Ga naar inhoud


Bestaan er schotels van fiberglass?


maanvol

Aanbevolen berichten


Gast Tha Great Mac

Er bestaan inderdaad kunststof schotels, of die van fiber zijn, dat weet ik niet. Iedere sat-boer heeft ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel veel verschil in kwaliteit tussen stalen schotels.

Ik heb zelf nog nooit een roestende Triax gehad.

 

Maar die hele goedkope dingen rotten inderdaad wel weg waar je bij staat.

Visiosat is mooi maar wel vrij prijzig.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Visiosat is zeer mooi. Hangt bij mij al 3 jaar zonder problemen. Blijft er mooi uitzien.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zie hier slechts de visiosat (erg goed heb er meerdere van 0,60 tot 1 mtr) langskomen maar er zijn er meer oa channelmaster, echostar( heb zelf de 1.20 mtr ) en erg hot de laminas die zelfs een 1.20 mtr schotel aanbied die je op een disqec motor kunt zetten...ergo er zijn voldoende fiberglas of kunststofschotels te verkrijgen van zeer goede kwaliteit.

 

 

Groetjes................

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me hierbij aan, alleen als je probleem roestvorming is, heb je geen goede metalen schotel gehaald maar zo'n 'zaandam allochtonenflat' variant.

 

Een Triax schotel (vrij basic in principe) roest niet dus perse een fiber/kunststof variant is niet noodzakelijk.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Ik sluit me hierbij aan, alleen als je probleem roestvorming is, heb je geen goede metalen schotel gehaald maar zo'n 'zaandam allochtonenflat' variant.

Een Triax schotel (vrij basic in principe) roest niet dus perse een fiber/kunststof variant is niet noodzakelijk.


Niks mis met Zaandam ;-)
Zie daar trouwens ook erg weinig (geen) schotels die last van roest hebben en sommige hangen al jaren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in de tuin 2 schotels staan.

 

De eerste is een channelmaster van 1.2 meter uit 1997. Die is uit kunststof gemaakt, en er is dus per definitie geen spatje roest op te zien.

Waar wel roest op zit is de polar mount (die is eigenlijk helemaal aan het doorroesten), de 36V actuator, en enkele schroeven.

 

de tweede is een vast opgestelde Golden Interstar schotel van 78 cm die 'de kleine' (zoon van mijn vrouw, 1m87) in 2006 is gaan halen in Kuregem (een soort zaandam in anderlecht dus). Die schotel is bovenaan aan het roesten, zijn Az/El ophanging lijkt van gegalvaniseerd staal te zijn en is roestvrij, één van de schroeven is wel aan het roesten.

 

Met andere woorden: zowel de schotel als de ophanging als alle metaal wat gebruikt wordt (ingegrepen de schroeven) kan roesten.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satkijker
En welke schotel is dat dan? Wij zijn erg benieuwd.


reclame verwijderd.


Ik meen te hebben waargenomen dat de 'ChannelMaster 180 cm offset' zo'n €605,- kost:

reclame verwijderd.

Het liefst had ik iets als dit: 'Prodelin 3.4 metre dish, series 1345-990'...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...