Ga naar inhoud


Melding na plaatsen, installeren van Windows 7 op SSD schijf.


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Heb je bij de web site van Asus gekeken naar alle updates die daar staan voor jouw moederbord? Ik zie ook updates voor bijv. de SATA controller en de chipset.

 

Dus:

 

  • Nieuwste Bios (is van deze maand)
  • Windows 7 installeren.
  • Updates van de Asus web site installeren
  • Windows 7 SP1 er over heen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: grunnsat
Heb je bij de web site van Asus gekeken naar alle updates die daar staan voor jouw moederbord? Ik zie ook updates voor bijv. de SATA controller en de chipset.

Dus:

  • Nieuwste Bios (is van deze maand)
  • Windows 7 installeren.
  • Updates van de Asus web site installeren
  • Windows 7 SP1 er over heen.


Hij herkent hem al niet tijdens opstarten... dus of windows updates dan zin hebben betwijfel ik.

Overigens is het ook wel handig om te weten van voor een SSD het nu is...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Hij herkent het wel, in de bios zie je de SSD schijf staan. Zelfs met het merk.

En het probleem komt pas, nadat de computer minstens 5 keer opnieuw is opgestart, nadat er verdere software is geinstalleerd.

 

Even voor de duidelijkheid, alle dezelfde software gaat wel probeemloos op een normale HDD.

 

Verder geeft de computer. B oer aan, alles waar mogelijk te hebben geupdate, van het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Inmiddels het systeem werkend, Windows 7 op de SSD HDD.

werkt naar behoren nu.

 

Alleen is de snelheid bij mij zeker niet hoger in vergelijking met de standaard HDD.

 

wat kan ik doen, om toch iets meer snelheid te verkrijgen?

Instellingen Bios?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows zal niet sneller zijn maar programma's en Windows zullen zeker sneller moeten starten. Gezien je geringe ervaring met bios zou ik zeker niet gaan experimenteren anders zien we binnenkort een nieuw topic verschijnen...... wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Hier start de computer niet sneller op.

 

Zowel met gewonen en nu de nieuwe SSD schijf start Windows 7 op in 105 seconden, geen verschil !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten

wat kan ik doen, om toch iets meer snelheid te verkrijgen?
Instellingen Bios?


Check of de s-ata controller in de bios op ahci of raid staat.
Soms staat deze op ide of compatible, dat is flink trager waardoor je SSD nu niet kan performen.
Daarnaast is het van belang dat je de laatste drivers voor de ich10r controller installeert, haal ze gewoon van de intel site:

directe link naar intel ich10r raiddrivers

Suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: Henri Aalten

wat kan ik doen, om toch iets meer snelheid te verkrijgen?
Instellingen Bios?


Check of de s-ata controller in de bios op ahci of raid staat. staat op AHCI
Soms staat deze op ide of compatible, dat is flink trager waardoor je SSD nu niet kan performen.
Daarnaast is het van belang dat je de laatste drivers voor de ich10r controller installeert, haal ze gewoon van de intel site:

directe link naar intel ich10r raiddrivers

Suc6!

Zal ook kijken naar de driver als hier omschreven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waarschuw wel. Als hij anders staat dan gewenst NIET zonder meer overzetten. Je krijgt absoluut zeker een blue screen als je weer opstart. Er moet eerst wat in het register aangepast worden, en dan is het niet 100 procent zeker dat het goed gaat

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: winwiz
Ik waarschuw wel. Als hij anders staat dan gewenst NIET zonder meer overzetten. Je krijgt absoluut zeker een blue screen als je weer opstart


Had ik al eens gezien.
Verder de software geinstalleerd, als hierboven aangegeven.
Maar hier is een SSD schijf niet sneller dan een gewone HDD.

Wat kan ik verder proberen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet sneller? Hoe kom je tot die conclusie? Wat voor SSD heb je nu? ( al meermalen gevraagd)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: winwiz
Hoezo niet sneller? Hoe kom je tot die conclusie? Wat voor SSD heb je nu? ( al meermalen gevraagd)

Heb hier een, OCZ Vertex 2 SATA II 3,5" Solid State Drive 120 GBDe snelheid gemeten bij opstarten, computer.
en snelheid gemeten bij opstarten software.

Staat in de bios op AHCI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb dezelfde en ten opzichte van mijn raptor (de snelste harde schijf) is de opstart dubbel zo snel geworden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Dat is mijn computer zeker niet geschikt voor een SSD schijf ??

Ik merk, op geen enkel punt een snelheid winst.

 

Niet bij opstarten computer.

en ook niet bij opstarten software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...