Ga naar inhoud


Canaldigitaal direct via Sony TV mogelijk?


Gast GworthoX

Aanbevolen berichten

Gast GworthoX

Als eerst hallo allemaal. (ben nieuw, dus is wel netjes om even gedag te zeggen).

 

Situatie: ik kijk al een aantal jaren via een Philips DSR 7005 naar de CanalDigitaal kanalen, maar nu heeft mijn 4:3 TV van 17 jaar geleden de geest gegeven. Ik ben totaal niet tevreden over de Philips sataliet reciver, dus ik wou eigenlijk alles vervangen. Nu heb ik wat TV's vergeleken, en denk ik dat ik ga voor een Sony KDL-37EX525. (Ik heb begrepen dat deze in NL nog slecht te verkrijgen is, maar ik woon in D en daar kan ik hem wel krijgen. Is technisch te vergelijken met de KDL-37EX725, maar dan zonder de 3D). Deze TV's zijn uitgerust met een Sataliet Receiver in de TV, waar ik gebruik van zou willen maken, zodat ik mijn PVR ook weg kan doen.

 

Ik heb de volgende vraag: Heeft iemand ervaring met, of is het wel/niet mogelijk om CanalDigitaal direct via een Sony KDL-37EX525 of Sony KDL-37EX725 te ontvangen?

 

Ik heb ergens gelezen dat je ontvanger DISEqC 1.2 moest hebben voor CanalDigitaal. Is dit het enige, of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen,

 

Ik lees dit in een specificatie van de genoemde TV

 

Sony KDL-37EX525 LED TV,Full HD,DVB-C/T/S2,CI+

 

Dus, dat zou moeten kunnen. Maar je hebt wel een geschikte CAM ( =CI module ) nodig om de zender ic.m. een smartcard van canal digitaal te kunnen decoderen.

De CI module moet overweg kunnen met seca 3 codering.

 

Diseqc protocol is weer heel wat anders.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/DiSEqC

 

De door jouw genoemde diseqc 1.2 is een rotor aansturing voor je schotel. Deze heb je dus helemaal niet nodig. Jouw tuner ( in je TV ) moet diseqc 1.0 kunnen ondersteunen en HD ( high Definition ), maar dat zit wel goed, omdat je een S2 tuner erin hebt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast GworthoX

Hartelijk dank voor het antwoord Paardengek.

 

(De Shop waar ik Canaldigitaal gehaald had, kon/wou mij niet vertellen of het gaat werken. Wel was hij erg behulpzaam in het aansmeren van een extra Decoder ;-) ).

 

Ik wou gewoon mijn huidige CAM + Smartcard uit de Philips dsr 7005 gebruiken.

 

M.v.g GworthoX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast GworthoX
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Laat ons weten als het goed werkt of als er problemen zijn.


Ok, kleine update, want ik had twee problemen.
Het eerste probleem was werk gerelateerd, dus off-topic. (Ik moest een maandje van de baas in een ander land maar centjes verdienen, dus vandaar dat ik het thema nieuwe TV maar op de lange baan moest schuiven).

Het tweede probleem was de TV zelf. Ik wilde hem kopen bij de lokale winkel want dat persoonlijke "Goede" advies, is mij wel die 3-5 tientjes bovenop de mediamarkt prijs wel waard. Echter, ik kreeg daar te horen, dat de KDL-37EX525 geen SCART aansluiting heeft. Ik heb hem dus toch nog niet gehaald, want ik moet nu kiezen. Of ik koop toch de 37EX725 en sluit mijn "brakke" 7005 daar op aan, of ik neem de 37EX525 en vervang mijn 7005 door (snel even gekeken) een Clarke-Tech ET 9000 (lijkt me wel een mooi apperaat).

tot zo ver. (ik hou jullie op de hoogte)

ps ik wil geen discussie starten over de Clarke-Tech ET 9000 in dit forum omdat het over canalDigitaal gaat, maar mocht iemand ervaring geven m.b.t Doen/Niet-Doen dan is dat altijd welkom (pm).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo géén Scart aansluiting? Op de webshop van< magniet=reclame roodkoon> staat bij de technische gegevens:

 

Technische specificaties - KDL-37EX525:

 

LCD Scherm

Beelddiagonaal: 37 inch (94 cm)

Full HD

Schermresolutie: 1920 x 1080 pixels

Beeldverversing: 100 Hz

Kijkhoek: 178°

3D

24p compatible

Geluid

2x Luidsprekers

Uitgangsvermogen: 2 x 10 W

Extra mogelijkheden

Teletekst

Internetdiensten

Digital Living Network Alliance (DLNA)

Tuner/ontvangst

analoge tuner(s)

Digitale tuner

DVB-T

DVB-C

DVB-S

Common Interface: CI+

AVC-HD tuner

Aansluitingen:

 

2x Scart-aansluitingen

Component ingangen

USB: Foto, Muziek, Video

Ethernet:

4x HDMI-ingang(en)

RCA aansluitingen

PC-ingang

Optische Digitale Audio Uitgang

Hoofdtelefoon aansluiting

24p compatible

 

Ik heb ook wel interesse in zo'n tv, dus wie weet het, heeft deze nu geen of wel 2 scartaansluitingen?

Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nog niet zo lang een nieuwe sony tv en daar zitten 2 scartaansluitingen op,

waarom zouden ze die er niet meer opsteken,

zijn nog genoeg mensen met toestellen die via scart gaan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit er op elk nederlands model een scart aansluiting, ongeacht het merk, tenminste een paar jaar geleden was dit verplicht voor alle nederlandse tv's

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Volgens mij zit er op elk nederlands model een scart aansluiting, ongeacht het merk, tenminste een paar jaar geleden was dit verplicht voor alle nederlandse tv's

Groet Robert


Je kan gerust Europese TV's zeggen.
De enige "televisietoestellen" die ik al zonder SCART gezien heb, zijn van die computerschermen met een ontvanger in à la die computerschermen van Samsung.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast GworthoX
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Je kan gerust Europese TV's zeggen.
De enige "televisietoestellen" die ik al zonder SCART gezien heb, zijn van die computerschermen met een ontvanger in à la die computerschermen van Samsung.


Ik moet ja zeggen dat ik de TV zelf niet gezien heb, en ik ben goed gelovig, dus als de lokale HiFi winkel mij verteld dat er geen scart op zit .... ;-)
In de media markt, waar ik voorheen was, werd mij verteld dat de 525 in principe het zelfde was als de 725 (die was daar aanwezig en heeft een scart aansluiting) maar dan zonder 3D. Nu is dat een beetje tegenstrijdig, en in dat geval vond ik de mediamarkt verkoper toch minder overtuigend.

Als ik bij Sony op de site kijk, dan staat er een "-" bij scart aansluitingen.
http://www.sony.de/product/t32-ex-series/kdl-37ex525#pageType=TechnicalSpecs

Als de TV's voor NL en D gelijk zijn (ik ben woonachtig in D) dan zal dat neem ik aan ook voor de in NL verkochte toestellen gelden. (helaas staat op Sony.NL nog geen info over dat model).
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet precies waarvoor je een Scart aansluiting voor nodig hebt, maar je Clark (of welke HD satelliet ontvanger dan ook) sluit je aan op de HDMI-ingang, ivm HD kijken. Via de scart kan je niet in HD kijken.

 

Misschien een oudere videorecorder, of HD recorder?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...