Ga naar inhoud

Melding "afstemmen mislukt". Alleen bij HD zenders..

dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Zoals de titel zegt, heb ik problemen bij het zappen naar HD zenders. De gewone SD zenders geen probleem, maar zodra ik zap naar HD krijg ik die melding.

Dit probleem heb ik eerst opgelost door de box uit en in te schakelen, maar nu is dat ook geen oplossing meer!

Heb een visiosat big bisat, met EMP 9-1 switch. Heb 2 verschillende lnb's en heb HD zenders op beide type lnb's gecheckt en t gebeurt dus bij beide. Zal dus niet aan de lnb liggen, maar waar wel aan dan?? Heb ook al een software update gedaan.

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli draait erop. Heb gewoon via het menu een software update gedaan.

Zie nu onder menu-info-uw ontvanger: enigma OpenPli 2010-12-23-oldloopthrough

Image: openpli-2010-04-30

Dit lijkt nog steeds oud.

De settingslijst is die van Henk voor de big bisat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef niet te scannen naar HD zenders, ik heb ze al in mn lijst. Ik heb ook al eerder kunnen kijken. Of bedoel je nou dat ik 1 voor 1 alles van qpsk naar 8psk zetten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verleden week meegemaakt dat, ik gelet op de frekw veranderingen bij TVV, opnieuw moest afstemmen; en ik kreeg ze er niet in die nieuwe... (ik weet nie meer welke... sorry)

Parameter per parameter gechecked met Lyngsat lijst en dan viel ik op die 8PSK... en aangepast op die transponder en bingo!

Check wat ontbreekt en vult U aan vlg de lijst van Lyngsat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: dannyboy
OpenPli draait erop. Heb gewoon via het menu een software update gedaan.
Zie nu onder menu-info-uw ontvanger: enigma OpenPli 2010-12-23-oldloopthrough
Image: openpli-2010-04-30

Dit lijkt nog steeds oud.
De settingslijst is die van Henk voor de big bisat.

Ik zou eerst eens opnieuw flashen, deze image is, in openpli termen, antiek.
Ik zou gewoon de Openpli 2.0 erop gooien, je moet dan wel even of wachten tot morgen of de image van eergisteren nemen.

Heeft het voorheen wel goed gewerkt met deze settingslijst?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel enkele keer heb ik dit probleem ook, wanneer ik snel probeer te zappen. Lijkt mij een disecq-probleem....

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens naar je settings van de HD zenders die niet werken: staat pilot toevallig op OFF?

Openpli heeft volgens mij een probleempje als je settings in laadt waarbij de pilot optie NIET is ingevuld. IPV deze op auto te zetten in de box zelf, komt deze soms op OFF te staan. met no tune als gevolg...

groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon alle zenders even opnieuw inscannen, ook al heb je ze in de lijst.

De settingslijst van Henksat wil niet op elke ontvanger in één keer correct werken, maar dient een na-scan te krijgen.

Probeer maar eens.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de lijst van bv. satje07 heeft dit probleem.

Heb ik al eens beschreven hier:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...2_D#Post1986004

Als in de settinglijst bij transponderopties "pilot" niet is vermeld, dan neemt de box dit over als "pilot: no". (bij 8psk zenders)

@dr_z : rescannen lost het probleem idd op, maar is wel lastig als je dit moet doen op x aantal sats (duurt lang), en is geen echte oplossing. (maar wel een bruikbare workaround)

Openenigma zou pilot op auto moeten zetten als er in de transponder-setting lijst niet vemeld staat over pilot tone.

groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wimpie007

Ook de lijst van bv. satje07 heeft dit probleem.
Heb ik al eens beschreven hier:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...2_D#Post1986004

Als in de settinglijst bij transponderopties "pilot" niet is vermeld, dan neemt de box dit over als "pilot: no". (bij 8psk zenders)

@dr_z : rescannen lost het probleem idd op, maar is wel lastig als je dit moet doen op x aantal sats (duurt lang), en is geen echte oplossing. (maar wel een bruikbare workaround)

Openenigma zou pilot op auto moeten zetten als er in de transponder-setting lijst niet vemeld staat over pilot tone.

groeten,

Wat je misschien zou kunnen doen is al die transponders opnieuw in laten scannen ( ok, dat duurt even ) en daarna de boel opslaan op je computer via Dreamedit of iets dergelijks.
Na een firmwarewissel kun je je eigen lijst gebruiken.
Daarna is het zelf even bijhouden welke zenders er bij komen en welke er weggaan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen