Ga naar inhoud


Telfort modem vervangen door draadloze modem.


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Vanwege een laptop wil ik graag draadloos internet in huis,

maar dan alleen voor de laptop,de rest blijft bedraad.

Zo is het nu,en zowil ik het graag houden.

 

Nu moet ik daarvoor een andere modem hebben.

 

Momenteel heb ik een standaard bedrade Zyxel

met daarachter een 8-poorts switch

waar alle dreamboxen,PC,PS3,Wii,PC enz aan zitten.

 

Kan ik 't beste via Telfort een draadloze kiezen

of is 't net zo handig om er zelf één uit te zoeken?

 

Bij Telfort krijg ik onderstaande modem voor 74 euro

(incl. 15 euro verzendkosten crazy )

post-28050-1318261959,5668_thumb.jpg

post-28050-1318261959,5768_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze modems staan goed bekend. Er zijn uiteraard betere maar dan hangt er uiteraard een prijskaartje aan

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja,da's meestal zo ja.

Kan 'm ook gratis krijgen maar dan krijg ik een contractsverlenging (nieuw internetabo)

en ga ik na 12 maand meer betalen voor 'tzelfde abo,

dus in feite is dat een modem op afbetaling smirk

 

Daarom dat ik 'm liever gewoon bij hen koop .

 

U kunt een modem ontvangen bij een contract verlenging, dan krijgt u het modem gratis in bruikleen en betaald u slechts 14,95 administratie en verzend kosten.

 

Ook is het mogelijk om zonder contract verlenging een nieuw modem te ontvangen. In dit geval betaald u dan 59,- voor het modem en hiernaast de 14,95 administratie en verzend kosten.

 

Dit valt qua prijs nog best mee dacht ik zo.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: winwiz
Deze modems staan goed bekend.

Ik heb betreffend modem zelf en ben over het modem enorm tevreden. Maar... De WiFi is waar-de-loos, dus hangt er hier gewoon een WRT54G (router van Linksys) aan voor een goed en sterk draadloos signaal.

Dus, wil je geen teleurstellingen, vervang dan je switch door een wireless access point, dan wel een wireless router in plaats van aanschaf van het genoemde wireless modem. Ben je ook nog eens minder poen kwijt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit modem nu 10 dagen in gebruik icm met mijn nieuwe telfort abonnement... Ik ben er heel tevreden over, en wat het wifi deel betreft, ik heb geen probleem nu. Het enige wat je even moet doen is kijken welk kanaal het beste is. Standaard staat hij op "auto", en dan duurt het een poosje voordat hij wat doet, en ging hij hier op kanaal 6 of 7 zitten waar welgeteld 11 andere zenders gebruik van maken... resultaat is erg slecht signaal wat regelmatig wegvalt. Nadat ik hem op kanaal 13 heb vastgezet is het signaal erg sterk, ook boven, waar het signaal door een betonnen vloer moet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Bij mij deed ie het ook wel redelijk beneden en boven, echter... In mijn werkkamer bleek ontvangst onmogelijk door de combinatie afstand en het aantal te overbruggen muren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang een simpele linksys router aan de switch, gebruik dan niet de wan- maar 1 van de lanpoorten van de linksys. Op die manier blijft je modem de routerfunctie houden en fungeert de linksys als switch. Zet de dhcp van de linksys wel even uit. Zo heb ik het hier ook en werkt perfect zij het met een oude Siemens experiabox smile Daar gebruik ik alleen de wifi van.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat is een goede oplossing, als je expliciet wilt dat het modem de router-functie behoudt. Maar ik zie het nut er niet zo van in moet ik je eerlijk zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je wel zo werken, je krijgt anders óf 2 routers achter elkaar, wat je nooit zou willen, óf je zet de modem niet in routing mode maar in bridge mode maar dan raak je de telefonie kwijt (voip)

 

Een goed alternatief (en het makkelijkst) is om dan de linksys als accesspoint/switch te zetten. Dus aansluiten op een LAN poort en DHCP uitzetten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik dit modem ook sinds een paar maanden ivm een abo verlenging. Moet zeggen dat ik NIET tevreden ben over het draadloze gedeelte. Heb met de kanalen zitten spelen en desondanks valt het signaal af en toe weg terwijl ik er bijna naast zit. Met mijn draadloze accespoint die "helemaal" op zolder staat ondervind ik dit probleem niet en blijft nu helaas staan terwijl ik juist van plan was om die weg te doen ism dit nieuwe telfort modem. Soms kan ik zelfs even voor een paar minuten niet op mijn lokale netwerk, terwijl ik dan wel het Internet op kan.

Voor mij was dit modem geen vooruitgang en had liever zelf een nieuwe aangeschaft.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...