Ga naar inhoud


dak te hoog voor canaldigitaal ?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast willem100

vandaag hoorde ik van een canaldigitaal klant.

 

hij zij: "gister was er een exelent canaldigitaal installateur en die wil en mag de schotel niet ophangen.

het is een triple sat, en zou gratis opgehangen worden.

de schotel hangt hoger dan 4 meter. dus heb canaldigitaal een ander telefoon nummer gegeven" van een gewone installateur.

 

die meneer heb nu beeld, terwijl hij abonnement heeft van 54 euro.

 

de triple sat schotel hangt wel 4,2 meter hoog

 

morgen gaat ie om een vu duo+ whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mja leuk maar op het moment dat die monteur wel op dat dak klimt en er gebeurt wat heeft hij dikke pech aangezien in zijn contract oid. waarschijnlijk staat dat hij niks uitgekeerd krijgt als hij op een dak klimt dat hoger dan 4 meter is

Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0

Dreambox 500+ x Gemini 4.7

WandTV USB DVB-T Stick

7E/19.2E/23.5E/42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan had die geen installateur moeten worden, je kunt toch niet verwachten dat alle schotels onder de 4 mtr geplaatst kunnen worden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe precies dat zit... maar ik weet wel dat o.a. glazenwassers ook niet boven bepaalde hoogten op een ladder mogen staan... dan zullen ze met een hoogwerker moeten werken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet belachelijk... staat in de voorwaarden en zijn ook arbeidsvoorwaarden. Zonder hoogwerker/stijger e.d. krijgt die arme man als hij valt geen €€ omdat hij zich simpelweg niet aan de regels houdt.... Niet voor niets zie je nu regelmatig stijgers, hoogwerkers e.d. ook als je de gevel moet verven e.d..... Het is simpelweg wet!!! En maar goed ook.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt daar wel een punt Littlesat,

 

gevelonderhoud en bewassing was een van de eerst geïmplementeerde nieuwe verordeningen die per ARBO werden opgelegd aan de mannen met ladders.

mede omdat er teveel arbeidsongevallen op het budget van ons gezondheidsstelsel drukten.

 

zo zal het ook logisch zijn dat men die regels de beroepsgroep schotel-monteurs aan hun verstand gebracht heeft.

 

maar ja, dan zou er ook net zo iets als een adsl check hebben moeten plaatsvinden

mag ik er installeren / kan ik er installeren?

 

echter met ladder mag ik als monteur wel tot de derde verdieping (dus 9 meter hoog) als de uitrusting maar niet zwaarder is dan 12,5 kilogram.

dus nu jij?

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lees verder... Je moet namelijk dan wel beide handen vrijhebben (het gereedschap moet dan aan een riem of zo) bij het klimmen op de ladder. Je kunt dan dus op deze hoogte geen schotel omhoog dragen.....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

uh ik wel, met backpack :D

zoals de ridders met schild op de rug

 

maar dat betekend het einde van de installateur

of is een glazenwasser met hydraulisch plateau dan de oplossing?

 

als je het zelf doet (hetgeen wel mag) is er een hiaat in de wetgeving restgroepenbesluit.

 

maw schotels hangen wordt duur.

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ,er is natuurlijk een grens 4m .ah 4.20 moet ook kunnen ?volgende keer 4.80 ?? ga zo door !!!

als de brave man neer donderd van 4.20 begind zijn ellende letterlijk en figuurlijk

zijn baas zegt hoe kun je zo stom zijn!!

vezekering van ,jij had toch vca oen!!!

geen uitkering /baan kwijt !?

ik zit in de branche geloof mij meeste ongelukken gebeuren onder het mom van

ACH HET KAN ZO WEL EVEN

gr eagle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die regels zijn er inderdaad niet voor niets.

Ik kom zelfs bij bedrijven waar je tegenwoordig boven 80cm al valbeveiliging moet dragen...

Boven 2,5 meter voethoogte mag ik in principe niet op een ladder werken en moet er een steiger geplaatst worden cq. een hoogwerker gebruiken (waar je vervolgens weer instructie voor moet krijgen).

Als ik dan toch op 3 meter hoogte op een ladder ga werken en er gebeurd wat dan is het heel simpel en krijg je geen geld omdat je zelf de regels hebt overtreden.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...