Jump to content


Melding na plaatsen, installeren van Windows 7 op SSD schijf.


Henri Aalten

Recommended Posts

Nadat ik een nieuwe SSD schijf heb geplaatst, in daarna Windows 7 heb geinstalleerd. Krijg in nadat, de computer meerdere malen opnieuw is opgestart, de volgende melding. Reboot ant Select proper Boot device or Insertie Boot Media in selected Boot device and press à key

 

De computer start dan niet meer op, nadat deze meerdere ma een opnieuw is opgestart.

 

Ook wordt mijn 2e hdd niet gezien in verkenner. Wel in aparaad beheer.

 

Wat betekend dit ??

hoe los ik het op ??

Link to comment
Share on other sites


  • Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

je moet in de bios je bootdevice aanpassen.. Die staat waarschijnlijk op een andere harde schijf ingesteld.

 

Kijk in je gebruiksaanwijzing. Ik weet niet wat voor een moederboard je hebt, dus weet ook niet hoe de bios in elkaar steekt.

 

Normaal gesproken:

 

als 1e je dvd speler

als 2e een harde schijf (in dit geval je SSD)

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie twee dingen... hij start niet op, terwijl de SSD wel als bootdisk staat.

 

Je hebt wel apparaat beheer, terwijl hij niet opstart. Apparaatbeheer zie je alleen vanuit windows....

 

Ik neem aan dat je windows geïnstalleerd hebt vanaf een dvd die zelf opgestart is en niet vanuit een andere windows installatie?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

Dan kun je vanuit je installatie DVD een opstart herstel uit laten voeren...

 

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

Origineel bericht van: winwiz
Dan kun je vanuit je installatie DVD een opstart herstel uit laten voeren...

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions


Ik zal daar na kijken.
Wel een vraag, waarom start de computer na installatie van Windows de eerste 4 à 5 keer wel goed op, en daarna met de melding, zoals in het begin omschreven ???
Link to comment
Share on other sites

Tja, ik kan niet bepalen wat je wel en niet (per ongeluk) gedaan hebt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

als je verder niets vreemds hebt gedaan, dan zou het kunnen zijn dat je ssd naar de vaantjes is.

 

Het is raar dat als je daar gewoon windows op hebt geinstaleerd en dat 4 dagen goed loopt het ineens niet meer werkt. Laatste wijziging die je hebt gedaan is die ssd er bij zetten, misschien heb je een maandag ochtend exemplaar wat er nu de brui aan heeft gegeven?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link to comment
Share on other sites

Origineel bericht van: wiz
als je verder niets vreemds hebt gedaan, dan zou het kunnen zijn dat je ssd naar de vaantjes is.

Het is raar dat als je daar gewoon windows op hebt geinstaleerd en dat 4 dagen goed loopt het ineens niet meer werkt. Laatste wijziging die je hebt gedaan is die ssd er bij zetten, misschien heb je een maandag ochtend exemplaar wat er nu de brui aan heeft gegeven?


Nog geen eens 4 dagen. Na installatie kan ik ongeveer 4 à 5 kier opstraren, en dan gaat het mis. Zie begin.
Link to comment
Share on other sites

Ook met een 2e nieuwe SSD schijf, het zelfde probleem, en foutmelding.

Ga terug naar een gewone HDD, dan doet mijn computer het weer.

 

Blijkbaar, zijn de SSD schijven, nog niet aan te raden.

Ook de computerwinkel lukt het niet met een SSD schijf.

Zij hennen nu de gewone HDD weer terug geplaatst, Windos 7 opnieuw

Geinstalleerd, en dan is alles goed.

 

Raar maar waar.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk eerder een probleem met je moederbord / SSD combinatie of een rotte sata kabel.

 

Ik ken de merken en typen niet die je gebruikt, maar misschien simpel op te lossen met een bios update of de bios juist instellen.

 

Een SSD doet zich niet anders voor dan een harde schijf

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

Naar aanleiding van jullie adviezen, gesproken met de deaer.

Deze heeft het moederbord voorzien van nieuwe bios.

Verder voor de zekerheid, andere satakabel geprobeerd,

En een andere sata aansluiting op moederbord.

Ook een ander merk SSD schijf werkte niet naar behoren.

 

Maar het mag allemaal niet helpen, melding blijft, nadat de computer voor de 5e à 6e keer opnieuw is opgestart

 

Moederbord is de Asus P5QL-E (GREEN)

 

Nog vragen, ik hoor het wel.

Link to comment
Share on other sites

Het is al weer een wat ouder board... maar dit behoort niet echt tot de bekende problemen van dit board.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.