en aan de onderkant er (soort van) uit, waar de warme opstijgende lucht de receiver vervolgens weer opnieuw verwarmt.

 

Je moet in deze behuizing al behoorlijk je best doen er als simpele consument zelf een HDD in te bouwen.

 

Ik ben er niet kapot van, maar op de slechte behuizing en de relatief slechte drivers na, is het verder wel een hele leuke box.

 

De wijze waarop de scroll functie in het relatief kleine display werkt, is wel technisch erg knap gemaakt. Het werkt namelijk in tegenstelling tot pogingen van andere fabrikanten wel goed.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

IK ben het met Michel wel eens, ik ben ook een beetje afgeknapt op de ET-9000 wegens de warmte ontwikkeling tijdens de test die ik gedaan heb. Andere receivers, zoals de dreambox, worden weliswaar ook wel erg warm, maar deze hebben veel betere mogelijkheden tot het aanbrengen van koeling die effectief kan werken.

 

De VU+ is echt lekker koel en binnen in de kast is lekker veel ruimte, ik heb deze gebruikt in mijn VU+ voor de inbouw van de USB hub, een compact flash kaartlezer,één USB-T stick en één USB Wlan stick, de USB sticks zitten tegen de achterzijde naast de gewone tuner, helaas heb ik wel ter grootte van de binnenschroef van de antenne stekker van de stick een gat moeten boren in de achterwand, maar dan kun je hem ook vastschroeven aan de achterwand en dan de antenne doorlussen. Aan de buitenkant ziet het dan hetzelfde uit als was het een ingebouwde DVB-T. En dan nog is er voldoende ruimte voor de luchtstroom/koeling. In de ET-9000 was hiervoor veel minder plaats, maar goed zo een uitbreiding gaat wat ver, maar toch. De VU_ duo is voor mij de ultieme tweak box, ben heeeeel tevreden over de hardware en dat de zaak zo koel blijft en dat ik achter de box geen loshangende sticks heb zitten, want uiteindelijk wil je toch het maximale uit enigma2 halen, lees 4 tuners dan en het is dan ook nog allemaal betaalbaar. Er zijn genoeg mede satters die €1000,00 niet uit het gezinsbudget kunnen trekken voor de hobby en de VU+ maakt dit alles dan voor de helft mogelijk en je kunt rustig de zaak uitbreiden met niet al te dure sticks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage is een officiel plaatje van broadcom over de temperatuur.

 

De ET9000 en eigenlijk alle andere BCM ontvangers zitten nog allemaal in de koele segment. Ook al voelt het warm aan dit heeft totaal niks te zeggen.

post-37638-1318261987,6547_thumb.jpg

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Ja maar de inbouw van een 3,5" harde schijf houdt de straling tegen cq. verhoogt de warmte ontwikkeling en met name boxen met harde schijven worden juist zo warm. Die warmte zal zich uiteindelijk wel over de box uitbreiden als je deze lange tijd aan laat. Wat dan veilig is zal de tijd uitwijzen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt zeggen wat je wilt maar deze decoder zit nog altijd beter in elkaar als die oude dream 800 want dat was niet normaal hoe ongelukkig ze daar alles ingebouwd hebben zoals de hdd dat de snoeren niet eens de ruimte hebben tussen de hdd en de tuner als je praat over een niet doordacht concept dan is/was die het wel

 

ps hier heeft hij gewoon goed gewerkt maar werd warmer als de et terwijl die laatste een veel snellere processor heeft.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat als er straks een test wordt gepubliceerd de uitspraken ook door feiten worden gestaafd. Dus meetresultaten van de temperatuur van componenten. Deze behuizing zorgt er m.i. namelijk juist voor dat er een betere warmteafvoer plaatsvindt.

 

Concluderen dat een theoretisch in te bouwen fan op de verkeerde plaats zit, 'want warmte moet omhoog' is ook veel te kort door de bocht. Je kunt ook concluderen dat je de fan de verkeerde kant uit laat draaien. Zonder specs kun je slechts raden naar de bedoeling van het ontwerp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Fretsat
Inderdaad, het ventilatiegat aan de onderkant is ook niet het uitblaaspunt, maar het aanzuigpunt.


Sinds wanneer trek je lucht een apparaat in?
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld en het domste dat je kunt doen.

Origineel bericht van: cobus-r
je kunt zeggen wat je wilt maar deze decoder zit nog altijd beter in elkaar als die oude dream 800 want dat was niet normaal hoe....


Misschien heb je het gemist, maar we hebben het hier niet over oude dreamboxen, maar over het verschil tussen een ET9000 en een VU+.

De rest is allemaal ongewenste ruis.

Citaat:
In bijlage is een officiel plaatje van broadcom over de temperatuur.

De ET9000 en eigenlijk alle andere BCM ontvangers zitten nog allemaal in de koele segment. Ook al voelt het warm aan dit heeft totaal niks te zeggen.


Dat plaatje zegt om precies te zijn: Niets!

De voeding (en andere componenten) worden ook heel erg warm en die gaan wel degelijk een stuk sneller kapot (vooral elco's) vanwege de extreme hitte die de ET9000 produceert.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Sinds wanneer trek je lucht een apparaat in?
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld en het domste dat je kunt doen.
Dat is nu juist de meest gebruikelijke gang van zaken. Feitelijk (natuurkundig) is er niet veel verschil tussen het induwen van koude lucht of het uitblazen van warme.

Bijna elk apparaat met geforceerde koeling heeft een ventilator op het warmste punt die de warme lucht uitblaast en dus de koele lucht het apparaat intrekt. Dat is de gemakkelijkste oplossing en er kan bij plaatsgebrek een zeer kleine, maar snel draaiende, ventilator worden gebruikt om voldoende lucht te verplaatsen.

Het omgekeerde proces wordt meestal gedaan met een grote(re) ventilator die langzaam draait. Vergelijk het met de grote plafondventilator tegen de kleine tafelventilator. Beide werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...