Ga naar inhoud


hewlett packard laserjet 5 wil niet printen


tipje

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een hewlett packard laserjet 5.

Deze word wel herkend door windows 7, laat hem wel zien in de lijst met printers.

Is aangesloten met de parallel poort.

Wanneer ik een print opdracht geef, komt wel de printer icoontje onder in de taakbalk.

Maar er staat dan 0 in de wachtrij.

Weet iemand wat ik moet veranderen.??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Wanneer ik een print opdracht geef, komt wel de printer icoontje onder in de taakbalk.
Maar er staat dan 0 in de wachtrij.

Die wachtrij is de wachtrij van de Windows printerspooler.
Zodra de opdracht naar de printer is gestuurd (dat kan heel snel) staan er uiteraard geen printopdrachten meer in de wachtrij. Die staan dan in het geheugen van de printer.
Wat staat er in display van de printer als je een printopdracht hebt verstuurd?

Soms word er een printopdracht gegeven met een ander papierformaat dan de printer aankan, of in de papierlade heeft (legal, of A4). De printer moet dan verschalen, maar wil een bevestiging via het knopje online op de printer om dat te doen.
Ook als er een printopdracht word gegeven met handmatige invoer ipv automatische invoer, wil de printer een bevestiging.

Kijken naar de default instellingen van de printer is daarom een goed advies.
Link naar reactie
Delen op andere sites

er blijft in de display van de printer staan ready.

Het icoontje op de pc geeft direct aan 0 opdrachten in wachtrij.

wanneer ik op de start knop druk van de printer geeft hij weer offline, het lukt wel om een self test te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wijst erop dat er geen (goede) communicatie is tussen pc en printer. Probeer eens een andere printerkabel of haal het eens los en zet het opnieuw vast.Het kan een simpel vuil contact zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

parallel kabel afgekoppeld en een seriele kabel aangesloten.

Wanneer ik nu een print opdracht print hij wel.

Waarschijnlijk zit/zat het in de kabel dus.

Bedankt alle voor het meedenken.

Duurt alleen nog een tijdje voordat hij print als ik de opdracht heb gegeven.

Duurt dan wel 1 minuut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

laugh

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja want nu ben je misschien met de standaard 9600 baud aan het printen. Dat zou je wel weer in je queue moeten kunnen zien.

 

Kijk effe of je de baudrate kan opkrikken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt bij de printerdriver (vaak bij de poort opties) waarschijnlijk wel op parallel instellen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...