Ga naar inhoud


F-conn rotor kapot.


chellohacker

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Waarom zou je dat doen, BNC haalt die frequentie van 2Ghz niet

Waarom zit er dan aan mijn Satlook Digital NIT meter een BNC connector? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Toch zou ik geen bnc prefereren voor iets wat buiten staat in weer en wind smirk

Nou, als je de BNC connectoren van Thomas & Betts hebt, de Snap-N-Seal versie, dan zou ik dat wel aandurven hoor.

vGnp

post-40989-1318262080,0224_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mag ik dan een N-connector adviseren?

Dat is een soort BNC connector met schroef i.p.v. barjonet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben even even een beetje confucious, kan me vergist hebben in een 0 dus 1000 MHZ.

 

De BNC plug bestaat al vele 10tallen jaren, volgens mij al van voor WW II, en staat voor British Naval Connector.

Je ziet ze wel op oude fotoos van zend en meet app. op schepen, in vliegtuigen etc.

 

Ja ik durf het wel aan, ja ik kan die dingen solderen, en veel meer dan dat, ze zijn steviger dan die f ondingen, hebben een trek ontlasting voor de kabel, de wartel, hebben zoals opgemerkt een bajonet aansluiting zijn verzilverd, dus oxidatie heeft geen invloed op de verbinding, en ik heb er nog een stel liggen, chassis en kabel delen.

 

Het enige wat tegen zou kunnen zijn is de isolatie, teflon of nijlon oid.

 

Moet ik nog door gaan.

 

De vraag was of het zou kunnen, en ik maak eruit op dat het ja is.

Water dicht maken, rubbertape die vulcaniserend is, kit etc.

 

In iedergeval bedankt bij het helpen om een schaap over de dam tekrijgen..

 

BEHH BEHH

 

PS.:

 

Geplaatst door: ceesv

Onderwerp: Re: F-conn rotor kapot.

 

Mag ik dan een N-connector adviseren? die goud blinken??

zitten aan antennes voor routers etc

Dat is een soort BNC connector met schroef i.p.v. barjonet.

 

Waarom zou een schroef verbinding beter zijn dan bajonet, ik moet er wel met mijn vingers aan kunnen draaien, en die ruimte is vrij krap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De N-Connector is de mechanisch betere uitvoering van de BNC connector.

Het materiaal, waarvan het binnenwerk is gemaakt bepaalt de maximale werkfrequentie.

 

BNC connectoren bestaan in 50 en 75 Ohm. Het door elkaar gebruiken van 50 en 75 Ohm componenten geeft een mechanisch en electrisch onbetrouwbare verbinding.

 

Voor hobby toepassingen zijn ze prima bruikbaar, alhoewel de montage aan de kabel enige ervaring vraagt.

 

Je kan ze buiten gebruiken, maar ik pak ze dan in met zelfvulcaniserende tape.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De N-Connector is de mechanisch betere uitvoering van de BNC connector.
Het materiaal, waarvan het binnenwerk is gemaakt bepaalt de maximale werkfrequentie.

BNC connectoren bestaan in 50 en 75 Ohm. Het door elkaar gebruiken van 50 en 75 Ohm componenten geeft een mechanisch en electrisch onbetrouwbare verbinding.

Voor hobby toepassingen zijn ze prima bruikbaar, alhoewel de montage aan de kabel enige ervaring vraagt.

Je kan ze buiten gebruiken, maar ik pak ze dan in met zelfvulcaniserende tape.


Ok , Bedankt voor de uitleg, ik ken ze eigenlijk alleen in de 50 Ohm uitvoering, 10base 2 coax.Zou de mismatch erg groot zijn??

Dat van die isolatie wist ik, maar weet alleen dat teflon voor Ghz wordt gebruikt.Ook printplaat voor EHF is teflon.
Dan moet ik de 75 Ohm versie maar zien tekopen, hopelijk lukt dat, anders een nieuwe rotor.

De montage is eigenlijk vrij simpel.

Maar goed ik weet ervan.

http://en.wikipedia.org/wiki/BNC_connector#SR-50_and_SR-75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en staat voor British Naval Connector

Ehh..ik dacht toch echt dat het staat voor Bayonet-Neil-Concelman connector

 

Als er een waterdichte uitvoering van de BNC connector bestaat, dan is ie zeker niet beter dan de F-connector.

 

Of de stekker nu 75 of 50 ohm is, dat maakt echt het sop van de kolen niet vet hoor.

In de analoge video wereld werd de 50 ohm BNC connector liever gebruikt dan de 75 ohm versie omdat ie net wat "strakker" sloot op het chassisdeel. Die minimale mismatch werd op de koop toegegenomen.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
en staat voor British Naval Connector

Ehh..ik dacht toch echt dat het staat voor Bayonet-Neil-Concelman connector

Als er een waterdichte uitvoering van de BNC connector bestaat, dan is ie zeker niet beter dan de F-connector.

Of de stekker nu 75 of 50 ohm is, dat maakt echt het sop van de kolen niet vet hoor.
In de analoge video wereld werd de 50 ohm BNC connector liever gebruikt dan de 75 ohm versie omdat ie net wat "strakker" sloot op het chassisdeel. Die minimale mismatch werd op de koop toegegenomen.


Dit Bayonet-Neil-Concelman connector las ik ook in de wiki, maar zoals ik het noemde heb ik jaren geleden ergens gelezen. maar 't is maar een naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben gebonden aan de gaten die er al inzitten, en de pluggen die ik nu heb, kan ik met 2 componenten lijm vast zetten, plus dat het printje erdoor wordt vastgehouden, het is al met al niet de meest jofele constructie.

Eigenlijk hoef ik er maar 1 tegebruiken, want de andere is gewoon een doorlus, voor de rotor.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je er geen wartel in het bestaande gat monteren en de verbinding dmv een kort kabeltje naar buiten brengen?

Kun je daar wel weer een passende connector aan knutselen.

 

Suc6,

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wie precies wil weten wat de N-Connector waard is...

 

>Wiki<

 

En hij is er in 50 en 75 Ohm.

 

Ik blijf erbij, dat voor buitengebruik deze connector veruit te prefereren is boven een BNC.

 

Of zoals een verkoper mij ooit eens vroeg, zoekt u een goede of een goedkope connector....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...