Ga naar inhoud


Melding na plaatsen, installeren van Windows 7 op SSD schijf.


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Lijkt me heel sterk of je moet een sterk verouderd systeem hebben Of een zeer trage sata controller. Je zult iets van een Core2 duo hebben ofzo gezien je moederbord (775 sockett) Niet echt modern meer maar toch snel genoeg...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil niet stoken maar wie weet heb je bv een hele foute virusscanner die heel erg de zaak loopt te vertragen.

 

Een merkbare snelheidsverbetering moet in de regel hele computer voor aangepast worden. Kleine ingreepjes zorgen vaak alleen voor meetbare verbeteringen.

 

Tijdens opstarten is het voor het os ook vaak meermaals wachten op drivers en services die aangeven klaar te zijn.

Dan kan je wel een 50 keer snellere drive in gaan zetten maar als totale opstarttijd 2 minuten is waarvan 1:30 wachttijd dan moet je die winst op die laatste 30 seconden scoren en dat merk je niet.

 

Zie graag een paar meetwaardes, google maar eens naar een geschikt performance test programma.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Winwiz, heb de nota er even op nagekeken, zoals je omschijft klopt.

 

Even een andere vraag, hoe kan ik de snelheid meten van deze SSD schijf, is er een progje of iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt eens kijken naar hdtune ofzo, maar vOor een SSD is niet de overdracht snelheid belangrijk maar het aantal iops. Een foute virusscanner kan zeker erg vertragend werken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.hdtune.com/

 

of google eens op ATTO Disk Benchmark

 

Iets anders: ik lees in een engels forum ook iemand die moppert over traag presteren. Bij die persoon was een "Sanitarty Erase" en een firmware update van de drive de oplossing. Bij die persoon werkte die zelfde SSD in een voorgaand systeem wel op topsnelheid.

 

Tja als je dat wilt proberen moet alles eraf. Het clonen met een image programma wordt icm met SSD afgeraden door de persoon die de oplossing aandroeg. Waarom dat niet aan te raden is weet ik ook niet maar wellicht dat iemand anders dat wel weet ik heb nog niet zoveel ervaring met Solid State Discs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heb de snelheid nu kunnen meten met HD Tune

 

Minimaal: 134.8 MB/s

Maximaal: 184.3 MB/s

 

De gegevens op de OCZ site zijn 250 MB/S

 

Wat is een: Sanitarty Erase ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdracht is niet zo belangrijk bij een opstart schijf het zijn allemaal kleine bestanden die gelezen moeten worden. Het aantal iops zorgt dat je snel kan opstarten. De maximale snelheid zul je niet halen of de schijf moet leeg zijn. Dit zijn mooie waarden vergelijk het maar eens met een harde schijf

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: winwiz
Overdracht is niet zo belangrijk bij een opstart schijf het zijn allemaal kleine bestanden die gelezen moeten worden. Het aantal iops zorgt dat je snel kan opstarten. De maximale snelheid zul je niet halen of de schijf moet leeg zijn. Dit zijn mooie waarden vergelijk het maar eens met een harde schijf


Winwiz heb mij er even verder in verdiept, en zie nu dat mijn dealer niet de nieuweste fimware heeft toegepast.
staat nu versie 1.29 op.
2 vragen, heeft het zin om versie 1.32 de nieuwste er op te zetten, dit i.v.m. hogere snelheid ??
En kan dit op mijn nu werkende C schijf met Windows 7 er op, zonder dat gegevens verloren gaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1.32 heeft bij mij geen snelheidsverbetering opgeleverd. Er zijn bij mij geen gegevens verloren gegaan bij de update, maar dit is uiteraard altijd voor eigen risico.

 

If it aint broke, don't fix it.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

If it aint broke, don't fix it.


Het grote probleem bij deze stelling is dat het slechts hoogst zelden voor komt dat je een keiharde fout hebt die makkelijk te reproduceren is. Vaak betreft het problemen die zich alleen in een bepaalde situatie voordoen, en kun je van te voren nooit voorspellen wanneer dat bij jou het geval zal zijn. Misschien doet zich het nooit voor, misschien over 5 minuten.

In de professionele automatisering wordt je geacht patches door te voeren, en dat kunnen zeer vele zijn ieder kwartaal. Doe je dat niet, en je hebt een probleem dat zich voordoet in software die gepatcht had moeten zijn, dan is de eenvoudige melding van de leverancier "ga eerst maar patchen, daarna zien we wel verder".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar die updates slaan op security issues in het OS en dat is heel wat anders dan het BIOS.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...