Ga naar inhoud


IS EEN CENT EEN WETTIG BETAAL MIDDEL?


R@oul

Aanbevolen berichten

Volgens mij is in het hele €uro gebied de 1 en 2 €uro cent niet afgeschaft. Alleen Nederland moest weer zoiets verzinnen. Waarvoor eigenlijk?

 

Wat doe je als iets 1 of 2 €uro cent kost?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou nou, in België en Frankrijk was de frank wel verdeeld in centimes - de laagste waarde in België was dan wel 50 centimes, hoewel ik me ook nog het stukje van 20 centimes herinner.

of spreek je echt van 1 cent(ime) - die was hier inderdaad al een hele tijd verdwenen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag met muntgeld betalen, echter muntgeld is slechts wettig betaalmiddel tot een totaal van 50 munten per transactie.

 

Muntgeld is erg duur in het betalingsverkeer.

Munten opnemen of storten bij de bank kost bijna meer dan de waarde van de munten.

 

Daarom wordt er soms moeilijk gedaan door de handel.

 

In Duitsland wordt er niet afgerond en nog wel volop met centen afgerekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: R@oul
Staand bij de kassa van een con.... winkel (waar ze van alles verkopen) hoor ik de casiere tegen een kind van zo'n 10 jaar zeggen, ik moet het produkt terug nemen want je kunt niet betalen met losse centen.
Het kind kon het alleen passen met wat losse centen erbij.

Om een lang verhaal kort te maken. Het is toch verplicht om centen aan te nemen, deze zijn toch een wettig betaal middel.

Wat is jullie mening?

Gr, R@oul

Er is kortgeleden een of andere uitspraak gedaan door de EU comm in Brussel dat inprincipe al het geld geaccepteerd moet worden, hierbij ging oa ook over de grote coupures van de bank biljetten 100, 200 en
500 Euro, die winkeliers botweg weigeren om te accepteren.

Aan de andere kant vind ik het een grove brusselse blunder om de 1 en 2 cent munten intevoeren, wat kapitaal vernietiging is, omdat ze niet geaccepteerd worden vanwege de hoge kosten die die ### banken berekenen.

Ik vind dus dat men gewoon alles moet aannemen, omdat het nu eenmaal een wettig betaal middel is, vals geld of niet, ze gingen prat op die zgn beveiligingen, nou met IR en UV licht zijn ze teontdekken, dus dat gaat manko.

Kortom zijn we zoals gebruikelijk genaaid, en we hebben het lekker laten gebeuren.. OOEEPS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chelloanarchist,

 

Buiten het geen wat je schrijf is het wel zo dat je beter kunt aangeven dat het VAGINALE banken zijn en dat wij bij elkaar gestikt zijn door een NAAIMACHINE.

Dit komt op hetzelfde neer maar klinkt wat vrolijker, begrijp je?

 

Gr, R@oul

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 en 2 cent word hier nog steeds mee betaald (belgie) en er zijn winkeltjes of belwinkels waar je voor 1 of 2 cent een snoepje kan kopen.

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: R@oul
Hallo Chelloanarchist,

Buiten het geen wat je schrijf is het wel zo dat je beter kunt aangeven dat het VAGINALE banken zijn en dat wij bij elkaar gestikt zijn door een NAAIMACHINE.
Dit komt op hetzelfde neer maar klinkt wat vrolijker, begrijp je?

Gr, R@oul


Ja, wel leuk geformuleerd, kortom zeg jij dus dat banken hoerig zijn en elke naald erin kan, om ons aan elkaar gestikt telaten stikken??


Genocide door banken gepleegd, nou ja, zijn we ook daar vanaf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...